Supering Reeks 77/78 Mehano

Gestart door ERVIN, 04 juli 2015, 19:17:40 PM

ERVIN

Mijn huis-tuner heeft weer één van mijn wensen kunnen waarmaken. Links de originele gele verlichting , rechts de nieuwe witte Led-verlichting.
Een enorme verbetering , loc komt nu veel beter tot zijn recht.
Ikke weer héél blij!! ;)





755philippe

Even een vraagje. Ik heb ook een reeks 77 van Mehano. Hoe heb je die verlichting aangepast ? Of bestaat hiervoor een setje op de markt.
Mooi resultaat.
Mvg

755philippe

OlivierV

Citaat van: 755philippe op 04 juli 2015, 19:55:20 PM
Even een vraagje. Ik heb ook een reeks 77 van Mehano. Hoe heb je die verlichting aangepast ? Of bestaat hiervoor een setje op de markt.
Mooi resultaat.
Mvg

755philippe

Ik denk op dezelfde manier als degene waarop je het bij een reeks 20 van Roco doet. SMD-leds lossolderen en warmwitte SMD-leds in de plaats solderen en klaar is Olivier.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

B_Modelbouw

Er bestaan ombouwsetjes ... (Brelec, als ik me niet vergis)

Maar met wat handigheid ook zelf aan te passen, probleem is om de flexibele elektrische strips met op gesoldeerde LED's te verwijderen uit de lampen ...
Indien de nieuw gesoldeerde LED's hoger liggen dan de bestaande LED's krijg je ze ook niet meer terug in de lampen (zonder beschadiging)

Wel jammer dat je tussen de witte en rode LED's geen afscherming hebt voorzien om de lek te verhinderen tussen de twee lampen. 
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


eve

Citaat van: 755philippe op 04 juli 2015, 19:55:20 PM
Even een vraagje. Ik heb ook een reeks 77 van Mehano. Hoe heb je die verlichting aangepast ? Of bestaat hiervoor een setje op de markt.
Mooi resultaat.
Mvg

755philippe

Ik heb geen setje gebruikt. Mijn tekst van het hoe en waarom is nog niet klaar.

Erik

eve

Citaat van: OlivierV op 04 juli 2015, 20:55:03 PM
Citaat van: 755philippe op 04 juli 2015, 19:55:20 PM
Even een vraagje. Ik heb ook een reeks 77 van Mehano. Hoe heb je die verlichting aangepast ? Of bestaat hiervoor een setje op de markt.
Mooi resultaat.
Mvg

755philippe

Ik denk op dezelfde manier als degene waarop je het bij een reeks 20 van Roco doet. SMD-leds lossolderen en warmwitte SMD-leds in de plaats solderen en klaar is Olivier.

Groet,
Olivier

Dat dacht ik ook te doen : noppes dus.

Erik

eve

#6
Citaat van: B_Modelbouw op 04 juli 2015, 21:54:51 PM
Er bestaan ombouwsetjes ... (Brelec, als ik me niet vergis)

Maar met wat handigheid ook zelf aan te passen, probleem is om de flexibele elektrische strips met op gesoldeerde LED's te verwijderen uit de lampen ...
Indien de nieuw gesoldeerde LED's hoger liggen dan de bestaande LED's krijg je ze ook niet meer terug in de lampen (zonder beschadiging)

Wel jammer dat je tussen de witte en rode LED's geen afscherming hebt voorzien om de lek te verhinderen tussen de twee lampen.

Dat ligt niet aan een gebrek aan onderlinge afscherming. Het is de constructie van de dubbele lens van Mehano. Op de foto's zie je dat ook de oude Mehano met geel licht er last van heeft.
In eerste instantie proberen we alles zo origineel mogelijk te gebruiken.
Enne...er ligt nog wel een versie op tafel.
Nu is het tijd om de lokale economie van de streek rond en in Breendonk wat te steunen.

Erik

Michael

Erwin, Erik, mooi resultaat, ik kijk alvast uit naar het werkverslag van Erik, zelf heb ik er ook nog 6 staan waarbij ik dit wel zou willen aanpassen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ward

Knap werk! Een zeer knappe verbetering voor deze modellen!
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

loebaske

Nu nog de relingen vervangen zoals het hoort Erwin en men kan ze niet van echte onderscheiden  ;)
men tekening is bijna klaar en dan nog etsen...
ook voor de reeks 80 (Roco) is de tekening bijna klaar  ;)

AtMoPo

Die relingen heeft PB toch ook al. ;)
En voor diegene die niet zo super handig zijn met ledjes, http://ilightshop.com/category.php?id_category=30
AtMoPo

Michael

Marino, mooi alternatief,prijzig, maar voorlopig wacht ik nog even af, kijken hoe Erik het gedaan heeft en wat de kosten bedragen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske

PB heeft die inderdaad, maar verkeerd net zoals Mehano en nogal tamelijk geprijst
bonk....23.75€ voor een setje leds voor de Mehano, zal die wel zelf veranderen zoals ik heb
gedaan bij reeks 80

knibbelknabbel

Citaat van: eve op 04 juli 2015, 22:06:19 PM

Nu is het tijd om de lokale economie van de streek rond en in Breendonk wat te steunen.

Erik

Met dank, want ik woon daar ;-)

Mooi resultaat! Ik hou dit topic in de gaten, want ik heb er ook nog 3 liggen  ;D

eve

We werken al aan een versie 2...
Die moet gemakkelijker na te bouwen zijn.

Erik