LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

SuSke

Toch een mooi filmpje, ondanks de niet spectaculaire vorderingen maar zoals je zegt, we geven de feestdagen de schuld  :D :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

steamdriven

Weer een aangenaam filmpje. En Koploper doet zijn werk precies vrij goed.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

#3317
Thanks Frans en Bart. Koploper doet het inderdaad heel goed. Schitterend programma dat helemaal niet moet onderdoen voor de commerciele producten.

Ondertussen bezig met Scuptamold en landschapvorming. De depressie links-onder moet nog verder geniveleerd worden. Mijn aangemaakte portie was op...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Terwijl de handel droogt, kunnen de treinen weer pendelen. De depressie is opgevuld.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

erik de noorman

Dat oogt reeds zeer goed ben benieuwd naar de verdere afwerking.

Erik.

ERVIN

Ik ook Erik , maar Michiel kennende gaat dat zeker dik in orde komen. ;)

Karel A.J.

@Michiel, hoe ziet er het "gabarit" uit van uw perrons? Houdt ge de hartafstand aan van 33,6 mm? Hoeveel afstand van perronboord tot perronboord?

Ik lig daarmee nogal in de knoop voor mijn eigen project "juist voorbij den bocht" :) Schuman dus.
Op een forum van "echte" spoorwegen is er wel eens een discussie over geweest maar daarmee kwam ik niet zoveel vooruit. Zie https://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=43&t=14696

De aldaar vernoemde 712 cm (in 't echt) tussen perronboorden lijkt me niet te kunnen samengaan met de hartafstand van 33,6 mm (op schaal), daar gaan dus compromissen nodig zijn.

Michiel

#3322
Karel, ik hou geen standaarden aan, Ik puzzel alles een beetje bij elkaar totdat het een beetje oogt, en technisch voldoet. Dat betekent dat ik met elke loc eens langs de perronboord rij, en me vergewis dat alles er kan langs rijden. Het breedst zijn de cylinders van stoomlocomotieven en meer in het bijzonder de Fleischmann type 25 en Arnold ex-KPEV S3/6. De NEM-normen zijn te ruim en ogen niet mooi.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pierre

Weer mooie stappen gemaakt Michiel. De verdere afwerking gaat zeker goed komen. ;)
Groet Pierre.


Jappy

Ziet er weer goed uit Michiel. Ik kijk uit naar het vervolg!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Goed bezig Michiel.
Nog wel een tip met betrekking tot Sculptamold. Van zichzelf is dat wel erg wit. Ik doe er altijd een beetje verf bij, uit die goedkope tubes van de Action. Zwart en geel geeft een aardige leemkleur, maar je kunt ook experimenteren met andere kleuren.

Floris

lekker bezig hoor! spul loopt ook mooi soepel zo te zien, weinig gehobbel en gestuiter. Netjes!

Michiel

Thanks mannen,

Klaas, ik had vroeger al eens verf door de Scultamold gedraaid, maar er gaat verdraaid veel verf in om het een beetje te laten kleuren. Ik zou eens heel goedkope verf moeten kopen om het te kleuren. Voorlopig spaar ik m'n niet zo goedkope verf voor leukere doelen.

Floris, die Minitrix type 600  rijdt inderdaad heel goed. De lok ietsjes minder, maar dat komt uiteindelijk ook goed.

Vandaag een klein stukje verder gewerkt aan het hoekje van het station met de perrons van lijn Brussel-Tervuren. Het ziet er nog niet geweldig uit, maar geen paniek.  ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan

Michiel, daarom noemde ik ook de verf van Action. Dat zijn vrij grote en goedkope tubes en je hebt er maar een slurfje van 2 cm voor nodig. Het hoeft ook niet superdonker te worden, als het ergste wit er maar af is.