La Gleize "part II"

Gestart door 59erke, 24 juli 2015, 19:26:06 PM

Frank_N

Knap gedaan, Koen!

Iets dergelijks zit ik ook tegen aan te hikken:

De rotspartij (die niet echt rechtop saat) achter het seinhuis moet meer groen hebben...
Groet van Frank

SuSke

Citaat van: 59erke op 31 juli 2021, 19:19:15 PM
Merci heren,

Nu moet ik wel zeggen dat het wat voeten in de aarde heeft gehad om tot dit resultaat te komen.

Na Frans zijn reactie ben ik dan ook gewapend met verf en borstels en een bang hartje aan de slag gegaan. Maar jammer genoeg niet met het gewenste resultaat.
...

Gelukkig zijn er zijn vele wegen naar Rome, en je kiest deze die je het beste ligt.

Het resultaat bevalt je, en dat is het voornaamste.
Op naar de volgende uitdaging. ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

59erke

Citaat van: Frank_N op 01 augustus 2021, 21:21:41 PM
Knap gedaan, Koen!

Iets dergelijks zit ik ook tegen aan te hikken:

De rotspartij (die niet echt rechtop saat) achter het seinhuis moet meer groen hebben...

Frank, ik vermoed dat je dit ongeveer met hetzelfde systeem kan oplossen. Vooraan halve boompjes en achteraan opvullen met foliage die je op wat stokjes plaats die steeds hoger worden naarmate je naar boven gaat.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Frank_N

Groet van Frank

59erke

#319
En wat doet een mens als men zin heeft om te bouwen maar een zo goed als afgewerkte baan heeft?

... Het schaduwstation wat aankleden met wat spulletjes dat ik liggen had dus volledig kostenloos


Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

59erke

Foto vorige reactie vervangen ...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Dat ziet er tof uit! En ik kan me voorstellen dat het een voldoening geeft om zo'n technisch stukje baan invulling te geven.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jappy

Leuk gedaan! Vind het wel iets hebben. :)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

59erke

#323
Citaat van: Michiel op 03 januari 2022, 19:42:51 PM
Dat ziet er tof uit! En ik kan me voorstellen dat het een voldoening geeft om zo'n technisch stukje baan invulling te geven.

Goh, het was meer een kwestie van bezig zijn op een zondagnamidagje zonder dingen aan te kopen, dus zuiver werken met hetgene ik had.  Het is nu ook niet van topniveau maar op zich ziet het er alvast beter uit dan zo een kaal bruin stuk hout. Juist de achtergrond kon nog beter maar aangezien deze bijna tegen het rechtse spoor staat kon ik niet dikker gaan dan papierdikte.

(Zie nu wel dat ik een opening heb naast de tweede wissel, straks eens een struikje naast plaatsen)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

59erke

HLV 64 aan kop van een speciale trein houdt even een fotostop in La Gleize.



De Fleischmann type 64 werd een beetje aangepast aan de werkelijkheid door de windplaten te verwijderen en voorzien van vlaggetjes (zoals in de jaren '80 wel meer werd gedaan bij speciale ritten). Het ex-DRG rijtuig werd naar 2e klasse gebracht. Bedoeling is om een stammetje te maken van geherklasseerde ex-DRG rijtuigen aangevuld met M2's. Deze laatste ligt in bouwfase op mijn werkbankje (kit van PB)


Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Frank_N

Leuk gedaan, Koen 8)
Wat ik me afvraag is of deze loc nooit in Belgie heeft gereden met windleiplaten?
Als je er op koekelt zijn er 64er's zowel met als zonder.
Groet van Frank

Rangeerduivel

Citaat van: Frank_N op 19 februari 2022, 15:35:42 PM
Wat ik me afvraag is of deze loc nooit in Belgie heeft gereden met windleiplaten?
Als je er op koekelt zijn er 64er's zowel met als zonder.

Ja er zijn meerder (zeg maar veel) versies geweest van de P8, alias BR38, met Witte en met Wagner windleiplaten.
Er zijn zelfs tijdelijk versies geweest met een "wannentender"

;)

59erke

#327
Citaat van: Rangeerduivel op 19 februari 2022, 15:40:09 PM
Citaat van: Frank_N op 19 februari 2022, 15:35:42 PM
Wat ik me afvraag is of deze loc nooit in Belgie heeft gereden met windleiplaten?
Als je er op koekelt zijn er 64er's zowel met als zonder.

Ja er zijn meerder (zeg maar veel) versies geweest van de P8, alias BR38, met Witte en met Wagner windleiplaten.
Er zijn zelfs tijdelijk versies geweest met een "wannentender"

;)

Ik heb mij eigenlijk gebaseerd op het artikel in MSM. De 64.168 (zoals Fleischmann deze genummerd heeft ) heeft in werkelijkheid maar 2 jaar met windleiplaten gereden. Om deze lok wat ruimer te gebruiken heb ik de platen eraf gehaald dus in feite moet ik het nummer ook veranderen maar dat is onbegonnen werk in N
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

De absolute beginner

Ziet er enorm goed uit!

Eén kleine opmerking: die Preiserkens staan zo precies allemaal op één blinkende bruine plaat...

Cyriel

59erke

Citaat van: De absolute beginner op 19 februari 2022, 19:08:57 PM
Ziet er enorm goed uit!

Eén kleine opmerking: die Preiserkens staan zo precies allemaal op één blinkende bruine plaat...

Cyriel

Dit is dan ook maar een tijdelijk stukje scenery. De preiserkes staan inderdaad op een stukje bruin plasticcard met een klein drupje lijm zodat ik ze er makkelijk kan afnemen en ergens anders kan gebruiken.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan