Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Marklin zet wissel om..

Gestart door ward, 01 juli 2015, 15:48:51 PM

ward

AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

SuSke

#1
Ze zeggen het toch zelf dat de investeringen nu zullen gaan naar de nieuwe producten voor kinderen en jongeren.
Tussen de regels lees je dan goedkoper en dus ook minder "perfect" afgewerkt want de winstmarges moeten er ook zijn of groter worden.

Maar je moet je daar geen zorgen om maken, alle andere fabrikanten produceren tegenwoordig toch ook al 3-rail varianten van hun modellen. Bovendien zullen ze met graagte het gat dat Märklin dan laat vallen opvullen.

En anders is het een goede reden om over te stappen op 2-rail  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mark7758

Leuke foto.
Persoon is oud-Collega.
Trein is van Roco en het artikel gaat over Marklin.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Huugooke

Tja, die ouwe peekes worden nog ouder, en gaan al eens dood, en wie er overblijft, daar kan je geen fabriek op laten draaien.
En hun prijzen waren niet van dien aard om nog jonge vaders aan te trekken (present company excluded  ;D ).
Ik heb ook wel een paar van hun producties, en om nu te beweren dat daar intensieve arbeid bij komt kijken, dat is er wel wat over; hun modellen blinken juist uit door het niveau dat ze bereiken met een eenvoudige constructie.
Ik wens ze veel succes, sucseven zelfs, maar ik zie het zwart in. En je kan nog veel laten werken met de tablet, de aandachtsspanne is nu eenmaal klein. Als massale verkoop je doel is, dan reken je ook die groep er bij die klein behuisd is en er dus geen plaats voor heeft, en de groep die nu eenmaal liever een gadget heeft waar ze mee naar buiten kunnen komen. Overschakelen op drones, jongens.

Rangeerduivel

Er wordt in dat artikel gewag gemaakt van "marktleider Marklin",
zijn ze dat nog steeds? :-\

;)

Ben

Gezien de problemen met hun wisselaandrijvingen zet Marklin helemaal geen wissel om.....  :P

Gr, Ben.

PietB

Citaat van: SuSke op 01 juli 2015, 16:36:14 PM
En anders is het een goede reden om over te stappen op 2-rail  8)
Ai ai dat is vloeken in de kerk Frans!
Ze hebben het ooit geprobeerd met de Hamo lijn, was niet succesvol.
Want dan moet je concureren met merken als Roco, Fleischmann, Piko ed.
En dat is prijstechnisch niet haalbaar.
Märklin is gewoon te duur.

Citaat van: Rangeerduivel op 01 juli 2015, 19:21:41 PM
Er wordt in dat artikel gewag gemaakt van "marktleider Marklin",
@Rudy het is maar hoe je het ziet.
Als je ze vergelijkt met andere 3 rail leveranciers wel.
Maar op modeltrein gebied al lang niet meer.

grt Piet.

Ronald

Dus zijn ze geen marktleider meer. En wees eerlijk, ze lopen toch al jaren achter de feiten aan?

Herwig

 ...     " Märklin heeft tweerailsysteem ooit geprobeerd met Hamo "  ...

Na Hamo was/is er toch Trix (na de overname door Märklin) voor de 2-rail versies .... .
(van welke aandrijf-kwaliteiten dan ook ...)

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 01 juli 2015, 16:36:14 PM
En anders is het een goede reden om over te stappen op 2-rail  8)

Frans bedoelt hier vast en zeker de klant die mag/kan overstappen naar tweerail!

;)

SuSke

Citaat van: Rangeerduivel op 01 juli 2015, 21:26:02 PM
Citaat van: SuSke op 01 juli 2015, 16:36:14 PM
En anders is het een goede reden om over te stappen op 2-rail  8)

Frans bedoelt hier vast en zeker de klant die mag/kan overstappen naar tweerail!

