Kibri 16502 Tragschnabelwagen Uaai 687.9

Gestart door Peter, 24 juni 2015, 16:46:36 PM

Peter

Nu de zenuwen, dank zij onze vakantie weer tot rust gekomen zijn, en een ander draadje me op het idee bracht van eindelijk eens aan die Kibri wagen verder te doen. De decals zijn van Gassner (set G348) Aan te raden is om de decals aan te brengen, de twee produkten van Micro (sol en set) te gebruiken, zodat je wat meer speling hebt tijdens het aanbrengen.
Het eerste werk is het bovendeel grijs Ral 7031, en de draaistellen zwart te schilderen. Ik vervang telkens de buitenste assen van elk draaistel door Roco nr. 40198 assen. Dit volstaat normaal om goede rij-eigenschappen te hebben. Wie wil kan ze uiteraard allemaal vervangen (20 assen aan 5,20 euro per paar)

Op onderstaande foto (van een hele tijd geleden) wat alles al geschildert en een deel van de decals (de grotere en dus de gemakkelijkste) op de zijwanden van de bovenbouw al aangebracht





Goed voor de zenuwen: op de vier draaistellen moeten er langs elke zijde 5 decals aangebracht worden. (dus 40 stuks enkel voor de draaistellen)
De grootste is 1,5 x 1 mm, de kleinste  ::) ::)
De bedoelde decals (nog niet helemaal droog en de buitenste assen moet nog gemonteerd worden

Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 24 juni 2015, 16:46:36 PM
(20 assen aan 5,20 euro per paar)

Zijn die van goud misschien? ::)
Ik heb dit weekend in Woluwé bij een niet nader te noemen doch bekend handelaar 20st. vervangassen gekocht,en er voor 20€ nog 2 stuks bovenop gekregen!
En wees gerust,ze zijn even mooi,even goed en ze passen even goed dan die (veel te dure) Roco-assen!

;)

Peter

Niet iedereen heeft de kans om s'zondags naar beurzen te gaan.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 24 juni 2015, 17:50:19 PM
Niet iedereen heeft de kans om s'zondags naar beurzen te gaan.

Voor die prijs brengt iemand uit je buurt ze voor je mee of stuurt ze op,
je zal nog geld over hebben! ;D

;)

Ben

Mooi project Peter. :)

Over assen: KLIK.
Prima adres, lage kosten en snelle verzending.

Gr, Ben.