LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Klaas Zondervan

Katten zijn niet allemaal hetzelfde. De ene denkt na de eerste waarschuwing: o, dat mag zeker niet, zal ik niet meer doen.
Een andere denkt na de twintigste waarschuwing: o, mag dat niet? Wist ik niks van. 8)

Michiel

IK zit hier dus met de "andere" kat.  Leuk voor de kinderen, maar ik mag geen treintje laten rijden of hij springt er meteen bovenop. Langs de ander kant hebben we tegenwoordig geen spinnen, vliegen of ander kleiner huisdier meer in huis.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

aan Michiel,
Vraag eens raad aan uw beroemde Eufrasie, Eugenie of Josephine, of krijgen die madammen dan bij hun verschijnen ook meteen een hengst van uw kat ?

Michiel

 ;D

Gelukkig hebben Urbanie en Germaine niet de gewoonte om te uitbundig te bewegen. Ze blijven dus buiten het visier en vernietigende aandacht van onze Asriël.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Zouden katten weten dat er geen smaakverschil is met konijn?
Ze zouden zich dan wel anders gedragen! ;D ;D ;D
Enkel aan de ribbetjes kan je het weten naar 't schijnt, bij de ene zijn ze plat en bij de andere rond.... ???

;)

Michiel

#2795
Ha Rudy, 't schijnt dat er bij jou niet veel katten en konijnen rondlopen...  ::) ;D

Laten we het bij treintjes houden, want anders lijkt het een beetje te ontsporen.  ::) ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Grote plexi kap over de baan? Of ultrasoongeluid als er met de treintjes gereden wordt?
Het zou toch wel zonde zijn als je treintjes sneuvelen door de natuur van je kat ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Aan een plexi kap dacht ik ook. Voorlopig probeer ik het beest af te richten ("op de baan springen is een dikke no-no!"), maar na dag 3 nog geen resultaat. Ultrsoon heb ik niet aangedacht, maar straffen kan ook zonder ultrasoon, en constant ultrasoon wanneer ik rij is ook niet prettig voor de kat. Waar moet het kruipen om geen oorpijn te hebben?

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Ultrasoon kan je redelijk richten.
Meestal worden die apparaatjes uitgerust met een "akoestische lens", omdat een piëzo-tweeter niet rondom uitstraalt
Haal die lens er af, en je kan een beperkt gebied beveiligen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

efl045

Je moet niet altijd denken aan straffen, je lost dit beter op door belonen.
Zet wat kattenkruid onder je baan en je kat doet zelfs geen moeite meer om op je baan te springen  :)
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kattenkruid

Michiel

Belonen alleen is niet voldoende. Ik geef het lieve beest elke dag eten, heeft het knuffels en aai-sessies. Maar daarom vind hij bewegende locomotiefjes niet minder interessant. Je kan een hele tuin met kattekruid onder de baan hebben staan, van zodra een treintje rijdt, springt ie er achteraan. Wat doe je dan?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

efl045

Aangezien h0 liefhebbers hier nooit over klagen moet jij misschien een N kat aanschaffen  :)

Michiel

Is dat zo? Is een kat minder geïntersserd in H0? Zou kunnen. N is misschien meer een muis-formaat? Ik weet het ook niet.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

Net daarom ga ik mettertijd overstappen naar spoor II. De loc iets groter dan de kat... ideaal!  :D

Mijn kater LIPO luistert helemaal niet, tenzij het gepaard gaat met geritsel van een zakje eten dat opengescheurd wordt. Maar ik heb er al één belangrijke eigenschap van overgenomen > Rustig blijven... :)

svvander

H0 is ook geliefd, maar dan vooral om bovenop de sporen te gaan liggen en de voorbijrijdende trein met 1 poot oftewel van de sporen te keeperen oftewel tegen te houden... tot 'm tegen de staart komt. Hier zit er ook zo ene.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be