Supering Reeks 77/78 Mehano

Gestart door ERVIN, 04 juli 2015, 19:17:40 PM

ceuleer

Als de originele relingen nog in goede staat zijn en je moest ze willen wegdoen, ik heb wel interesse.  :)


755philippe

Huugooke,
Ik wil die leds eerst op die dunne koperfolie solderen en daaraan de lakdraad. Het solderen van lakdraad is voor mij geen probleem... heb dit al zeker 200x of meer gedaan. Ja gelukkig doen mijn ogen het nog goed.
Mvg

755philippe

755philippe

Oh ja,
De originele relingen doe ik spijtig genoeg niet weg. Ik ga waarschijnlijk nog een 2de Mehano kopen op 2de hands of dergelijke en dan heb ik reserve relingen moest er eentje afbreken. Moest ik van gedachte veranderen zal ik je nog wel kontakteren.
Mvg
755philippe

ceuleer


755philippe

Hallo,
Nog geen bericht bekomen van PB-messing. Zou deze man in verlof zijn of weet iemand dat ? Voor mij geen probleem want er is niet direkt haast bij. Heb vandaag mijn leds besteld 100 stuks. Zo heb ik er nog voldoende om de rest van de baan te verlichten.
mvg

755philippe

755philippe

Hallo,
Leds zijn aangekomen en bericht van PB-messing bekomen. Relingen moet ik nog afhalen want PB woont niet zo ver van hier. Ombouw kan beginnen.
Mvg

755philippe

ERVIN

Ondertussen heeft Erik ( eve) een verbeterde versie gemaakt , van links naar rechts , 7777 met de laatste nieuwe aanpassing , geen strooilicht meer , de vorige versie 7738 met strooilicht , en tot slot de originele verlichting 7804.


ceuleer

De 7777 heeft duidelijk de beste verlichting.
De leds hoeven voor mij niet wit te zijn, maar zonder strooilicht is wel zeer mooi.  ;)

eve

De verlichting van de 7777 staat op max intensiteit.
Door dimmen ga je meer geel toevoegen.
Maar dat is persoonlijke smaak. Ik weet dat Erwin van hard (blauwsteek) licht houdt, maar de 77/78 heeft dat niet...(origineel).

Erik

ERVIN

Persoonlijk denk ik toch dat de 7777 ( model)qua verlichting aardig in de buurt komt.  ;)


eve

Dan denk ik dat ik mijn werk goed gedaan heb...

:) :) :)

Erik

doomslu

Citaat van: eve op 17 juli 2015, 23:20:07 PM
Dan denk ik dat ik mijn werk goed gedaan heb...

:) :) :)

Erik
Laat ons hopen dat de verloning navenant is.  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN


pandur

Heel mooi resultaat !
Voor toch een omvangrijke transformatie (meen ik)
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)