Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Reling, hek

Gestart door Michael, 05 juli 2015, 11:29:49 AM

Michael

Ik ben van plan om net als op onderstaande foto reling te maken, maar wat voor afmeting kan ik hiervoor aanhouden, voor een preisertje 2 cm hoog, bovenkant reling had ik dan bedacht 1,40 cm, de ruimte daaronder netje in 2 delen en de lengte 2,10cm

Wat denken jullie van de afmetingen?
Voor mij even geen optie om het na te meten (dat zou het beste zijn natuurlijk)

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Michael:

Tussen de 90 en 110 cm hoog.   ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

Meestal kan men daar voorover op leunen, denk dat het beter is om 1.6 aan te houden??

Rangeerduivel

Eens vergelijken met de reling op een rangeerloc...
Mehano 77 of Roco 80
;)

B_Modelbouw

Dr. Google brengt raad ... Zoek eens op Galvanische Buisafrastering en Galvanische Buisreling
Bij de 1/1 fabrikanten staan de voorbeelden en afmetingen
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Peter

Als ze dezelfde hoogte hebben als die in het station van Boom (aan de trappen) dan is het 120 cm (zonder het stenen verhoog gerekend)

Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach

deurklink hoogte, 1,05 meter ;)

laat es zien waar ie komt te staan, ben wel benieuwd ;D :P

Martin Welberg

4 x de lengte van een klinker..zou ook voor 1.05 tot 1.1 meter gaan

evan

Michael,

Miloco zit er op qua benadering  :)

De maten die ik je aangaf zijn wettelijke NBN normen en komen overeen met de meeste hekwerken.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dieter

Inderdaad, de minimale hoogte ligt tussen 90cm  tot 1m10. (tegenwoordig 1m20)
De tussenligger ligt tussen de 40 en de 50cm
En indien er een plint (kantplank) aanwezig is moet deze minimaal 15cm hoog zijn.

Zo gelden bij ons de regels toch (in de bouw)indien er een rugweerleuning word gezet.

Mvg
Dieter
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

SuSke

hangt er van af welke periode je wil uitbeelden  ;)

vroeger waren leuningen ongeveer 90cm hoog
rond de jaren 80 werd de standaard op 1,00m gebracht
heden is de standaard zelfs 1,20m

foto is vrij recent genomen, dus een hoogte van 1,20m is logisch.
knieregel staat op ongeveer 70cm hoogte

de lengte schat ik in op ongeveer 2,10m - totale lengte eindstijlen en handregel is dan 4,50m - kunnen er 4 uit een standaard buis van 18,00m, kwestie van economisch denken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Mannen bedankt voor alle reacties, op schaal wordt het hek iets van 1,2 cm hoog, 4,5 cm lang en tussen ruimte netjes verdeeld in 6 vlakken.
Citaat van: Kautenbach op 05 juli 2015, 12:41:48 PM

laat es zien waar ie komt te staan, ben wel benieuwd ;D :P

Wim komt ongeveer net als op de foto, langs de Maas. Ben bezig een diorama te bouwen als laatste voorbereiding voor mijn lijn 154 project.
Na mijn vakantie komt er nog een draadje over het diorama. Ergens eind augustus.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

oebr

lijkt me een goeie maatgeving Michael. Bovenste deeltje lijkt me ietsjes minder hoog dan het onderste.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992