LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

#1890
Zeven treinen rijden gedurende de laatste 2 en een half uur constant rondjes. Op een handvol onschuldige spookmeldingen na verloopt alles vlekkeloos. Het blijft afwachten...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#1891
Treinen hebben 5 uur gereden zonder vastlopers. Alles blijft prima doorlopen. Bezetmelding is in orde. Ik denk dat dit een basis om op verder te bouwen.


Nu alle adressen van alle bezetmelders veranderd zijn, is het mogelijk om in Koploper een lijst weer te geven van de huidige relatie tussen bezetmelders en blokken? Blok per blok kan ik het nakijken, maar ik zou een volledig lijst (csv, ...) in tabelvorm willen hebben, zonder dat ik handmatig blok per blok moet aflopen en alles zelf noteren. Kan dat? Is er zo'n optie in Koploper?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vyncky

Michiel,

Goed te horen dat je vervanging goed loopt.

Betreffende koploper, dat kan. In de taakbalk staat een excel icoontje"exporteer naar excel", en dan kan je de desgewenste gegevens naar excel exporteren. ( Als het icoon niet zichtbaar is moet je het rijden of de communicatie stoppen naar de centrale. Dat weet ik niet meer juist  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

doomslu

Ik denk dat je waarschijnlijk bewezen hebt dat de software in Littfinski zijn modules niet deugt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

#1894
Ofwel heeft de firmware van zijn modules een bug waardoor ze vastlopen, ofwel is er een samenloop van omstandigheden dat de processor laat vastlopen (vb dip op de voedingsspanning). In beide gevallen een fout in het concept van de module en de verantwoordelijkheid van Mr. Littfinski. Ik vermoed dat hij goed weet wat het probleem is, maar geen zin/kennis heeft om een correct voorstel tot oplossing aan te bieden. Mr. Littfinski liet zich van z'n kleinste kant zien, een producent onwaardig. Gelukkig zijn de meeste producenten/commercanten wel erg hulpvaardig en attent. Een dergelijke negative ervaring is eerder zeldzaam. Hij is in ieder geval een klant armer, maar ik denk niet dat hij er slapeloze nachten van zal hebben, gezien z'n oppervlakkige mentaliteit.

@Yannick, bedankt voor de tip, ik ga er meteen eens naar kijken.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Ben

Citaat van: doomslu op 21 januari 2018, 09:52:25 AM

Ik denk dat je waarschijnlijk bewezen hebt dat de software in Littfinski zijn modules niet deugt.


Ik denk het niet, er is niets bewezen. Er is een lokaal probleem waarvan het zeer de vraag is waar de oorzaak ligt.

Hooguit is de ondersteuning van LDT - D magertjes en daar mag best kritiek op zijn. Eerder had ik Michiel doorverwezen naar Teun Wolzak LDT - NL maar dat is niet gedaan.

Hoe dan ook: eind goed al goed zo te lezen.

Gr, Ben.

Michiel

Hoi Ben, gezien ik meteen contact had met de opperbaas van LDT, en dicht bij de bron van het probleem, dat het wel zou los lopen, en dat het contact via Mr Wolzak een omweg zou zijn. Maar opperbaas bleek niet echt bekwaam. Misschien dat Mr. Wolzak me beter had kunnen helpen, maar daar is het nu te laat voor. Opperbaas heeft dat goed voor elkaar gekregen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

beertje

Mooi dat het opgelost is,kun je teminste verder je baan afbouwen.

Geert

En ik had zo graag geweten wat er nu echt mis gaat   :(

@Ben: Michiel heeft wel degelijk bewezen dat de processor er mee stopt te doen wat hij moet doen.


Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Klaas Zondervan

Citaat van: Geert op 21 januari 2018, 12:06:25 PM
En ik had zo graag geweten wat er nu echt mis gaat   :(
Wat er mis gaat is nu wel duidelijk. De processor loopt vast. Hoe dat komt, dat weten ze alleen bij Littfinski, of ze zijn er nog driftig naar aan het zoeken.

Michiel

Geert, ik vind het ook jammer dat ik niet de oorzaak heb kunnen vinden van het vastlopen; weten waarom het vast loopt is de halve oplossing. Maar m'n gebrek aan kennis, vertrouwen en apparatuur om met processoren te werken was in de eerste plaats de rede waarom ik niet verder kon gaan: meten op de pootjes, duiken in de code... Ik heb gepoogd binnen mijn mogelijkheden om de omgevingsvoorwaarden van de processor te sleutelen, en zien of er enige invloed wat op het gedrag van het vastlopen, maar helaas.

De meest-voor-de-hand-liggende persoon die de kennis en middelen had om de oorzaak van het vastlopen te onderzoeken had er geen zin in.

Maar nogmaals, ik sla de bladzijde om. Ik sleepte dit probleem al zoveel jaren met me mee (sinds 2007 in feite)... Ik ben blij dat ik ervan verlost ben.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

INFO

Citaat van: Ben op 21 januari 2018, 11:39:23 AM
Citaat van: doomslu op 21 januari 2018, 09:52:25 AM

Ik denk dat je waarschijnlijk bewezen hebt dat de software in Littfinski zijn modules niet deugt.


Ik denk het niet, er is niets bewezen. Er is een lokaal probleem waarvan het zeer de vraag is waar de oorzaak ligt.

Hooguit is de ondersteuning van LDT - D magertjes en daar mag best kritiek op zijn. Eerder had ik Michiel doorverwezen naar Teun Wolzak LDT - NL maar dat is niet gedaan.

Hoe dan ook: eind goed al goed zo te lezen.

Gr, Ben.

Ben, met alle respect voor Teun Wolzak, gisteren nog gesproken. Maar die kan hier helemaal niets mee, heeft simpelweg de kennis en ervaring niet. Die zit op een andere plaats en wel bij Peter L. zelf en nergens anders.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Ben

Oké Wim. De kennis van Teun kan ik niet inschatten. Ik refereer aan de website: 3 dagen telefonische ondersteuning.

Enniewee, het is mosterd na de maaltijd.

gr, Ben.

mahtoska1

Eindelijk kan je weer verder...

Ik kijk uit naar je volgende stappen...

Gerolf

Citaat van: mahtoska1 op 21 januari 2018, 18:12:36 PM
Eindelijk kan je weer verder...
Ik kijk uit naar je volgende stappen...

Ik ook !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw