LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

De sporen van het mini-schaduwstationnetje liggen en de aansluitdraden bengelen onder de plaat. Klaar om langs onder alles aan te sluiten.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

#2852
 ;D Eigenlijk, ik leg'm op z'n rug, en kietel soldeer de handel aan elkaar. Klinkt sneller dan dat het eigenlijk zal duren.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Let niet op de vreemde kleuren van de voorgevel van deze tunnel. Het gaat om de binnenwand van de tunnel. Ik was erg huiverig over hoe het zou uitdraaien. Ik heb een aantal testjes uitgeprobeerd op oefenstrookjes, en uiteindelijk een procedee gevonden dat deze bakstenen een beetje laat uitkomen. Deze styreenplaten hebben een flinterdun relief, en het was wat zoeken. Maar ik ben heel tevreden over het resultaat. Niet perfect, maar veel beter dan wat ik vreesde dat het zou worden. Ik ben gelukkig, en kan weer verder met deze tunnel...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

SuSke

Mooi werk Michiel.

Een beetje voorzien van wat kalkstrepen en alles valt mooi in de plooi
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Steam.N

Ziet er goed uit, Michiel. 
Eens je de wanden wat verouderd/vervuild hebt vallen de witte aansluitnaden minder/niet meer op ! 
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Er zou inderdaad nog wat verwering mogen aangebracht worden: stoflaag onderaan, roetafzetting bovenaan, een paar uitbloeivlekken... En ook het aanbrengen van wat bescheiden "rommel" tegen de binnenwand  (nee, geen verlichting, het is 1920-'30)... Maar eerst de voorgevel weer wat meer aandacht geven.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Inderdaad overtuigend gemaakt. Blij om hier weer mooie vooruitgang te zien.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Thanks!  ;)

En ik heb wat verf tegen de tunnelwand gekwakt. Het ziet er nu iets anders uit. Straks eens worstelen met matte lak. Daar heb ik steeds wat tegenwerking mee gehad, in de zin dat mat nooit echt mat werd. Ja, ook na goed schudden en mengen. Maar goed, we gaan nog eens de confrontatie aan...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vyncky

Op foto ziet het er niet verkeerd uit!

Nog wat roet boven de sporen en klaar ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

beertje


Michiel

#2864
Er zijn van die momenten dat je dacht: had ik beter even op iets anders geƶefend. Enfin, 't is wat vlekkerig, maar als ik ooit weer de moed heb om met de luchtspuit te beginnen, dan spuiten we die smurie wel wat egaler. 't Is wat het is. Stilstaan heeft geen zin, op naar het volgende.



Germaine! Lot moh, blaaft ginder. Veneir malsjans, Germaine! 't is de Luxembourg! Veu de Nor moete me terug, paas'k!
...
Germaine?...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)