Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

La Gleize "part II"

Gestart door 59erke, 24 juli 2015, 19:26:06 PM

Dirkh

mooie aanpassing. blijf ik volgen.

Gerolf

Een mens zou vergeten dat dit schaal N is ...  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Dat ziet er erg goed uit, Koen! De stoffige kleuren van het gebouw zijn perfect. Lekker organisch zootje.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

#198
Deju al 200 dagen niks geplaatst, voor diegene die dachten dat dit draadje dood was geen paniek want we hebben de draad terug opgenomen.

Ondertussen hebben we een deel van de straat/ overweg al bijna afgewerkt, juist de electriciteitsleidingen moeten nog voorzien worden.

Enkele sfeerbeelden






Het kerkje staat nog niet definitief vast omwille er nog een geluidsmodule ingebouwd dient te worden.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

OlivierV

Dat gaat de goede richting uit Koen!

Ik zou ook proberen de naaldbomen nog een upgrade te geven!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

59erke

Citaat van: OlivierV op 24 oktober 2019, 19:48:22 PM
Ik zou ook proberen de naaldbomen nog een upgrade te geven!

Dat staat nog op het To Do lijstje Olivier
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

#202
bezig aan de linkerkant van La Gleize...




Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Wat een metamorphose met de baan van vroeger. Leuk zicht zo met die kronkelende straat langs de rotswand en huizengroep beneden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Het is inderdaad wat anders dan het oude gedeelte.

Na al die jaren te gaan wandelen in Klein Zwitserland (Luxembourg) en eerder deze week al die foto's eens herbekeken te hebben heb ik daar een beetje inspiratie uitgeput weliswaar met een eigen twist.

Bedoeling is om de weg te laten verdwijnen tussen de rotsen, naast de weg loopt er een lager gelegen klein riviertje (wat je daar in de streek veel tegenkomt).  Bovenop de rotsmassa wordt plaats voorzien voor bos met een wandelpad (dat bedoelt is om aan te sluiten op het wandelpad vertrekkende achter de kerk). Bossen zijn ook weer kenmerkend voor de streek.

Ondertussen zijn de sparren ook verwijderd en moet er hier nieuwe vegetatie voorzien worden.

Voor de rest ben ik er nog niet echt uit, maar met dit hebben we weeral werk voor maanden (aan het huidige tempo)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

59erke

En met wat kleurtjes en wat groen ziet de foto van de vorige post er al heel wat beter uit...


Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

chef garde


Jappy

Ziet er fantastisch uit!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

beertje


Michiel

Schitterend! Heel sfeervol. De rotsen zijn heel geslaagd.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)