LS Models Exclusive M6 met licht

Gestart door eve, 25 juni 2015, 10:23:36 AM

B_Modelbouw

Niet noodzakelijk ... Je kan de verlichting afzonderlijk schakelen wat ik ook veronderstel bij de M6-rijtuigen.

Bij de internationale rijtuigen weet ik dat dit wel het geval was ... Geregeld de verlichting in de rijtuigen aan/uit
geschakeld in een ver verleden dat ik nog jeugdmonitor was op CM-vakantie's die van/naar Zwitserland reden
per trein. Het kleine driehoeksleuteltje hangt nog steeds aan mijn sleutelbos  :-X

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


eve

Ik heb het eerst hier in het forum gevraagd : http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,22418.msg300064.html#msg300064

In plaats van "noodverlichting" vind ik dat het een soort "instapverlichting" is voor de conducteur.
Ge kunt dus eerst de instapverlichting inschakelen en nadien alle lichten.

Erik


ward

Bij het uitschakelen van de binnenverlichting blijven deze ook nog enige tijd branden.
Zo kan mn na het uitschakelen veilig uitstappen

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Ben

Dank u, weer wat geleerd. :)

Gr, Ben.

eve

Citaat van: ward op 26 juni 2015, 19:54:13 PM
Bij het uitschakelen van de binnenverlichting blijven deze ook nog enige tijd branden.
Zo kan mn na het uitschakelen veilig uitstappen

Mvg


Dat zal zeker geprogrammeerd worden !
Erik

ERVIN

Licht een beetje aangepast , geeft een erg realistisch beeld , zal een heel mooi zicht zijn als mijn volledige stam zo verlicht gaat zijn.
Nu nog de nodige reizigers plaatsen.
Bedankt Erik , knap gedaan.  ;)


B_Modelbouw

De gele schijn zal vermoedelijk door de foto komen ... Ziet er inderdaad prachtig uit (Geen onthoofdingen  ???)

Is de groene led voor het display effectief vervangen door een gele ... Ziet er al veel echter uit.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC