JOCADIS HLD **

Gestart door Rangeerduivel, 09 juli 2015, 16:40:59 PM

Thommy

Citaat van: geert desc op 10 juli 2015, 01:08:24 AM
Zo te zien zit er al een messing onderstel bij waarop je dan kan verder werken door een Amerikaanse loc te gebruiken voor de aandrijving. De cadans tussen motor en draaistellen doorsnijden en eventueel inkorten of verlengen door er een plastic buisje over te lijmen. Simpele en goedkope oplossing als je een goedkope Amerikaanse loc vindt.  ;)

is idd maar deel gebruiken. onderstel heb ik nadien gebruikt voor stukjes af te halen voor andere dingen.
rest zit in een Jocadis "onderstel".

Citaat van: Floris op 10 juli 2015, 00:14:01 AM
Zo'n oude mehano-amerikaan loopt redelijk, maar er is genoeg beters te koop. Een bollen neus van Roco met beschadigde kap of niet populaire uitvoering hoeft niet duur te zijn en daar zit toch een wat betere aandrijving in
bouwpakket was al duur genoeg toen, en was zeker een betere motor dan voorgaande. Maar idd, de tijden zijn al veranderd en er zijn NU betere motoren te vinden. (vergeet niet dat bovenstaand bouwpakket zeker al +8j moet zijn, ik denk dat ik mijne met mehano onderbouw 8-9j heb nu. Zeker 2j voordat Mehano kwam met hun 51)
Greetz

Thommy

Huugooke

De website van SB-Modellbau ligt er blijkbaar uit. Jammer want daar had je zeker een oplossing gevonden.
Ook spijtig dat die waarschijnlijk meer gaat kosten dan die loc!
Het hangt er allemaal vanaf wat je gaat doen met dat beest. Moest je aan een tweede aandrijving geraken was je al een stuk beter af!

AtMoPo

Citaat van: Huugooke op 10 juli 2015, 10:13:29 AM
De website van SB-Modellbau ligt er blijkbaar uit. Jammer want daar had je zeker een oplossing gevonden.

Slechts 1 klik en de site is open bij mij.
AtMoPo

Huugooke

Citaat van: AtMoPo op 10 juli 2015, 12:34:37 PM
Citaat van: Huugooke op 10 juli 2015, 10:13:29 AM
De website van SB-Modellbau ligt er blijkbaar uit. Jammer want daar had je zeker een oplossing gevonden.

Slechts 1 klik en de site is open bij mij.
Inderdaad, ze zijn terug wakker!

Huugooke

Zoals elders ook al gezegd, bij SD-Modellbau kan je het probleem voorleggen, ze zoeken dan een oplossing voor je.
Als het duur lijkt, bedenk dan wel dat je achteraf een model met superprestaties hebt!

Rangeerduivel


Een update van de stand van zaken,

Even provisoir samenstellen om te zien hoe het ding op zijn poten staat;
Ik heb voorlopig op het bijgevoegde Electrotren chassis gewerkt,van puur moeten!

Een Athearn chassis met centrale motor,2 vliegwielen en cardans naar beide draaistellen is (na intens lastige onderhandelingen! ;D ;D)naar mij onderweg dank zij een forumlid 8)


volgende keer weer meer :)

;)

Rangeerduivel

De laatste dagen niet zoveel tijd gehad,problemen met IB en sporen die slecht kontakt gekregen hadden door grote temperatuurverschillen...(ja ik weet het,nog steeds geen ringleiding!)
Maar toch nog iets verder geraakt met de bouw;




De loc is,op een paar kleine details na,zoals trapjes e.d.,klaar om naar de "carrossier" te vertrekken,waar hij na een grondige poets- en ontvetbeurt een grondverf zal krijgen...
Kleine accessoires kunnen/mogen pas na het spuiten gemonteerd worden.
De loc wordt voor het spuiten uiteraard gescheiden van zijn onderstel.

;)

centauri167

Ben benieuwd naar het resultaat, heeft toch altijd iets speciaal zo'n zelfbouw, wou dat ik het kon ...

reeves

Ziet er top uit !

Groet Tom

Rangeerduivel

Citaat van: centauri167 op 24 juli 2015, 14:22:07 PM
Ben benieuwd naar het resultaat, heeft toch altijd iets speciaal zo'n zelfbouw, wou dat ik het kon ...

In feite is het poepsimpel hoor Paul,
althans toch bij dit model,alles wijst zichzelf uit,je kan in feite niets verkeerd doen,
Eén ding is zeer belangrijk,je bent hier beter af met contact- of/en tweekomponentenlijm dan met solderen,
Het moeilijkste is het afplakken,spuiten en beletteren, dat behoort tot het laatste en is dus ook het meest zichtbare,
Het bepaalt in feite de 'geloofwaardigheid van je model

;)

Rangeerduivel

Dan maar een decodertje in "het ding" geplaatst,
Hij is nu aan het inrijden op de rollenbank,ik hoor hem hier tot beneden grommen!
Je hebt er geen sounddecoder voor nodig,de (Electrotren)motor is zowat een mengeling tussenLima en Ma/Trix,
je kan er dingen mee malen die grover en harder zijn dan koffie! ;D ;D
Een paar testrondjes op de baan gaven geen problemen of ontsporingen,zelfs de klim naar het bovenste verdiep(kopstation) ging op volle snelheid,weliswaar met lastgeregelde decoder,maar de loc weegt toch tussen 900 en 1000gr,

;)

Metpetergaathetbeter

zou je wit-metalen kast niet dienen als klankkast ? :-\

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 27 juli 2015, 16:19:54 PM
zou je wit-metalen kast niet dienen als klankkast ? :-\

Grap of niet,
er komt geen sounddecoder in...
de sound bestaat niet bij ESU en VBV heeft hem ook (nog) niet,
In geval je nu enstig bent;
Het zou kunnen dat het koffiemolengeluid versterkt wordt door de onvervormbare witmetalen kast,en in geval van het plaatsen van een sounddecoder zou de kast dus een gunstig effect kunnen hebben op het geluid,
maar zoals eerder gezegd...

;)

Metpetergaathetbeter

waarde vriend d'er zijn momenten dat ik ernstig ben !  ;D ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 27 juli 2015, 16:44:21 PM
waarde vriend d'er zijn momenten dat ik ernstig ben !  ;D ;)

Zeer sporadisch.................................................................................. :'(

;)