Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Eigenwijze Treintjes

Gestart door n/a, 04 juni 2006, 23:58:43 PM

n/a

Hoi iedereen,

Wij staan met ons clubje op "Eigenwijze Treintjes" en wij vinden het een PERFECTE expositie !!
Voor de deelnemers is werkelijk ALLES prima geregeld, van drank, voedsel tot en met hotel !
Er staan alleen maar kwaliteitsbanen en de sfeer bij de deelnemers onderling is voortreffelijk.
Morgen (5-6-6) is de laatste dag, als je in de buurt bent kom dan gerust even kijken, is de moeite waard.

Jos
PS: www.eigenwijzetreintjes.nl

Rochevalien

Ik ben op zaterdag even naar Wernhout afgezakt om daar even polshoogte te nemen.Dit voormalige seminarie [:D]ligt vlak over de Belgische grens en bijgevolg zoals een van de deelnemende exposanten het uitdrukte "in een uithoek van Nederland".Dit gebouw wordt nu gebruikt als feestpaleis en dat zie je ook.Ik ben er zeker van dat het uit de bol gaan in dit doolhof van gangen,sfeervol ingerichte ruimtes( studeerkamer,oosterse winkeltjes,paleis van de sultan enz) een h??l aparte belevenis moet zijn.
Maarrrr...een modeltreinententoonstelling  is wel wat anders en heeft bijgevolg andere noden.
1) de ligging is niet optimaal en t? ver voor Nederlanders.
2) de belichting is ook niet om over naar huis te schrijven en dat is dodelijk voor modelbanen die daar niet op voorzien zijn.Gelukkig hadden de meeste banen hun eigen verlichting.
3) het comercieele aspekt: er werd steen en been geklaagd door enkele verkopers over punt 2(je had echt een zaklamp nodig om goed te zien wat er precies te koop lag) en over het tegenvallende bezoekersaantal.Een verkoper waar ik toch nog wat kocht zei;"u bent mijn tweede betalende klant "( het was half 2!) hij stelde zijn hoop dan nog op de Belgen vanwege het dicht bij de grens zijn.
Comercieele exposanten moeten ook nog betalen per meter verkoopstand dus als je dan geen klanten hebt is de rekening snel gemaakt.
4)de inkom:12 euro,ook niet mis,gelukkig was de parking gratis.

Gelukkig stonden er verschillende banen die de moeite waren al had ik er verschillende al eerder gezien.:Kappeleken,Trinit? sur mer,Kontje van de zalm, Nederlandse baan met dubbelspoor brug,Engelse smalspoorbaan.
Het organiseren van een tentoonstelling is ??n zaak,het uit de kosten  komen een andere en ik denk dat hier het schoentje wringt.
Ik betwijfel dan ook of een volgende editie van eigenwijze treintjes  in Wernhout zal doorgaan. Ik hoop echt dat dit initiatief niet na ??n poging tenonder zal gaan maar daar kunnen jullie (als bezoekers!)wel iets aan doen.

Gerrit

marctje

hoi,
ben net terug van Wernhout en jongens, ik heb wel genoten. er stonden prachtige afgewerkte juweeltjes en er hing een gemoedelijke sfeer. natuurlijk kennen we ook de meeste standhouders al van andere beursen of onderlinge clubbezoeken zodat er wel wat bij te klappen viel. dat de verkopers hun beklag deden is niet verwonderlijk, met staat vlak bij de belgische grens maar ik zag amper belgisch materiaal en het geen er dan was vond ik redelijke aan de geprijsde kant, maar ja, ik maak niemand anders zijn portemonee.ik zou wel naar de organisatie toe een duidelijkere bewijzering maken en meer (nog meer) ruchtbaarheid geven.
kortom een mooie beurs (leuke doolhof trouwens) en ik zou zeggen tegen al de clubs, particulieren en firma's: jongens geef deze beurs een kans en wie weet hebben we er weer een bijeenkomst bij in de toekomst.

groetjes,
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

TrainTechnology

Beste allemaal,

Ik stond zaterdag als standhouder bij Viessmann, als Belgische importeur, en moet zeggen dat ik toch ook weinig vrolijke gezichten gezien heb... Mijn collega was er vandaag en hij was net dezelfde mening toegedaan.

Ik vind het enorm jammer voor de organisatoren dat dit evenement een valse start genomen heeft, en ik vrees dat het krediet bij standhouders en publiek wel voor een groot stuk opgebruikt is. Dat dit voor velen een (financi?le) kater achterlaat is wel duidelijk.

Laat ons hopen dat er na een grondige evaluatie een betere oplossing uit de bus kan komen, want we kunnen er inderdaad nog wel een extra grote beurs bij gebruiken.

Locatie, reclame, bewegwijzering, toegangsprijs, enz... iedereen heeft wel zijn eigen grootste minpunt. Maar denk er even aan dat deze beurs twee jaar voorbereiding heeft gevraagd en dat daar heel wat mensen vele uurtjes voor hebben bijgeklopt. Mits de nodige wijzigingen kan dit initiatief een volgend jaar nog slagen, en laat ons dan nog eens proberen.

Mattias

Wissels

Hallo Heren,

het had volgens mij dezelfde drukke sfeer, als de laatste beurs in Rijswijk waar ik jongstleden gestaan heb. Ik moet toegeven dat het een erg heet weekend was, en iedereen zat te bbq.

Gegeven moment werden de deelnemers zelf bezoeker, anders waren er geen bezoekers meer aanwezig.

met vriendelijke groet,

Walter

 

martintje

Ik ben er zelf niet gewees maar heb meerdere mensen gesproken die dat wel zijn geweest, nee niet alle bezoekrs [:)]
Maar wat mij opvalt aan de laatste beurzen, als je van alles een klein beetje doet komen er weinig mensen en vervalt een beurs naar een regionaal karakter.
Voor een entree van 12 euro verwachten de mensen spektakel en veel banen. en niet een beetje van alles wat, een beetje banen, een beetje handel.
Neemt niet weg dat er topbanen staan. maar voor het gros van de modelspoorliefhebbers, en dagjesmensen, waar je het zeker ook van moet hebben, is dat geen trekker.
Alle bezoekers die nu geweest zijn zijn echte liefhebbers, en kwamen ook zeker aan hun trekken, maar het gros wat gek is op race-grasmat-faller banen komt beteuterd eruit voor zon lange rit voor de meeste Ollanders.
Voor mij persoonlijk hoeven die banen niet, maar ik vul ook niet in mijn eentje de hal, dat moeten juist de dagjes mensen doen die een dagje treintjes komen kijken.
Ik wou wel gaan, maar had ook zo iets, stuk rijden voor banen die ik allemaal een paar keer gezien heb, dan moet ik wel heel erg zin hebben om te gaan, en anders maar niet, Rail Euro en Genk Rijswijk (modelspoorbeurs) sla ik daarintegen voor geen goud over want je weet nooit wat je kan missen omdat er altijd wat nieuwe dingen tussen staan.
dus je zal van iets veel moeten hebben om mensen te trekken, of veel banen of veel handel of veel van allebij ( kijk maar naar Houten) en als het ff kan 1 of een paar primeurs waar je de mensen al maanden van te voren lekker maakt in de bladen.
Als ik dan op hun site lees dat ze banen moesten cancellen omdat er geen ruimte was , ja sorry, maar dan heb je de verkeerde lokatie gekozen, hoe goedkoop je die misschien ook kon krijgen.
Toch wel hulde dat de mensen iets anders dan het gebruikelijk wouden proberen, maar is misschien is de tijd nog niet rijp voor veranderingen, of zal men toch meer rekening moeten houden met het ge-eikte wat iedereen gewend is
Maar ik kan er helemaal naast zitten, het is maar een persoonlijke mening.
Mvg Marty

janjozef

Ik denk dat de reclame die ze maakten niet al te best van opzet was. Ik weet niet hoeveel en welke banen er stonden, dat kreeg ik nergens te lezen, over de handelaars weet ik ook niets. Enkel de inkom 12? met gratis parking en een tas koffie. Dat alleen is onvoldoende om mij vanuit mijn huis buiten te krijgen. Ik wil wel komen, Ik ga elk jaar naar Dortmund, ook naar Utrecht en Genk ga ik. Ik ben niet bang om enkele km te rijden maar als je niet weet wat er te zien is, de prijs niet bepaald goedkoop is, en de eerste reacties zijn niet overdeeld positief dan ga ik niet. Spijtig voor de organisatoren maar voer dan een iets betere reclame

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Ludwig

Ik ben er geweest,ik heb er een loc gekocht,er was inderdaad weinig te zien en beleven, en op de koop toe.....werkte die loc die ik er kocht niet .
Erg heel erg[V]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

janjozef

ja dat is erg maar dat lag wel aan de verkoper, je mag nu geen zaken gaan samenvoegen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

modelbaanHO

Eigenwijze treinjes heeft een website waarop alle deelnemers werden voorgesteld. (http://www.eigenwijzetreintjes.nl). Bij de deelnemerslijst stonden in een aantal gevallen foto's van de baan, of een link naar de website.
Op die website staat ook te lezen dat zij een andere aanpak wilden dan de traditionele tentoonstellingen en beurzen.
Da's logisch dat zoiets niet bij iedereen in de smaak zal vallen.
Luc.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Rochevalien

CiteerGeplaatst door janjozef

Ik denk dat de reclame die ze maakten niet al te best van opzet was. Ik weet niet hoeveel en welke banen er stonden, dat kreeg ik nergens te lezen,
>>>Dat stond nochtans duidelijk op de web-site te lezen

over de handelaars weet ik ook niets.
>>> stond er ook op

Enkel de inkom 12? met gratis parking en een tas koffie. Dat alleen is onvoldoende om mij vanuit mijn huis buiten te krijgen. Ik wil wel komen, Ik ga elk jaar naar Dortmund, ook naar Utrecht en Genk ga ik. Ik ben niet bang om enkele km te rijden maar als je niet weet wat er te zien is, de prijs niet bepaald goedkoop is, en de eerste reacties zijn niet overdeeld positief dan ga ik niet. Spijtig voor de organisatoren maar voer dan een iets betere reclame

>>> Ik heb het daar wel gezien en wacht af voor een volgende editie...of niet... Ik vond het wel enorm positief dat een tentoonstelling rond deze periode geoganiseerd word,dat mocht zelfs nog vroeger op het jaar geweest zijn.

Gerrit

Ludwig

janjozef,
Dat die defekte loc aan de verkoper lag en niet aan de beurs zelf begrijp ik ook best.
Het is alleen dat ik aan die beurs geen prettig gevoel heb overgehouden begrijp je.
Misschien werdt er teveel geprobeert er iets speciaal van te maken en heeft die opzet meer kwaad dan goed gedaan.
De themazalen haalde een beetje de sfeer weg van het geen waar ik voor kwam , namelijk een treinbeurs.
Je zou het een beetje kunnen vergelijken met een autobeurs: waar moet je nu eerst naar kijken , de mooie auto's of de knappe meiden ???[:D]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Gerolf

citaat:
Geplaatst door cota
Je zou het een beetje kunnen vergelijken met een autobeurs: waar moet je nu eerst naar kijken , de mooie auto's of de knappe meiden ???[:D]
Wel, weet je, ik ben niet zo'n autofreak ... [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railbusje

Ik kijk op het autosalon minstens even veel naar dat schoon vrouwvolk.
Spijtig genoew was dat niet aanwezig op Eigenwijze treintjes want dan was het misschien nog de moeite geweest.[8D]
M.i. waren er drie problemen:
-de locatie was niet geschikt voor een modelspoorexpo
-er waren bijna geen handelaren met nieuw materiaal, meestal       tweedehands of partijen uit de jaren 70-80.
-de inkom van 12? was wel veel voor wat je kreeg.
Hopelijk volgend jaar een betere editie want de organisatoren zullen er toch veel tijd en moeite in hebben gestoken.