Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Micro-baantje voor expo 40 jaar MTD

Gestart door Gerolf, 25 juni 2015, 08:54:26 AM

Gerolf

Bedankt, Olivier

Ook bedankt aan Marc voor de tip:
Het verlagen van de fries was de moeite waard, en is vrij onopvallend gelukt:



Foto genomen van ongeveer dezelfde positie als de eerdere, maar nu omhoog en ingezoomd
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

voor degenen die ook meedoen aan de wedstrijd bijna onmogelijke opdracht deze man in de spurt naar de eerste plaats te kloppen ! Maar alvast proberen zou ik zeggen !  ;)

marc goovaerts

Citaat van: Gerolf op 11 oktober 2015, 20:43:48 PM
Ook bedankt aan Marc voor de tip
Zageventen zijn ook soms eens nuttig hé  ;D ;D

TBCédric

Ja Gerolf! Ik zou het zelf niet kunnen. Geen al te fijne hand en geen geduld.

Dit is toch wel micro-modelbouw van de hoogste plank! Ik blijf met onmacht en verbazing de verdere updates (in stilte) volgen!  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

BC911

Ik hoop dat ik dit eens in het echt kan aanschouwen. Ik heb het gevoel dat foto's vaak onrecht aandoen aan dergelijk werk ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: BC911 op 11 oktober 2015, 21:39:15 PM
Ik hoop dat ik dit eens in het echt kan aanschouwen. Ik heb het gevoel dat foto's vaak onrecht aandoen aan dergelijk werk ...
dan moeten wij daar op zondag misschien eens afspreken want wij hebben schijnbaar naast elkaar gestaan zonder elkaar te kennen in de AMSAC (ter info 2 zonen 16 en 18 en niet geïnteresseerd in modeltreinen)Groeten Peter ;)

BC911

Ik doe m'n best, maar de truc van op de weg naar de kust gaat dan niet werken vrees ik  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: BC911 op 11 oktober 2015, 21:45:44 PM
Ik doe m'n best, maar de truc van op de weg naar de kust gaat dan niet werken vrees ik  ;).
je zou ook die dag eens naar de zoo kunnen gaan (trouwens hoe vindingrijk jij bent de zwakheden van je vrouw zo te (mis/ge)bruiken  ;D ;) om toch modeltreinen te kunnen aanschouwen ! 8) ;D ;)

BC911

Ik denk dat ik de kleurwedstrijd deze keer ga gebruiken. Als ik deze nu komende week al eens afprint en laat inkleuren door de zoon, dan is er toch geen moeder die eraan zou denken dat de zoon de tekening niet zou kunnen afgeven zeker ...   ;D.

@Gerolf: sorry voor het vervuilen van je draadje.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

SuSke

Citaat van: BC911 op 11 oktober 2015, 22:04:06 PM
Ik denk dat ik de kleurwedstrijd deze keer ga gebruiken. Als ik deze nu komende week al eens afprint en laat inkleuren door de zoon, dan is er toch geen moeder die eraan zou denken dat de zoon de tekening niet zou kunnen afgeven zeker ...   ;D.

@Gerolf: sorry voor het vervuilen van je draadje.

Zorg er dan wel voor dat ze voor de donderdag in onze bus zit Bert !!
Het excuus wordt dan wel dat je moet gaan stemmen op de tekening van je zoon  ;) ;)

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 11 oktober 2015, 20:46:28 PM
voor degenen die ook meedoen aan de wedstrijd bijna onmogelijke opdracht deze man in de spurt naar de eerste plaats te kloppen ! Maar alvast proberen zou ik zeggen !  ;)

Die anderen gaan gewoon voor andere opties die zeker zo leuk zijn.
Kan het niet op technisch gebied, dan spelen we wel in op je lachspieren  ;) ;)

@Gerolf
Het is een mooi stukje modelbouw en techniek geworden
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Merci mensen.
Ik ben nu vooral benieuwd naar de andere deelnemers  :D

Citaat van: LS Models op 11 oktober 2015, 21:30:00 PMIk blijf (...) de verdere updates (in stilte) volgen!  ;)

Welke updates? Het is - op wat poetswerk na - klaar voor de expo/wedstrijd ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Afsluiter:

Het vele werken (en af en toe sakkeren) was de moeite waard. Pakweg 4 maanden en een geschatte 400 uren hebben geloond. Ik heb de fragmentwedstrijd overtuigend gewonnen. Dank aan de bezoekers op de expo die gestemd hebben. Op de beelden hieronder zie je een constante: Bijna steeds was er wel iemand die het ding (letterlijk) onder de loep nam.





... ook bekenden ;)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

#404
 ;)