Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

La Gleize "part II"

Gestart door 59erke, 24 juli 2015, 19:26:06 PM

BC911

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Pierre

Mooi zeg ... wat een verschil. Goed werk. ;)
Groet Pierre.


mahtoska1

De rotsen zijn zeer goed geslaagd. Het geeft inderdaad de sfeer van de streek die je voor ogen hebt. Het doet goesting krijgen om er te gaan wandelen...

59erke

Mercikes voor de complimenten heren, wel fijn om na al die jaren bouwen,afbreken en herbouwen eindelijk een richting gevonden te hebben waar ik naartoe wil gaan.

Ondertussen doen we verder... binnenkort meer updates
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

railrunner

Hey Koen,

Dat is al een hele verandering!  Oogt bijzonder mooi en leuk.  Kan je eens een foto posten van het geheel?

59erke

Citaat van: railrunner op 18 april 2020, 18:59:52 PM
Hey Koen,

Kan je eens een foto posten van het geheel?


Bij deze een overzichtsfoto van het 'afgewerkte' landschapsgedeelte vanop het hoogste niveau. Detailleringen moeten nog wel aangebracht worden. Bemerk het nog 'droge' bergriviertje tussen rotswand en muur dat verdwijnt onder het bruggetje. Op de voorgrond is het wandelpad ook al te zien tussen de nog aan te planten bomen



Voorlopig genoodzaakt even te stoppen met bouwen. Morgen terug gaan werken en ik zit zonder lijm en groensel. Dus vanavond nog snel wat online shoppen...

Zal binnenkort nog wel wat close up foto's posten van de reeds afgewerkte gedeeltes
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

steamdriven

Overtuigend landschap. En wat een verandering (ten goede)! :)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

59erke

Het ontbrekend materiaal is terug aangevuld en met enkele verplichte 'vrije' dagen in het vooruitzicht zal er terug wat aan La Gleize verder gewerkt kunnen worden.

Heel binnenkort een update...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Heel sfeervol! (zie het nu maar pas  :-[ ) Ziet er prachtig uit! De ombouw van je baan was werkelijk de moeite waard.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Nog eens een paar foto's toevoegen aan dit draadje



Voetgangersbrug om van de ene heuvel naar de andere te gaan. Bovenop de brug kan men genieten van een mooi uitzicht. Dat vindt dit koppeltje ook, dus snel een foto nemen !



De koeien hebben nu ook eindelijk een weide afsluiting gekregen


BOE !!! zei de koe
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

59erke

De niet zo mooie sparren op de achtergrond werden reeds verwijderd en vervangen door boompjes van zeeschuim.
Ook al moet er nog wat lage begroeiing voor toch oogt het al heel wat beter vind ik. Ben nu wel aan het twijfelen om de volledige achtergrond vol te zetten of open stukken te laten.



Ook in de dorpsstraat beneden het dal werden de bovengrondse stroomleidingen geplaatst. Wie zich nog mijn bak (Project X) van de MSM N Modulebaan nog herinnert waren dergelijke leidingen hier ook al te zien. Deze waren gemaakt van koperen wikkeldraden van een oude transformator die zwart werden geschilderd. Aangezien ik deze achteraf gezien best wel 'zwaar' vond voor N schaal ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.  Dus werd deze keer als test lakdraad gebruikt die wederom zwart werd geschilderd, maar is deze nu niet wat te fijn ? Wat denken jullie ?


Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

doomslu

Te fijn vind ik ze niet hoor.
Wel jammer dat ze niet netjes doorhangen, maar dat is heel moeilijk te realiseren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Van formaat is die lakdraad zeker goed.

Hoe je het doorhangen moet gaan regelen...  :(
Iets strakker aantrekken kan al een beter resultaat geven, maar dan loop je weer het risico dat je paaltjes breken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

beertje

Ziet er mooi uit,ook met de lakdraad.

Chrisrail

#224
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }