Micro-baantje voor expo 40 jaar MTD

Gestart door Gerolf, 25 juni 2015, 08:54:26 AM

Gerolf

Hangt tegen de gevel:



... en geeft genoeg licht:



;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Hij heeft het toch weer klaar gespeeld.
Ik wist al wel dat er liefdesparen (bewegend) te koop waren, maar een etalage met een modelspoor waar een treintje op 'rijdt' dat zal wel nooit in de handel komen.
Maar Gerolf die knutselt zoiets toch weeral in elkaar.
Proficiat. Super gedaan.
Met vriendelijke groeten
Peter

efl045

Prachtig gemaakt allemaal!
Maar...ik kan het niet laten...'t is vermoedelijk niet enkel de MSM die er nog niet was in de jaren 70, ook de Lima reclame oogt wel heel modern, die is, als ik mij niet vergis zelfs post 2000...

Gerolf

Bedankt  ;)

dat Lima-logo: Ik twijfel ook aan de leeftijd ervan. Ik heb gegoogled, maar niets "oud" gevonden
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Citaat van: Gerolf op 04 augustus 2015, 17:22:43 PM
Bedankt  ;)

dat Lima-logo: Ik twijfel ook aan de leeftijd ervan. Ik heb gegoogled, maar niets "oud" gevonden

Gerolf dat is niet zo erg het ziet er geweldig uit en je zet weer iets neer waarbij de lat erg hoog ligt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Ik had beter moeten zoeken: http://www.lima-tribute.it/ind_scatole.html

Als ik nog eens decals maak, wordt hij vervangen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

efl045

Ik had niet anders verwacht  :)
't Märklin logo kan dan weer wel, hoewel het toch ook modern oogt, zo zonder hoofdletter, is dat toch al ingevoerd half de jaren 70.
'Ken je klassiekers' hė  :)

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

De volgende stappen ...

Dit (mysterieuze?) onderdeel:



Dient voor dezelfde ruimte als dit:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Gerolf je spreekt in raadsels, maar de laatste foto doet mij denken aan een rolluik.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Ik dachjt ook meteean aan een rolluik, maar eerste foto??? Ik zou niet weten waar Gerolf deze piezo-gasbranderontsteker voor gaat gebruiken.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Inderdaad een rolluik ...



En die "piezo-achtige" is voor iets dat achter dat rolluik komt  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

pandur

Het is ongewoon prachtig wat je daar in mekaar krijgt,
SUPER !
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

Michiel

Gerolf, wordt dat een functioneel rolluik? Het ziet er alvast heel goed uit.

Maar die ontsteker....???? Geen idee. Ik volg met spanning.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Dat rolluik functioneel? 't Zou leuk zijn, maar dat is (voor mij toch) niet doenbaar.
Ik vond het al een uitdaging om dat ding "schuin doorgesneden" te bouwen ...

Dat piezo-dingetje is voor een beweging in de garage (die hopelijk lukt, maar ik geef me een goede kans)

Het verhaal voor het rechtse halve gebouw:
Die garage is door slecht management in zwaar vervallen toestand (die bakstenen muur wordt dadelijk verder aangepakt)
Beneden is er een gefrustreerde mechanieker boos, boven op "den bureau" zit de baas hopeloos te zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw