Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Westminster station

Gestart door ward, 06 juli 2015, 00:08:21 AM

ward

Rail was er maar even bijgelegd om te kijken wat het resultaat geeft van het gebouw op de achtergrond.
Eenmaal de rails gelegd zullen worden zullen deze idd een stuk lager gelegd worden dan ze nu op de foto liggen, dit om een realistisch zicht te verkrijgen. Bedankt voor de reacties mannen!  :D
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

ward

Gisteren me bezig gehouden met de vensterbanken en dergelijke in het betongrijs te schilderen.
De kleur ben ik tevreden van, enkel is ze nog iets te 'proper'.
Proberen met een wash hier en daar wat vuil en oneffenheden in te brengen.
Als test de witte ramen er eens even ingestoken, de twijfel is groot of het deze of de donkergrijze (zelfgeschilderde) variant zal worden.
Straks proberen nog enkele testen ervan te doen, het resultaat zal hier dan ook wel verschijnen.



Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

vyncky

Ik vindt dit al geslaagd!
Ik zou de witte ramen houden...

Doe zo verder ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

reeves

Zeer mooi collega , ik zou het zo laten ziet er zeer goed uit!

Groet Tom

TBCédric

Het is al een zéér grote verbetering én het ziet er knap uit.

Wel één opmerking (waarschijnlijk persoonlijke smaak):
Ik zou de betonnen sierstenen wel wat lichter schilderen en dan met een zwarte wash erover gaan.


Maar je maakt een grote vooruitgang en wordt steeds beter en beter.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ward

Gisteren en vandaag nog wat verdere afwerkingen gedaan aan het stationsgebouw.
Het dak, de regenbuizen en de dakgoten zitten er nu in, en ook de perrontegels zijn wat vuiler geworden.
Morgen dan de perronboorden, de stationsnaam en de zitbankjes voor de reizigers.
Ook eens op zoek gaan naar enkele reizigers en voorlopig gaat het diorama dan even stil liggen door extra opleidingen vanaf september. Bedoeling was dat het stationsgebouw grotendeels af was, wat gelukkig gelukt is.
De overgang tussen het gebouw en het perron zelf zal ook nog worden weggewerkt, want deze is veel te hoog.





Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

vyncky

Ward,

Het is 'n prachtig station geworden!
Doe zo verder :D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

OlivierV

Station is knap geworden, inderdaad zoals je zegt de voeg tussen het perron en het gebouw wegwerken. Ga je trouwens ook een groter perron maken aan dit perron?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Ward, het ziet er weeral vré goed uit!

Zoals ik al zei: even de korte pijn en het perron terug scheiden van het gebouw en zélf een mooier, langer en persoonlijker perron maken én dan komt dat 100% in orde!  ;)

Goe bezig mateke!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ward

Zo ziet het station er momenteel uit..



Vandaag wat zitten rekenen en berekenen.
De lengte van het stationsperron zou sowieso verlengd worden, nu kan er met moeite 1 rijtuig aan het perron. (mijn bedoeling was toch dat er minstens 4 rijtuigen omgerekend mooi aankunnen.)
Bedoeling is om dezelfde lengte met tegels te behouden, en dan het andere gedeelte met losse grind te voorzien (zoals in het echt vaak het geval is.)
Oorspronkelijk wou ik het gedeelte hieraan plaatsen, maar er zijn teveel moeilijkheden waardoor ik alles zal voorzien van een nieuw perron.
Hierdoor zal de spatie tussen stationsgebouw en onderplaat weggewerkt worden, en tevens de juiste lengte bekomen worden zonder dat er hoogteverschillen inzitten (komt neer op een verschil van 2mm als ik zou werken met de lage perronboorden tussen de originele onderplaat en het bijgevoegd perron.)

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

SuSke

Mooi werkje geworden Ward
Aangepaste perron gaan het gebouw alleen maar goed doen, en zelf ga je er ook meer plezier aan en van hebben
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.