hello uit Schotland

Gestart door WR Blue, 14 juni 2015, 15:02:31 PM

WR Blue

hello uit Schotland
Na mijn eerste post op het forum ik voel dat ik moet mezelf goed voorstellen. Ik ben geïnteresseerd in de Belgische spoorwegen sinds begin jaren 1990 toen ik mijn eerste reis over van Dover naar Oostende. Ik werd al snel verslaafd aan de Belgische Spoorwegen en in die tijd gebruikt om te besteden heel wat tijd op jacht rond voor model winkels om een ​​kleine collectie te verwerven. Ik bouwde een HO schaal lay-out in het hok op basis van een denkbeeldige locatie. Dan na een aantal jaren verloor ik een beetje van de rente en verplaatst naar andere dingen, toen ik terug naar het spoor modelleren van mijn toenmalige focus op spoorwegen Balkan. Maar de kans aankoop ongeveer 18 maanden geleden van een Roco NMBS klasse 52 heeft geleid tot mijn huidige collectie. Het idee is dat mijn Balkan layout kan in hetzij Balkan als Kroatische layout of Belgische een voor het veranderen van een aantal gebouwen en functies. De onderstaande links zijn een paar foto's.
Balkan: https://flickr.com/photos/52825810@N08/sets/72157626264044375

Belgische https://flickr.com/photos/52825810@N08/sets/72157646646831559

Zoals je kunt zien op de foto's van de bovenleiding en het stationsgebouw zijn in Balkan-modus.
Met vriendelijke groet,
Neil
+++++++

Having made my first post on the forum I feel I should properly introduce myself. I have been interested in Belgian railways since early 1990s when I made my first trip across from Dover to Oostende. I was soon hooked on Belgian Railways and in those days used to spend quite a bit of time hunting around for model shops to acquire a small collection. I built an HO scale layout in the loft based on an imaginary location. Then after a number years I lost a bit of interest and moved onto other things, when I returned to railway modelling my then focus was on Balkan railways. However the chance purchase about 18 months ago of a Roco SNCB class 52 has led to my current collection. The idea is that my Balkan layout can be used in either Balkan as a Croatian layout or as a Belgian one by changing a number of buildings and features. The links below are a few pictures.
Balkan: https://flickr.com/photos/52825810@N08/sets/72157626264044375

Belgian https://flickr.com/photos/52825810@N08/sets/72157646646831559

As you can see in the pictures the catenary and station building are in Balkan mode.
Regards,
Neil

marc goovaerts

Welcome !
You do have a nice collection of Belgian material there. Especially keeping in mind that it will not be obvious to get your hand on them over there.

Rangeerduivel

Wellcome Neil,

Het begint hier een intressant internationaal gedoe te worden;
Belgen,Turken,Fransen Ieren,Schotten....en ohgod ja,
Hollanders! ;D ;D

;)

Martin Welberg

Welcome Neil !!

Btw ik ben geen Hollander  :P al denken mijn zuidelijke vrienden er anders over  :-*

Metpetergaathetbeter

#4
Citaat van: milocomarty op 14 juni 2015, 15:20:39 PM

Btw ik ben geen Hollander  :P al denken mijn zuidelijke vrienden er anders over  :-*
Zeg nooit Hollander tegen een Nederlander Rudy ! :)


Neil alvast welkom in ons stilaan internationaal forum, hetgeen je toont is meteen als een bom hier binnengevallen, fraaie bouw en bovendien fraaie loc's en  wagons waar je menig modelspoorder jaloers zou meemaken !
Spreek jij wat Nederlands of met wat vertaalde je je introductie ?

Looking for a lot of nice things from you !

Groeten Peter ;)

OlivierV

Welkom, zag je leuke baantje reeds enkele malen passeren op flickr in de b-modelspoor - groep. ;)

Knappe collectie ook!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

WR Blue

Ondanks het feit dat een tante, die werd geboren in Gent, ben ik met behulp van Google Vertalen naar het forum te lezen. Regards, Neil.

Val-Rikard

Wellcome Neil !

Het is leuk om te zien dat er in het buitenland belangstelling is voor de N.M.B.S.  :)

Groet van uit Merelbeke ( vlak bij Gent ).
Rik Martens


Steam.N

Welkom op ons forum, Neil !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

nice translation Neil, it is almost  as if you wrote it yourself ! If you don't mind we go futher in Dutch, it it is easier for everybody here !

Wij kijken uit naar verder nieuws from Scotland !

Groeten Peter ;)

WR Blue

Ik moet echt meer voorzichtig met Google Vertalen .....

Gerolf

Welkom, en bedankt om jezelf voor te stellen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

celtjan

#12
Ceud mìle fàilte

Enjoy the party, Neil!

Jan(tje)