Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Yep! Goed argument. Ik was al bang dat je zou zeggen dat jullie dan dichter bij elkaar zouden zitten... op praatafstand.  ::) ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan


doomslu

Michiel, als dan het landschap gaat aangekleed zijn is dat mooier dan een aquarium, toch?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

De baan wordt prachtig, Luc! Wacht maar... over 20 jaar... en dan is ie zeker mooier dan een aquarium, want die vissen zijn dan al lang dood.

Vóór de hele verhuisgeschiedenis was ik bezig met het rijvaardig maken van zoveel mogelijk locomotieven. De dozen zijn uitgepakt. De verzameling is teruggevonden.  Dus is het nu tijd voor de laatste reeks van de hele verzameling: type 93 of eigenlijk DB BR71. Het zijn allemaal kneusjes, voor een appel en een ei gekocht. Ik heb er hier 14 liggen, in allerlei toestanden: van goed rijdend tot rampzalig en hopeloos. Ik zou hiervan meer dan 10 volledig, en goed rijdend willen kijgen. De rest worden dan pluklocs.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Geen 10, maar 9 heb ik er technisch in orde en goed rijdend gekregen. De familiefoto van mijn locomotieven type 93. Althans, ze zullen dus omgebouwd worden naar type 93, want de meeste zijn Deutsche Bundesbahn uitvoeringen en die willen we niet. Maar als ze in Pruissische livrei zijn (eentje maar), mogen ze wel zo de baan op.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Michiel mooie familie, is er nog uitbreiding op komst? ;)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Nee, geen uitbreiding meer voorzien. Ik heb genoeg locomotieven, en vooral met de ombouw heb ik nog werk genoeg. Enkel wanneer ik een heel bijzonder model zie, zal ik het prijsverloop ervan volgen, maar voor de rest ben ik goed gesteld.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

De ombouw zal nog wel wat werk zijn, maar man, wat een collectie! Ik blijf erbij, dit is echt een baan waar ik zo naar uitkijk. Tijdperk en opzet spreken me erg aan.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Ik kijk er ook naar uit. Wat staat er vandaag nog op het programma? Hout kopen voor de eerste fase van de decoratie van het modelbaanmeubel, dan kan ik morgen alvast beginnen timmeren. De bedoeling is 2-delig: vrouw en kinders happy houden met een presentabel gevaarte, en ten tweede, de baan kat-veilig maken opdat deze niet zomaar achter elke trein kan springen alsof het muizen zijn.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Deze avond heb ik het achterpaneel aangebracht. Niet erg hoog, maar we leven nu eenmaal in een wereld van compromissen. En de kat? Die springt er doodleuk over. Dus tegen de kat moet er waarchijnlijk een soort deksel over het geheel komen. ... rotbeest... (niet echt, want het is een leuke speelse kat)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan

Je kunt er een aardbeiennet over spannen. Zo'n net wat fruitkwekers gebruiken om vogels weg te houden. Als je kat daar op springt doet die dat maar één keer.

Geert

Ik spreek niet uit ervaring, maar zet eens 220V op je sporen? Ik ben benieuwd of je kat dat gaat herhalen...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

PietB

Ik heb mijn katten éénmaal heel er bestraffend verbaal weg gejaagd en ze laten het nu wel uit hun leuke koppies om nog maar in de buurt van de baan te komen.

grt Piet.

Michiel

220V... euh... iets zegt me dat dit geen goed idee is.  ::) ;)

Een net erover, had ik ook aan gedacht, en verbaal gestraft heb ik het beest al een paar keer toen ie met z'n poten een locomotief een tik gaf. Maar een kat blijft een kat, en kan z'n instinct totaal niet de baas. Als iets beweegt, dan is die oerjachtdrang te sterk, en die herinnering dat het niet mag volledig afwezig.

Maar we komen er wel uit.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

#2789
Onmiddellijk met iets gooien dat lawaai (en geen pijn) maakt naar poes/kater .....  belletjes of dergelijke.
Het moet uit de lucht komen vallen, als het ware.
Zo kan je een jonge kat afleren van bijvoorbeeld krabben aan sofa.
Gaat ook met mousse bal of zo.
Wel goed mikken en opletten voor uw verzameling kristallen glazen of andere messing modeltreinen ....