LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Bedankt mannen.

deze wisselstraat is dus de helft van wat finaal neergelegd zal worden. Dit zijn de wissels voor de doorgaande sporen en het Tervuurs lijntje. Rechts zien jullie de wissels voor de aansluiting met het kopstationdeel, en de opstelbundels. Maar die komen pas later (volgend jaar of zo).
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Hoe dat we uuuuren kunnen bezig zijn met gepruts: kurklappen uitsnijden en vastkleven, draadjes aan stukjes rail solderen, rommel van module x naar module y verplaasten, merktekens pennen waar dingen zouden moeten komen,  flexrails bijplooien want de lijn is nog niet zoals gewenst, ... 't Blijft een hobby, en we hebben geen haast.  ;D

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Doornroosje

Je maakt flinke vooruitgang! Ik wou dat ik ook zo snel kon gaan, maar oogstmaand en een halve dierentuin thuis slorpen voorlopig nog al mijn tijd op.

Michiel

thanks, Michael en Dennis.

En snel gaat het echt niet. Eerste jaar houtwerk meubel en schaduwstation, tweede jaar de twee helixen en automatisering SS, derde jaar (vandaag) de vijf segmentbakken en sporen leggen van het hoofdstation. Traag, maar bijna elke dag een kwartiertje, of soms een uurtje. In 't weekend meestal meerdere uren. En zo, beetje bij beetje.

Achteruitkijkend lijkt het goed opgeschoten, maar het gaat met ministapjes.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

OlivierV

Het blijft hobby he Michiel, maar beter traag en gestaag dan helemaal geen baan denk ik dan. :)

Goed bezig!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Een vraag tussendoor, rol kurk van 6 m/m dikte bestaat dat en waar is dit te vinden?
Den Eric.

Michiel

Ik koop mijn rollen kurk bij de Brico, en daar hebben ze enkel rollen van 2mm en 4mm (wel behoorlijk duur). Ik heb er nog nooit 6mm kurk gezien. Sorry Eric, maar ik kan je hierbij niet verder helpen, behalve dan om met twee lagen te werken: 4mm+2mm.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus


ERVIN

Weer helemaal mijn ding hoor Michiel , heb ik ook altijd graag gedaan , sporen uitleggen , wissels leggen en kijken of die wissel daar wel moet liggen , tekenen , denken , opnieuw tekenen , wagonnetjes er eens over duwen om te zien of alles strak genoeg ligt , zalig!!

SuSke

Deze faze is zeker zo leuk als de volgende en het uiteindelijk rijden en genieten  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

philippe_007


Freek

Citaat van: bollen neus op 01 september 2017, 10:27:35 AM
Een vraag tussendoor, rol kurk van 6 m/m dikte bestaat dat en waar is dit te vinden?
Den Eric.

ik heb mijn hier besteld:
https://www.kurk24.nl/ daar gaan ze tot 10mm in verschillende kwaliteiten of zelfs al in stroken gesneden voor rails.

Michiel

#1468
Deze avond heb ik de sporen over de 3de segmentovergang gesoldeerd. Ik zie hier op de foto dat ik nog vergeten ben om de strips met een paar extra verstevigingsschroefjes vast te zetten. Nu is het alleen nog maar gelijmd (Patex contactlijm). De isolatiesleufjes tussen de sporen moet ik ook nog snijden. Merk op dat de sporen hier al doorgeslepen zijn en dan de bakken weer tegen elkaar zijn geschoven.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

knap werk Michiel. En blijkbaar lukt de uitlijning ook goed na het terugplaatsen van een bak  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.