;)

Dat bedoel ik, wordt Märklin te duur of maken ze geen modellen meer naar je eigen normen, dan is er nog altijd het rijke gamma van de 2-rail fabrikanten ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

guydhaese

Citaat van: Rangeerduivel op 01 juli 2015, 19:21:41 PM
Er wordt in dat artikel gewag gemaakt van "marktleider Marklin",
@Rudy het is maar hoe je het ziet.
Als je ze vergelijkt met andere 3 rail leveranciers wel.
Maar op modeltrein gebied al lang niet meer.

grt Piet.
[/quote]

Ik dacht dat Märklin alleszins in Europa, en waarschijnlijk nog steeds wereldwijd inderdaad marktleider is in inzake modeltreinen.
In Duitsland en Zwitserland is dit overduidelijk zo, en ja, ook in de Benelux zijn er heel wat amateurs van het merk.
Mvg,
Guy (zelf gelijkstromer, maar heel lang geleden met Märklin gestart)

PietB

Ja je kunt zeggen wat je wilt over Märklin.
Ik ben vanaf 1958 een verstokt Märklin adept, maar er was toen niet zo heel erg veel op de markt, met enige kwaliteit.
En laten we eerlijk zijn het 3 rail systeem is een systeem met veel positieve kanten.
Wissels zonder puntstuk isolatie of omschakeling.
Geen problemen met keerlussen e.d.
En relatief simpel bezet (massa) detectie dmv een S88 bezetmelder.
De modificatie van de rail is door de hobbyist makkelijk zelf te doen.
Alleen het grootste probleem bij Märklin is dat ze nog steeds met de 50'er jaren in gedachte hun prijzen hebben geindexeerd.
En aan technologische ontwikkeling bijna niets hebben gepresteerd, want zeg nou zelf MFX is het toch ook niet.
En zolang ze van die wanstaltige korte bogen blijven produceren zal het voor de beginner aantrekkelijk zijn om zo veel mogelijk rails op zijn tafel te leggen.
Wat dan weer goed is voor de omzet van Märklin, maar enige realiteit niet kan weergeven.
Het echte werk begint pas vanaf R3 en verder.

Dit is mijn mening.

grt Piet.

Val-Rikard

Een dinosauriër die aan verjonging wil doen, het bij de jeugd wil gaan zoeken...
Over uitdagingen gesproken ! :o :P ::) ;)

OlivierV

Citaat van: PietB op 02 juli 2015, 01:30:03 AM
Ja je kunt zeggen wat je wilt over Märklin.
Ik ben vanaf 1958 een verstokt Märklin adept, maar er was toen niet zo heel erg veel op de markt, met enige kwaliteit.
En laten we eerlijk zijn het 3 rail systeem is een systeem met veel positieve kanten.
Wissels zonder puntstuk isolatie of omschakeling.
Geen problemen met keerlussen e.d.
En relatief simpel bezet (massa) detectie dmv een S88 bezetmelder.
De modificatie van de rail is door de hobbyist makkelijk zelf te doen.
Alleen het grootste probleem bij Märklin is dat ze nog steeds met de 50'er jaren in gedachte hun prijzen hebben geindexeerd.
En aan technologische ontwikkeling bijna niets hebben gepresteerd, want zeg nou zelf MFX is het toch ook niet.
En zolang ze van die wanstaltige korte bogen blijven produceren zal het voor de beginner aantrekkelijk zijn om zo veel mogelijk rails op zijn tafel te leggen.
Wat dan weer goed is voor de omzet van Märklin, maar enige realiteit niet kan weergeven.
Het echte werk begint pas vanaf R3 en verder.

Dit is mijn mening.

grt Piet.

Ik kan bijna niet anders dan dit bekrachtigen.

Wat je zegt over hun rails is ook zeker waar, enige realiteit is daar ver te zoeken, maar voor een publiek zoals kinderen zou het niet mogen uitmaken ..., echter voor ons "fanaten" maakt dat wel uit.

Dat ze aan vernieuwing willen doen is positief, dat wel, maar doe het dan ook in een positieve zin en schrap ook die korte wissels uit het gamma, samen met die bogen kleiner dan R3 ... en dan misschien ineens hun K-rail gamma ook wat updaten, want daar is toch ook een en ander loos, vooral met de dikte van de rails... Maar ja, maakt dat voor een kind uit?

Dan ook nog eens hun veel te dure modellen ... Ik versta niet waarom een reeks 25 van Marklin 330 euro moet komen terwijl de versie van VBV bv maar 220 digitaal zal kosten...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan