Supering Reeks 77/78 Mehano

Gestart door ERVIN, 04 juli 2015, 19:17:40 PM

755philippe

Op de site van pb messingmodelbouw staat onder downloads dan klikken naar realisaties door klanten en dan de 2de realisatie aanklikken enkele foto's die een klant heeft gemaakt met deze ombouwset. Volgens mij zitten hierin geen fouten in de relingen. Ik heb ze vergeleken met foto's van de NMBS. Als je de bovenste reling neemt van de set voor vb de eerste zijde moet je voor de andere zijde de onderliggende reling wel omdraaien. Wat de borstwering betreft moet je deze wel met een fijn tangetje in de juiste vorm plooien- staat ook bij de foto's beschreven van PB. De set kost 21€. Misschien wat duur maar wel stevig en duurzaam. Het is tenslotte wel messing en geen kunstof meer.
Mvg

755philippe

loebaske

Dit is mijn kijk op het grootmodel...




Metpetergaathetbeter

#62
ik dacht dat er er aan sommige loc's(zoniet allemaal) veranderingen werden gedaan aan het hekwerk  naast de opstaptreden! ;) om het vasthouden bij het  opstappen te vergemakkelijken ! ;)

de verbouwing stond trouwens in MSM alsook het verwijderen van de lichten, snipperlichten ? boven de cabine, ook een toevoeging voor de loc's(IJzeren lijn) werd gepubliceerd dacht ik ! ;)

loebaske

#63
Toevallig iemand die weet welke MSM....iets gevonden, zou nr 45 zijn, blz 77 (verdomme, is just dat nr dat ik kwijt ben, iemand die het eens wil inscannen over de 77?? )

Luc zou het eens mogelijk zijn om eens een update te maken van het overzichtboekje van indertijd, vond dit zeer handig  ;)

Peter

Eric,

ik heb dit boekje hier nog liggen en wil het gerust inscannen, of heeft iemand een beter idee?

.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: loebaske op 19 juli 2015, 12:46:49 PM
Toevallig iemand die weet welke MSM....iets gevonden, zou nr 45 zijn, blz 77 (verdomme, is just dat nr dat ik kwijt ben, iemand die het eens wil inscannen over de 77?? )

Luc zou het eens mogelijk zijn om eens een update te maken van het overzichtboekje van indertijd, vond dit zeer handig  ;)
Je kan makkelijk de index raadplegen op de website.
Het is zelfs mogelijk om een Excel file te downloaden, waarin je een handige zoekfunctie hebt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

755philippe

Vandaag leds aangepast in de HLD77. Ledjes afgeknipt met een fijn tangetje van de printplaat en van de flexible ledstrip. Daarna de juiste leds gesoldeerd op de printplaat en op de flexibele ledstrip. Vervolgens dun profieltje aangebracht van 0.5x0.5 tussen rode en warmwitte led. Profieltje gelijmd met zap. De bedoeling hiervan is om strooilicht te vermijden. Waar de ledjes komen het doorzichtige kunstof verwijderd want anders kan de strip er niet meer in. Vervolgens op de leds kristal clear aangebracht. Misschien wel een andere methode dat Erik in het naburige draadje toepast maar ik wil ook niet mengen in zijn draadje. Kwestie van overeenkomen.
Het volgende is de reling van Pb aanbrengen.
Mvg

755philippe

755philippe


Foto van gesloopt onderslel zonder relingen. Dit even ter illustratie.





Mvg

755philippe

755philippe

Hallo,
Gisteren beslist om een nieuwe sounddecoder aan te brengen in de 77. De loc ligt toch volledig open. Dus een esu M4 sounddecoder ingestoken. Je moet wel even de luidsspreker desolderen want de draden moeten naar onder door 2 openingen. Dan de luidspreker er terug aan solderen. Had toch nog een funktie-uitgang over en beslist om kabineverlichting aan te brengen. De oude sounddecoder ga ik in een andere loc steken want ik heb voor de 77 uitgebreide geluidsfunkties voorzien die TE uitgebreid zijn voor deze oude decoder. De oude decoder zal ik misschien in een andere loc steken alhoewel hij wel zoemde als de loc stilstond. Foto's en filmpje volgen als de werkzaamheden af zijn. 1 reling heb ik verloren op de een of andere merkwaardige wijze en wacht op een forumlid die dat binnen een paar weken voor mij een nieuwe gaat etsen.
Wordt vervolgd...

Mvg

755philippe

ERVIN

Ik ben benieuwd naar je filmpje philippe , want de originele Mehano sound vind ik eigenlijk niet zo goed , ook die cabineverlichting staat mij wel aan.  ;)

OlivierV

Philippe, vervang de luidsprekers door exemplaren van 4Ohm, ander maak je je decoder kapot. Loksound 4 decoders werken met andere luidsprekers. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Citaat van: OlivierV op 31 juli 2015, 18:36:16 PM
Philippe, vervang de luidsprekers door exemplaren van 4Ohm, ander maak je je decoder kapot. Loksound 4 decoders werken met andere luidsprekers. ;)
Euh, kleine correctie: De loksound 4 wil acht ohm, de loksound 3 wil honderd ohm.
Met een loksound 4 en de luidsprekers van een drie heb je geen kortsluiting maar gewoon heel slecht geluid.
Omgekeerd=rook

OlivierV

Citaat van: Huugooke op 31 juli 2015, 18:46:32 PM
Citaat van: OlivierV op 31 juli 2015, 18:36:16 PM
Philippe, vervang de luidsprekers door exemplaren van 4Ohm, ander maak je je decoder kapot. Loksound 4 decoders werken met andere luidsprekers. ;)
Euh, kleine correctie: De loksound 4 wil acht ohm, de loksound 3 wil honderd ohm.
Met een loksound 4 en de luidsprekers van een drie heb je geen kortsluiting maar gewoon heel slecht geluid.
Omgekeerd=rook
Of oncontroleerbaar geluidsniveau van uw boxen, de Rudy weet er alles van.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Doet er mij aan denken,
welke luidsprekers moet ik gebruiken om (in serie)te gebruiken met een ESU V4.0?

;)

ceuleer

2 van 8 ohm in serie, origineel wordt de V4 loksound geleverd met 4 ohm luidspreker.  ;)