Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

steamdriven

Wow!
Zo'n info van Alan, dat is zo een beetje als de loterij winnen, Michiel!  :)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Sssshht, Frans... geen slapende honden wakker maken (als ik het zo oneerbiedig mag zeggen)  ;D

Inderdaad Bart, ik ben heel erg blij met deze informatie. Anders blijft het toch wat tasten in het duister.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ik heb de 1mm styreen platen ontvangen van Paul. Ik blij en weet weer wat doen dit weekend. Alvast begonnen met de basis te leggen van de keermuren, en heb goesting om meteen ook aan de brug te beginnen (waar ik nu onderdoor kijk. En met dit laag zicht op de sporen zie ik dat het linker spoor er nogal wobbelig bij ligt. Vóór het ballasten niet vergeten om dit weer vlak te leggen.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Leuke foto, Michiel  :)

Over de wobbel-sporen: het lijkt aan te hard aangedraaide schroefjes te liggen. Het tweede spoor heeft het voorbij de achterste wissel ook  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

steamdriven

Heel aangename sfeer! Dat moet een machtig zicht geven, die afgewerkte geul.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

De muur heeft textuur gekregen, nu in de primer en een dagje wachten...



En-fin! Urbanie da's oek nikske te rap!
Jacqueline, zwaagt! k' em op maen oesem gestampt.
Veu wa zegt de na "Jacqueline", Urbanie?
Omda 'k goesting em, se!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mahtoska1

Dat gaat goed vooruit. Het is inderdaad een groot verschil.

59erke

Wel gevaarlijk van Urbanie en Jacqueline om zo over de sporen te lopen  :D

Knappe vooruitgang, ziet er inderdaad al een heel pak anders uit
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

railrunner

Een tijdje niet op het forum geweest en bam! Michiel is als een sneltrein aan het bouwen!  Wat een vooruitgang!

Zijn dat code 80 sporen?  En blijven die schroeven zitten?

Kautenbach

Gaat met sprongen, en de dames zijn er..... ;D mooi werk

Michiel

#2936
Hallo Jim, dat zijn code 55 sporen, maar zonder ballast lijkt het nog hoog. De indruk zal beter worden met ballast later. En na het ballasten gaan de schroeven eruit.

Koen, dat zijn Urbanie en Germaine die zo vrij en gevaarlijk naast de sporen lopen, maar Urbanie grapte even door Germaine Jacqueline te noemen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ja Wim, met sprongen want na die eindeloze verhuis en het eindeloos houtwerk moet die opgekropte goesting er uit! Zo eens goed laten gaan is soms nodig.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

En zo kreeg het muurtje kleur...



Urbanie!
...
URBANIE!
... <hihihi>
Urbanie, paes de na echt da'k a ni'en zie? A silhouet van vreuger is al lank ribbedebie, zenne!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Alan On Track

Zeer mooi. Met de toevoeging van scenery begint je baan meteen te leven  :D
Modelbouw is een kunst