Supering Reeks 77/78 Mehano

Gestart door ERVIN, 04 juli 2015, 19:17:40 PM

eve

Citaat van: doomslu op 17 juli 2015, 23:23:02 PM
Citaat van: eve op 17 juli 2015, 23:20:07 PM
Dan denk ik dat ik mijn werk goed gedaan heb...

:) :) :)

Erik
Laat ons hopen dat de verloning navenant is.  ::)

Eeuwig wereldberoemd.
Plaatselijk toch.
En voor niet langer dan een klein uur.

8) Erik

Peter

Prachtig gedaan Erik.
Is zo'n ombouw moeilijk, of is dit iets dat ook door minder begaafden
kan uitgevoerd worden?

Met vriendelijke groeten
Peter

eve

Ik werk nog aan een beschrijving. Simpel is het niet, maar zoals je ziet, doenbaar.

Erik

TBCédric

Dat is een mooie geslaagde vergelijking en ombouw! Geeft direct een extra lading realisme aan het model.  :D

Ben net als peter ook benieuwd naar de beschrijving/omschrijving van deze geweldige ombouw.

Erwin, ge moogt content zijn met zo'n stielman zenne!  ;D  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Peter op 18 juli 2015, 10:11:11 AM
door minder begaafden
laten we het maar houden op mindere techneuten hoewel ik begrijp wat je bedoeld !  ;D ;)

Peter

Solderen, en zeker aan Led's e.d., is niet bepaald mijn sterkste kant. Daarom hoor ik ook bij de club: minder begaafden
Dat is ook de reden dat de bouw van mijn kraan voor de bekoling zo traag vooruitgaat (en meestal stil ligt :-[ :-[ :-[)
Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Citaat van: eve op 18 juli 2015, 10:23:39 AM
Ik werk nog aan een beschrijving. Simpel is het niet, maar zoals je ziet, doenbaar.

Erik

Erik je bent weer goed bezig, laat die beschrijving maar komen, maar wat in het vat zit verzuurt niet.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Johnnytrein

Is er soms ook een forum aanbieding om voor mij 2 x 77 ers om te bouwen en hoeveel moet dat dan kosten?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

Citaat van: Johnnytrein op 18 juli 2015, 16:31:06 PM
Is er soms ook een forum aanbieding om voor mij 2 x 77 ers om te bouwen en hoeveel moet dat dan kosten?

ik denk dat je zoiets beter via pm vraagt  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

Ik ben begonnen met de wisseling van de smd-leds. Is het mogelijk om ipv de leds te solderen deze te verlijmen met elektrisch geleidende lijm. Ik weet alleen niet waar ik die kan vinden. Vandaag de relingen bij PB messinng gaan halen. Misschien zal ik hiervan nog wel een foto posten.
Mvg

755philippe

Gerolf

Elektrische geleidende lijm is een mogelijkheid, maar probeer het te vermijden.
Het heeft GEEN mechanische sterkte. Bij de minste beweging heb je geen verbinding meer.
Je kan dat wat verhelpen met secondelijm over de verbinding, maar het blijft weinig betrouwbaar lapwerk.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rangeerduivel

Citaat van: 755philippe op 18 juli 2015, 19:20:55 PM
Vandaag de relingen bij PB messinng gaan halen. Misschien zal ik hiervan nog wel een foto posten.

Daarvan MOET je een foto posten,velen onder ons en ook ik hebben die veelbesproken PB relingen nog nooit in't echt gezien,
dat we eindelijk eens weten of ze hun geld waard zijn of niet!

;)

755philippe

Even een foto van de relingen van PB voor de type 77. Deze moet nog wel bewerkt worden met primer-geplooid voor het voorste deel- een deel moet ook nog gesoldeerd worden om uiteindelijk in de juiste kleur (geel) gespoten worden.



Mvg

755philippe

loebaske

Daar is toch een en ander verkeerd aan, zeker de borstwering, kijk maar naar echte relingen, de L en R kant zijn normaal ook niet gelijk...
wat kost zo een setje??