Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

La Gleize "part II"

Gestart door 59erke, 24 juli 2015, 19:26:06 PM

Dirkh

Mooie details, dat kraantje werkt toch ?  ;)

Michiel

Bijzonder knap gedaan, vooral dat alles goed op schaal is. In N bouwen we snel dingen te groot, maar jouw scenes zien er perfect uit.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Het zijn door details dat het leuk blijft om naar modelbanen te kijken, zolang het niet overladen is.  Maar hier zit het goed denk ik.  Mooi gerealiseerd!  Het blijft in schaal N creatief omgaan met wat voor handen is om mooie (specifiek belgische) details te creëren.

mahtoska1

Het is altijd leuk om enkele details op een baan te zien. Deze nieuwe details zijn alvast geslaagd.

59erke

Merci voor de pluimen.

Momenteel nog wel enkele leuke dingetjes in mijn hoofd die nog uitgevoerd dienen te worden, dus hoewel de baan bijna afgewerkt is zal dit draadje nog niet zo vlug stil vallen.

Citaat van: Dirkh op 12 november 2020, 15:30:50 PM
Mooie details, dat kraantje werkt toch ?  ;)

@Dirk, nee de mannen hebben pauze, trouwens voor dat werkend kraantje heb ik nog ergens een plekje vrijgehouden op de baan  ;)

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

59erke

Niet werkend sein ?  De dienst baan van de NMBS is al ter plaatse om het probleem op te lossen.

De Fiat bestelwagen werd gemaakt op basis van een Fiat 127 van C&F Modelbau waarvan de achterzijde werd verwijderd en vervangen door een laadruimte in plasticcard.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

59erke

#263
Merci, ondertussen nog wat verder gedaan.

Bij de fabriek wordt de stookolietank gevuld. Aangezien ik nergens een tankwagen vond naar mijn zin heb ik maar vlug een oude Wiking brandweerwagen omgebouwd. Het is niet perfect maar het kan ermee door.



Verder ook nog de tijd gevonden om het uiterst linkse hoekje af te werken. Een beetje zomergevoel in deze winterse tijden  ;) (Het water is nog niet volledig uitgehard)



Tot de volgende...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Jappy

Leuke details allemaal die wat leven in de zaak brengen. Die Fiat is leuk gedaan.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

doomslu

Citaat van: Jappy op 08 december 2020, 12:49:50 PM
Leuke details allemaal die wat leven in de zaak brengen. Die Fiat is leuk gedaan.
Daar ben ik het volkomen mee eens.

Een tip: als de foto niet goed gelukt is, dan maak je er een andere. Met onze huidige digitale toestellen kost dat enkel een paar seconden van jouw tijd.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

59erke

Luc, je hebt gelijk !

Foto is aangepast  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

beertje


59erke

Momenteel nog wat aan het werken onder de baan.

- Originele 18v voeding van de MM vervangen door een 15v exemplaar. (Schijnt beter te zijn...)
- Montage v/h printje van de geluidsmodule voor het kerkje evenals de voeding ervan een een drukknopje voorzien voor de bediening
- Hier en daar nog wat voorlopig aan elkaar getwiste draden vastsolderen
- Oude Recup ledstrip gemonteerd onder de baan zodat we wat beter zien wat we aan het doen zijn
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

59erke

Terug aan het bouwen geslagen.... Op het laatste niet afgewerkte stukje ga ik het huis met aanbouwsels maken van een familielid zoals het eruit zag midden jaren 80. Het wordt een woonhuis met een soort van stal waar schapen en kippen werden gehouden.




De stal is inmiddels al klaar, de voorgevel van het woonhuis is in aanbouw

wordt vervolgd...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan