Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Marklin zet wissel om..

Gestart door ward, 01 juli 2015, 15:48:51 PM

59erke

Ik heb vroeger ook Marklin gereden, maar ben toen overgestapt wegens het gebrek aan Belgisch materiaal.
Dit is de dag van vandaag toch wel wat anders.

Wat ik mij wel herinner is dat wanneer Marklin een lok uitbracht deze was uitgevoerd volledig in metaal.
Was toen een zeer stevige lok tov de concurrentie met de plastic kappen. De meerprijs kon je dan wel hieraan toeschrijven.

Let wel spreek hier over 20 jaar geleden, ergens midden jaren 90

Zou kunnen dat Marklin dezer dagen ook met plastic kappen werkt, maar ik betwijfel dit want de 59'ers zijn ook in metaal uitgevoerd,
terwijl de laatste roco 59'er weer een plastic kap heeft.

Over modellen van VBV heb ik geen ervaring. De lok van MSM wordt mijn eerste VBV
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

PietB

Citaat van: 59erke op 14 juli 2015, 09:37:07 AM
Zou kunnen dat Marklin dezer dagen ook met plastic kappen werkt, maar ik betwijfel dit want de 59'ers zijn ook in metaal uitgevoerd, terwijl de laatste roco 59'er weer een plastic kap heeft.
Sinds het samengaan met TRIX komt Märklin wel vaker met plastic kappen.
Die zijn natuurlijk eenvoudiger te produceren.
Maar er zijn ook nog modellen met metalen kappen, gelukkig wel zou ik zeggen.

grt Piet.

Rangeerduivel

Citaat van: 59erke op 14 juli 2015, 09:37:07 AM
Over modellen van VBV heb ik geen ervaring. De lok van MSM wordt mijn eerste VBV
De enige modellen van VBV die met stroomproblemen te kampen hebben zijn de eerste reeks 55**,
Daar heb ikzelf onlangs te maken mee gehad.
VBV erkent dit probleem en er is dan ook aan gewerkt met goed resultaat.
De luttele onderdeeltjes voor die verbetering zijn bij hen verkrijgbaar en zéér gemakkelijk te plaatsen.
Dus de nieuwe generatie van de 55 heeft daar geen problemen meer mee.
De rest van hun modellen doen het allen voortreffelijk.

;)

Een wistjedatje;
De SOUNDdecoders voor de 55 zijn NIET onderling uitwisselbaar,je dient de luidsprekers mee te vervangen,de gewone decoders zijn wel onderling uitwisselbaar.
Ik heb het moeten ondervinden tot mijn eigen scha en schande... :-[
De eerste versie was een 3.5,nu is het een 4.0

Jurgen

En het grootste voordeel bij Märklin locs vind ik nog steeds: een (lees: 1) schroefje en hop, je kan je loc een onderhoudsbeurt geven. Geen onderdeeltjes die ineens een eigen leven gaan leiden en erop uit trekken, alles lekker stevig vast, geen bang hebben dat je iets stuk doet, geweldig gewoon!
Heel wat handiger dan dat geprul met tandenstokers bij alle andere merken die ik in mijn bezit heb.

En zelfs bij de plastic kappen zit alles met 1 schroefje op zijn plaats, dus zeg niet dat het niet kan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.