Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Westminster station

Gestart door ward, 06 juli 2015, 00:08:21 AM

ward

Vandaag geprobeerd een tweede laag aan het geheel te geven.
Hier en daar moeten er nog wat lichtere plekken weggewerkt worden, maar eerst eens een test wat jullie er hiervan vinden.
Voor de voegen zou ik nadien heel licht met een tandenstoker en een witte verf erover willen gaan.
Links een gevel met 1 laag, rechts deze met 2 lagen.
Donkerder rood denk ik niet te gaan, daar ik bij de voorbeelden ook een geel / licht rode steen in gedachte had.



Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Ben

Kijk eens hier voor voegwerk met zilverpoets: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60724.0.html

Super simpel en vind je het niet mooi dan was je het weer weg.

Gr, Ben.

TBCédric

Citaat van: Ben op 09 juli 2015, 14:01:33 PM
Kijk eens hier voor voegwerk met zilverpoets: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60724.0.html

Super simpel en vind je het niet mooi dan was je het weer weg.

Gr, Ben.

Ward, moest je deze techniek eens willen uittesten, ik heb hier nog een potje staan.  ;)

Qua kleur zijn de stenen al véél beter en minder licht. Ik volg verder (in stilte).  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Ik denk dat je veel drastischer te werk moet gaan Ward,
Zoals het er nu bijstaat is je gebouw gemetst met witte stenen en rode mortel,niet zo erg logisch vind je niet?
Eerst schilderen met een goed dekkende baksteenkleur,en dan een wasch geven met een (lichtere) kleur zoals jij de voegen  wil,
Maar dat is mijnmening,en wie ben ik...

;)

Dirkh

Ik zou ook gaan voor de optie van Rudy, goed dekkende baksteenkleur en dan een wasch met een licht grijze kleur. Eventueel nadien nog een beetje drybrushen met wat lichtere baksteenkleuren om het geheel minder uniform te maken.

gardevil

Het kan ook andersom, dekkend verven in de kleur van de voegen en dan de stenen drybrushen met baksteenkleur.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Steam.N

Citaat van: gardevil op 09 juli 2015, 15:47:14 PM
Het kan ook andersom, dekkend verven in de kleur van de voegen en dan de stenen drybrushen met baksteenkleur.

En dát is de methode die ík zou volgen  ::) ;)
Werkte prima voor NEEB.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

#22
Met het systeem van Gardevil en Steam.N krijg je onderstaande als resultaat.  Individuele bakstenen zijn bijgekleurd met kleurpotloden.

Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Citaat van: Steam.N op 09 juli 2015, 15:56:11 PM
Citaat van: gardevil op 09 juli 2015, 15:47:14 PM
Het kan ook andersom, dekkend verven in de kleur van de voegen en dan de stenen drybrushen met baksteenkleur.

En dát is de methode die ík zou volgen  ::) ;)
Werkte prima voor NEEB.

Voor mij ook de methode waarmee ik experimenteer.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

heb het laatste schilderwerk op de centers ook zo gedaan: basiskleur voor de voegen, stenen dry-brush met verschillende tinten
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ward

Bedankt voor de tips.
De foto van Peter ziet er heel knap uit,
al wil ik een net iets lichtere kleur van steen bereiken.
Bedankt voor de tips, zal eens zien naar goede kleur
voor voeg en stenen. Tips zijn altijd welkom.

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Thommy

Citaat van: loebaske op 08 juli 2015, 07:39:28 AM
Het glas krijg je er niet uit, bij alle modellen is dat co injectie, wat je kan doen is het glas afplakken of de kozijnen inkleuren met een stift??
Denk dat je beter bent om de witte gevels te spuiten met rood en dan de voegen inkleuren ...

met maskol of hoe het ook noemt? Heb ik toch zo gedaan bij de mijne om ze in een grijswitte tint te krijgen.
Greetz

Thommy

ward

Na een korte vakantieperiode werd het tijd om met de tips van hier op het forum het stationsgebouw nog eens aan te passen.
Momenteel ben ik bezig met alle muren te voorzien van een kleurtje, en de komende dagen gaan de vensterbanken en onderste boord nog in het 'betongrijs' geschilderd worden. Nadien gaan de ramen aan de beurt komen, al ben ik nog in twijfel of ik dit het beste met matte of blinkende verf zou doen. Hier en daar is er nog wat finetuning nodig om zoveel mogelijk hetzelfde kleureffect te bekomen, maar in grote lijnen zijn nu de meeste delen al gedaan.. Tips en opmerkingen zijn welkom  ;)





Mvg,
Ward  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

Best geslaagd die schilderwerken Ward!

btw nog een tip, als je met die c-rails, of eventueel k-rails gaat werken, neem dan wel slanke wissels, anders is het geen zicht en komen je rails precies een halve kilometer uit mekaar te liggen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Ward, dat is een knappe transformatie!
Je hebt je werkwijze gevonden en het gaat je nog aardig ook!

Als je je station naast je rails legt ga je je perrons en gebouw best wat ophogen of je rails wat inbedden zodat ze wat lager liggen.

Kijk uit naar de verdere schilderwerken en assemblage die het gebouw zullen afmaken.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.