LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Metpetergaathetbeter

Welcome in the Victory zone! Opeens valt die spreekwoordelijke frank hoop alvast voor U dat het deze is  ;)

Bolje

Vele groeten,
Ronald

Stieven76

Ik lees hier al lang in stilte mee. Top dat je het gevonden hebt, kan je verder met je imposante project  ;)

Michiel

@Freek: dat is het inderdaad. Helemaal vergeten dat ik die zo gebruikte, mogelijk al 5 jaar geleden zo had bedraad, toen voor de Conrad motoren, maar nu gebruikt met servo's.  ::)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Yeeehaaa !
Proficiat, Michiel.  Wat een overwinning !!!
Ga nu rustig achterover zitten, en geniet van je stoorvrij rijdende treinen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

Michiel proficiat met het oplossen van het probleem
op mijn zelf gewikkelde trafo heb ik ellk voltage apart met massa en plus

maar de marklin trafo met overspanning is ook zo een gedeelde wikkeling en gaat er eentje door de knieen dan sterft de andere mee
maar daar heb ik dus ook niet aan gedacht toen ik je schema gezien had dacht ik ook dat het twee afzonderlijke trafo's waren

gr raf en ook blij dat het je gelukt is
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.


Cozzy

Geweldig nieuws Michiel!!
Ik ben blij voor jou dat je de oorzaak hebt gevonden, lang leve de brain waves  ;D

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Koen

Fantastisch nieuws, Michiel.
Ja, soms is het niet evident om dergelijke fouten te vinden. Zoals je schrijft, is dikwijls de ingeving van het moment crusiaal om tot een oplossing te komen.
Knap van je!


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

vyncky

Gefeliciteerd met je overwinning!

Nog wat testrijden, en je kan verder sporen leggen ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Michiel

#1241
Vandaag eerst nog 2 uur testgereden, en dan in Koploper zitten uitvlooien hoe men wisselstraten met bezetmelders best configureert. Dat is nu ook in orde, en dan ben ik wat bezig geweest met het herleggen van de sporen om onder de dubbele brug van Etterbeek te kunnen gaan. Het was dus op treinenvlak een lekker ontspannen dag vandaag.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

OEF ... héél tof dat je deze hindernis genomen hebt  8)  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Ik ben dubbel-blij. Niet alleen blij omdat ik de oorzaak heb gevonden, maar ook omdat ik zoveel heb bijgeleerd. De ringleiding zal heraangelegd worden, want die moet anders. Die gemeenschappelijke geleider op die manier was geen goed idee, en de manier van modules voeden moet net iets anders. Bestelling is geplaatst, over een week of twee (de dingen komen uit China)  kan ik de ringleiding van het schaduwstation herbedraden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)