Mehano HLD 77/78 van geel naar wit licht. Hoe, wat, waar...in 2 delen nu.

Gestart door eve, 20 juli 2015, 11:29:11 AM

755philippe

Hallo Erik,
Het is al even geleden maar ik was even op vakantie. Weerstandjes van 3,3 K Ohm geplaatst en ja... de lok wordt niet meer warm.
Nu wilde ik kabineverlichting plaatsen met een warmwitte led maar daar heb ik wat problemen. Ik had een voorschakelweerstand geplaatst met 470 Ohm zoals in de handleiding staat. De led licht even op maar daar waar de weerstand is gesoldeerd (ik heb dunne lakdraad gebruikt) wordt de weerstand warm en de draad breekt/komt los. Moet ik hiervoor weer een weerstand van 3,3 K Ohm gebruiken of zwaarder ? De kabineverlichting wordt geaktiveerd door F2.
Mvg

755philippe

eve

Ja, Phillipe, die moet ook een 3,3 kOhm voorschakelweerstand hebben.

Erik

755philippe

Hallo Erik,
Mijn extra funktie zijnde de kabineverlichting werkt na het wijzigen van de weerstand. Bedankt voor de info.
Mvg

755philippe


itchy

Hallo,
Aangezien ik niet zo'n held ben in dit soort mini-mini-miniatuur-werk, maar toch ook wel iets anders wil dan die gele lichten in mijn 77'ers, dacht ik mij een setje LED's van Brelec aan te schaffen ("FL7700" in www.ilightshop.com)
Heeft iemand ervaring met dit soort setjes en/of wil iemand mij een handleiding ter beschikking stellen zodat ik dit eens wat meer in detail kan bekijken? (deze handleiding is niet te downloaden bij de fabrikant, in tegenstelling tot het setje voor de HLR80).
Alvast dank!
Steven
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail