Elke vergelijking loopt mank, maar deze...

Gestart door eve, 05 juli 2015, 20:28:53 PM

Peter

Samen met de zoon jaren geleden, voor de StarfIghter op de basis van Kleine Broghel



Moet ook nog ergens een foto hebben van mijn echtgenote in de cockpit van een Mirage, tijdens de opendeur op de basis van Bierset
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

roept veel herinneringen op Peter... Zo'n mutske had ik ook bij de Luchtkadetten (opleiding zweefpiloot) en 'k ben toen ook vaak op bezoek geweest in Kleine Broghel bij/met Steve Nyuts en Palmer de Vliegher, DE stuntpiloten op Starfighter > the SLIVERS. Deze laatste kwam veel naar Oudenaarde...

Waar is de tijd?

Metpetergaathetbeter

eigenlijk was de bijnaam vliegend potlood, met kwalijke reputatie dat er het grootst aantal piloten (Widowmaker) omkwamen met dit jachtvliegtuig ! :-\

Dirky

geen idee waar je die bijnaam haalt Peter. De enige "Fliegende Bleistift" die ik ken is de Do 17 uit WO II.
"Widowmaker" en "flying Coffin" zijn de gebruikelijke bijnamen voor de F-104

Herwig

#19
mij staat voor:     de uitdrukking  "vliegende sigaar" .... ( laatste operationele  K.B.-Starfighters , A° 1979,  Tigers of Devils ... )

( 'k heb boven in de kast ook nog zo'n blauwe    B-Luchtmacht -"service dress"     hangen als in bericht  #15.  Is vermoedelijk wel ondertussen gekrompen in de kast, want past me niet meer perfect in de breedte ... .


( "vliegende doodskisten"  waren er natuurlijk wel meer:  bijvoorbeeld het toenmalig opleidingsstraalvliegtuig(je) Fouga Magister, zonder schietstoelen. )

Dirky

Vliegende sigaar was de naam die bij onze Noorderburen aan de F-104 werd gegeven maar de uitdrukking werd veel meer gebruikt voor Zeppelin's e.a....

DelticPower

Citeer( 'k heb boven in de kast ook nog zo'n blauwe    B-Luchtmacht -"service dress"     hangen als in bericht  #15.  Is vermoedelijk wel ondertussen gekrompen in de kast, want past me niet meer perfect in de breedte ... .

Herwig dat komt door de calorieën, dat zijn van die kleine beestjes die 's nachts al je kleren kleiner maken.  :)

Groeten Jan

Gerolf

Citaat van: DelticPower op 06 juli 2015, 22:44:07 PMHerwig dat komt door de calorieën, dat zijn van die kleine beestjes die 's nachts al je kleren kleiner maken.  :)

... en er bij sommigen voor zorgen dat ze hun schoenen (of andere lichaamsdelen  ::) ) lang niet gezien hebben  :D

Sorry hoor, maar dit was echt een voorzet die ik er niet naast kon trappen  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DelticPower

Oooh Gerolf,  en ik maar denken dat die lui met de moto zijn, en een helm onder hun trui opgeborgen hebben. :) :)

Groeten Jan

eve


Herwig

zie bericht   #22:        ...  "schoenen of andere lichaamsdelen" ...
En dit voor iemand werkzaam in de    "witte sector" .

(   Bij die  Kawasakist/Kawasakiër  is dat duidelijk een airbag vooraan  ).


Herwig

aan Heer Hugo,

Geklopt met 1 (één) minuutje ivm   "airbag".
Met verontschuldiging.

En nu terug naar     "stop een tijgertank in uw kelder"  .

Huugooke

serieuze kelders hebben ze daar in Germania!

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 07 juli 2015, 13:30:22 PM
serieuze kelders hebben ze daar in Germania!

Ze hadden er indertijd veel nodig tegen de Halifax'n en konsoorten,vandaar... ;D

;)