folder Micro-Mark

Gestart door Huugooke, 27 juni 2015, 19:09:44 PM

Huugooke

De "Tool-a-thon" folder zat weer in de bus.
www.micromark.com
nummerke 85259 is misschien iets voor mensen die constant last hebben van vuile wielen.
En de prijzen van de decoders zijn gewoon om te lachen (of eigenlijk te wenen).
86090, 86091, 86130,  ....
voor wie het groot ziet: 40258
en wat mij interesseert: nr 83082; een inrichting om te vernikkelen en verchromen.
Volgens de uitleg een pool van de transfo aan het te behandelen stuk; de andere pool een borsteltje dat in de boeistof wordt gedipt, over het stuk wrijven, en presto: vernikkeld!
Misschien ook iets voor het probleem van de vuile wielen?

Huugooke

Waar zijn de chemici onder ons? Weet iemand of die vernikkel-installatie ook hier verkrijgbaar is?

Rangeerduivel

Sturen ze het niet gewoon op?
zo goed is mijn Engels nu ook weer niet..

;)

Gerolf

Citaat van: Huugooke op 28 juni 2015, 07:38:10 AM
Waar zijn de chemici onder ons? Weet iemand of die vernikkel-installatie ook hier verkrijgbaar is?

http://meb.gerolf.be/debouw/materialen/ngalva.htm

... en ik dacht dat het artikel intussen in MSM heeft gestaan ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

ik ken het artikel Gerolf, en het principe, maar bij Micro-Mark wordt het wel heel eenvoudig uitgelegd, zonder baden en elektrische voedingen. Waarschijnlijk is de vloeistof giftig? Mag dan niet per post verzonden worden.

argilla

je hebt telkens een andere oplossing nodig dat is duidelijk. Maar micro-mark heeft dat plug and play plating setje al heeeeeel lang in zijn folder hoor. Heb dat 8 jaar geleden al bestelt, zij het onder een andere vorm dan nu  ( toen  nog korrel vorm dat je moest oplossen)  . Let op het is een transfo voor 120 volt!!!!!!!! je moet specifiek vragen om een 220v transfo bij je bestelling !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Huugooke

Citaat van: argilla op 28 juni 2015, 12:16:01 PM
je hebt telkens een andere oplossing nodig dat is duidelijk. Maar micro-mark heeft dat plug and play plating setje al heeeeeel lang in zijn folder hoor. Heb dat 8 jaar geleden al bestelt, zij het onder een andere vorm dan nu  ( toen  nog korrel vorm dat je moest oplossen)  . Let op het is een transfo voor 120 volt!!!!!!!! je moet specifiek vragen om een 220v transfo bij je bestelling !
Inderdaad drie verschillende vloeistoffen, voor koper, nikkl en chroom.
Dus het werkt?

Gerolf

Het zal allicht wel werken, maar bij dit procedé moet je de "volgorde" van metalen kennen en respecteren.
Het ene metaal kan je laten neerslaan/hechten op een ander, maar een ander dan weer niet.

Ik weet die volgorde niet uit het hoofd - maar gelukkig kan je zoiets opzoeken  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Van een héél oud boekje over scheepsmodelbouw herinner ik me wel dat het neerslaan op niet-geleidende materialen wel mogelijk zou zijn door er eerst een dun laagje grafiet (harde potloden) op aan te brengen, daar dit geleidend is.

Gerolf

Op niet-geleidend materiaal kan je ook alclad-achtige verven als basis gebruiken (metaal-suspensies)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw