De vorige dagen terug bezig geweest om kneusjes op te knappen tot volwaardige, modelbaan-klare modellen. Het voorlopig resultaat is hier op de familiefoto te zien. Van links naar rechts:
2 x Type 62 (BR 17): Deze twee locomotieven zijn samengesteld uit 3 occasies, waarvan de ergste als plukloc diende om deze twee te vervolledigen. Beide rijden nu perfect, zijn compleet en klaar voor het digitaliseren. Ze zullen beide omgeschilderd worden naar Belgische livrei-kleuren, maar ik ben nog niet zeker welke. In elk geval 1 in Belgische staat bruin, de ander twijfel ik nog om ze misschien toch in NMBS-groen te steken... voor de verzameling.
type 64 (ex-KPEV P8): Deze locomotief is niet heel courant in schaal N, en zeker niet als occasie voor een peulschil. Maar toch goedkoop op de kop kunnen tikken wegens defect en niet compleet. In combinatie met een BR38 plukloc is dit model weer pico-bello in orde, klaar om te digitaliseren. Ze zal in deze KPEV livrei in Belgische dienst ingezet worden, net als in de jaren '20. De loc mist nog een buffer, maar dat komt nog in orde.
type 90 (BR 57): deze Kato loc is erg moeilijk te vinden als occasie, maar deze had een defect drijfwerk, en losse kardan. Met wat prutsen lijken beide problemen opgelost. Analoog rijdt ze weer perfect. Deze loc zal een Belgische Staat bruin kleurtje krijgen, maar normaal werd deze loc vooral in het diepe zuid-oosten van het land ingezet, en niet meteen rond Brussel. Maar soit, uitzonderingen waren er af en toe wel, schat ik.
type 96, ex KPEV T12: deze loc had ik vorige week al hersteld, maar heb het geheel nu in een sopje met afwasmiddel en een tandenborstel schoongeschrobd. Rijdend is deze loc heel zeldzaam, want de motoren van dit type loc (Arnold) gaan allemaal op dezelfde manier, en kwasie onherstelbaar kapot. Dit model rijdt, en zal er zuinig op zijn. Ook deze loc zal in KPEV livrei op de baan ingezet wor4den.
Ik ga door met het herstellen van mijn occasie-locjes, zolang de baan in de wachtzaal zit, in afwachting van een nakend verhuis.