Rangeerlok met digitale koppeling (project)

Gestart door eve, 15 juli 2015, 09:29:46 AM

eve

Een mogelijk te verwezenlijken project in de maand september zou het uitrusten kunnen zijn van een rangeerlok Piko 73/82 of Mehano 77/78 met een digitale koppeling. Op de foto zie je een voorlopig ingestoken koppeling : er moet aan beide machines nog gewerkt worden om ze mooi aan te passen. En dat is (nog) niet aan de orde.



Het plan is zowel een Roco-type (foto) als een Fleischmann-Profi-type te kunnen monteren en bedienen onder DCC.

Reageer maar eens om ons te vertellen of er een ruimere belangstelling bestaat voor dit project.

Erik


loebaske


Rangeerduivel

Ik zal zo iets op de voet volgen,(mijn nick-name waardig blijvend!)
De Mehano zal wat meer aandacht vragen dacht ik vanwege  de koppeling die niet steeds in het midden staat,maar dat probleem doet zich voor ook zonder digitale koppeling

;)

eve

Citaat van: Rangeerduivel op 15 juli 2015, 10:06:26 AM
Ik zal zo iets op de voet volgen,(mijn nick-name waardig blijvend!)
De Mehano zal wat meer aandacht vragen dacht ik vanwege  de koppeling die niet steeds in het midden staat,maar dat probleem doet zich voor ook zonder digitale koppeling

;)

Goede opmerking die we zeker zullen verbeteren als eea doorgaat.

Erik

Huugooke


PietB

zeker belangstelling voor de Roco versie.
Ik hoop wel dat je er een ESU Lokpilot 4 voor gaat gebruiken, anders is bij mij de interesse een stuk minder.

grt Piet.

eve

Citaat van: PietB op 15 juli 2015, 11:49:40 AM
zeker belangstelling voor de Roco versie.
Ik hoop wel dat je er een ESU Lokpilot 4 voor gaat gebruiken, anders is bij mij de interesse een stuk minder.

grt Piet.

In de blauwdruk voor het project is de ESU V4 voorzien : daar is het ontkoppel-walsje beschreven in de "handleiding"...

Erik

PietB


SuSke

Volg met spanning. Moet dat ook inbouwen bij een deel van mijn loc's en heb indertijd gekozen voor de Krois-koppeling die compatibel ismet de Roco kortkoppeling.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN


eve

Citaat van: SuSke op 15 juli 2015, 15:12:23 PM
Volg met spanning. Moet dat ook inbouwen bij een deel van mijn loc's en heb indertijd gekozen voor de Krois-koppeling die compatibel ismet de Roco kortkoppeling.

Wij zouden opteren voor het Fleischmann-product : volgens onze info is die verkrijgbaar met een Roco-compatible- of een Profi-compatibele-kop.

Erik

Rangeerduivel

Citaat van: eve op 15 juli 2015, 15:38:22 PM
Profi-compatibele-kop.

We willen niet opdringerig doen,maar kan je dat even toelichten met een foto of link?

;)


Rangeerduivel

Ha die bestaan dus ook,
ik heb blijkbaar nog niet alles gezien  ::)
Ik dacht dat die profi's enkel manipuleerbaar waren dmv een ontkoppelaar tussen de rails 8)

;)

ERVIN

Ik ook Rudy , eerste keer dat ik dit zie. Leuk!!  ;)