N Baan - reviews

Gestart door 59erke, 14 juli 2015, 13:01:54 PM

59erke

Citaat van: Michiel op 30 juli 2015, 12:42:20 PM
Ik zie links in je schaduwstation achter elkaar een rechtse wissel, een linker bocht en weer een rechtse wissel. Dat geeft vrij grote snokken aan koppelingen en is potentieel een bron van ellende en ontsporingen. Beter zou zijn om de rechtse wissel te laten volgen door een linkse, en zo een vloeiendere lijn te bekomen. 't Is maar een idee.

Nog een opmerking: die gebogen wissel van Fleischmann is een miseriekind. Vooral de binnenbocht is uiterst krap, en sommige treinen komen daar niet goed door (lees ontsporingen, R1 bocht). Als het even kan, vervang je deze twee wissels best door een gewone, vooral dat je net de binnenbocht gebruikt voor de hoofdlijn.

@ Michiel, wissels schaduwstation aangepast met rechte wissels (aan 1 zijde toch al)
De gebogen wissels kan ik niet vervangen, thv station omdat anders mijn stationssporen te kort worden en thv de S bocht omdat ik anders mijn stijgingspercentage van 3% niet haal naar de lager gelegen lokwerkplaats.



Mijn vorig baantje lag vol met gebogen wissels en nooit problemen gehad met mijn korte treintjes. We zullen afwachten tot we gaan testrijden.

Citaat van: mahtoska1 op 30 juli 2015, 13:20:18 PM
In de S-bocht ook nog een recht stukje rail plaatsen. Dit gaat visueel, zeker met lange rijtuigen, beter zijn.

@ mahtoska1 , recht stukje tussen de S bocht lukt niet aangezien mijn inkomende bocht naar het station te groot wordt en niet meer past op de module en de aansluiting voor de rest van het ovaal ook niet meer uitkomt.

Citaat van: dani op 30 juli 2015, 13:56:00 PM
Je  "paradespoor" ligt niet meer schuin maar parallel aan de tafelrand.   Dat vond ik nu net één van de interessante kenmerken van het baantje, dat je niet netjes de randjes volgt.

@dani, wat zie jij als "paradespoor". als je de lange rechte rail bedoelt uiterst rechts naar de lokwerkplaats, deze ligt niet helemaal parallel tegen de rand maar onder een hoek van 85°. Ik hou zelf niet zo van parallel lopende rails naast de rand.
Juist in het schaduwstation heb ik mij hieraan schuldig gemaakt maar dat zie je toch niet.



In ieder geval bedankt voor de reacties, ik hou er rekening mee
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

dani

neen, ik bedoelde het dubelspoor in je station...   ik had me verkeerd uitgedrukt .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

59erke

Ligt inderdaad parallel Dani, maar ik hoop dat een beetje te verdoezelen door dat het station hoger gelegen is, door de scenery en het spoor dat er nog voor ligt. Op dergelijke kleine banen is het een beetje geven en nemen...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan