LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

steamdriven

Dat meubel stoort helemaal niet in huis. Komt goed.
En drie kwartier tussen foto nemen en op het forum zetten. Veel rapper dan dat ik dat zou kunnen.  ;)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

En ondertussen heb ik de dochter aan de lijn gehad (een babbelkont), de boodschappen opgeborgen, en snel nog een koffie gezet. Een foto nemen, verkleinen, hosten en posten duurt maar een paar minuten.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stieven76

Proper en leuk dat dit zo gewoon in de leefruimte kam/mag staan :)
Hoe ga je die uitneembare panelen bevestigen? Je zou het misschien met van die sterke magneetjes kunnen doen.

Michiel

Het mag inderdaad in de living, maar natuurlijk niet zondermeer. GEEN rommel en beperkt lawaai. Het mag geen permanente bouwwerf zijn. Anders vlieg ik er meteen terug uit, en zonder kelder of zolder betekent dat alles opbreken, en MISSCHIEN in een klein hoekje op een plankje iets doen. Dus kwestie van me aan onze afspraken te houden.  ;)

En de uitneembare panelen zullen inderdaad met magneten op hun plek gehouden worden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#2825
Ik heb een plan! Gezien ik voorlopig geen schaduwstation heb, ga ik me concentreren op het Tervuurs lijntje dat wel z'n eigen kleine schaduwstation zal hebben op het linker segment waar vroeger de helix was. De tunnel van Etterbeek moet hermaakt worden. Het blok gips, met de onorthodoxe methode om een 3D-gekromde bakstenen tunnelwand te verkrijgen, is te zwaar. Vroeger stond het op een vast deel van de baan, maar nu is dit een draagbaar segment. De tunnel van Etterbeek wordt dus opnieuw gemaakt, maar dan lichter en anders. Merk ook op dat de tunnelvoorgevel van styreen weer lekker is gaan kromtrekken... zoals styreen steeds weer doet.  >:(






groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Nochtans mooi gelukte baksteenwand precies... Maar ja, wat moet dat moet natuurlijk. Hoe ga je nu die kromming in de tunnelwand krijgen?
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Steam.N

Een eeuwigheid hier niet geweest ...  Ik heb véél achterstand in te halen ...

Maar je laatste foto's zien er prima uit !
Krassen in gips: wie had dát gedacht  ;)  Ziet er goed uit.

Kromtrekken van die muur: heb je die ondertussen al achteraan iets aangekleefd?  Zou zeker geen kwaad kunnen !

Opstelling in je living is goed gevonden !  Stijlvol  ;)

Succes met je verdere bouwperikelen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

De tunnelfacade is nu weer bijna recht. Met 1cm ribben langs achter ertegen, tegen de spanning in, is het al een stuk beter. Hopen dat de gelijmde naden het houden...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

#2829
Dat zal het kromtrekken wel tegenhouden!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Er wordt dus een nieuwe tunnel gebouwd, deze keer uit styreen, met behulp van inspiratiebouw. Wie plant er tegenwoordig nog iets (zei hij net voor alles als een kaartenhuisje in elkaar stuikte?)



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Vergeet je styreen niet te verven - door de UV tegen te houden vermijd je nogal wat kromtrekken ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Ik had een experiment gedaan met styreen en licht, door dunne stukjes styreen in het daglicht te leggen, en te wachten tot het krom trok, wat het deed, en dan omkeren om te zien of het terug trok. Maar overtuigend was die test nog niet.

Ik zal in elk geval styreenwerkjes schilderen. Maar schilderen kan pas wanneer het compleet is, en wanneer er niet meer gelijmd moet worden, lijkt me.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Weer wat verder met de tunnel. De tunnelpijpen werden met styreenstrips gevormd, en dan strips baksteenprofiel tegen de tunnelwanden gekleefd. Als test een likje verf gegeven om te zien of deze methode voldoet, en of we op de goede weg zijn... aarzel, aarzel...






(let niet op de linker tunnel, die wanden moeten nog beter uitgelijnd worden.)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan