Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Heljan Class 66 SUPER PROMOTIES !!!

Gestart door ceuleer, 13 juni 2015, 20:33:21 PM

dani

http://www.benl.ebay.be/itm/301698056249?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Blijkbaar hebben ze verschillende merken decoders ingebouwd bij Heljan...

Spur H0, Masstab 1/87! Für Märklin System (3-Leiter AC) mit ab Werk eingebautem Digital-Decoder (verschiedene Hersteller - oftmals vom Hersteller "ESU" oder "Uhlenbrock") für den Betrieb mit allen Systemen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.


Olivier77

Een goede avond,

Ik ben deze morgen mijn Heljan Class 66 voor 3 rail gaan ophalen.
Tot hiertoe geen problemen met stroomafname maar wel iets anders.
De lok rijdt slecht over slanke wissels en kruisingen van K rails.
De sleper kan niet genoeg naar boven, bij snel rijden hoor je een tik en wibbelt de lok.
Bij traag rijden blokkeert de lok, de wielen blijven wel draaien, de voorste wielen raken de rails gewoon niet meer.
Als je het geheel goed bekijkt kun je zo zien dat de (lange) sleper niet genoeg naar boven kan, vooral
de uiteindes.
Hetzelfde probleem als bij de Mehano 51, 41 en 77 en franse 43 lok.
Ik ga zien om de uiteindes van de bogies wat af te ronden om de sleper wat extra ruimte te geven.
Zij hebben de lok dus nooit of slecht op K rails getest.

Mvg

Olivier 77


3rail, Krails, Ecos2, Koploper

ceuleer


dani

ik had ze ook al zien staan via eBay.   Scherpe prijzen.   99 voor Digital AC en  159 voor DIgital AC full sound.

Het groen kan me helaas niet zo erg bekoren...   Liefst van al had ik de zwarte Captrain gehad van de promotie reeks, maar die was uitverkocht.   Dan maar de grijze Captrain gekozen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ceuleer

Ik heb het hier maar vermeld, want de groene versie rijdt elke dag voorbij mijne hof.
Ik weet wel niet van buiten welke nummer die heeft(hebben).

dani

ik kan me wel inbeelden dat er mensen zijn die hem wel mooi vinden, hoor .   
Zeker als je  (B)  rijdt.   Het is altijd een kwestie van persoonlijke smaak, en ik ben zeker dat er modellen zijn die ik geweldig vind en waar een ander geen bal aan vindt, dat is nogal een geluk, want als alles eenheidsworst zou zijn, dan zouden er veel modellen niet meer verkopen.

Het blijft een mooi model voor zijn prijs !!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

B_Modelbouw

En als je hem koopt rijd die ook in je hof  ;D

De promotie voor deze Heljan Ascendos is ook in België te verkrijgen, heb hem deze week zelf aangekocht.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


dani

Citaat van: B_Modelbouw op 15 augustus 2015, 11:31:15 AM
De promotie voor deze Heljan Ascendos is ook in België te verkrijgen, heb hem deze week zelf aangekocht.

De dame aan de kassa bij Het Spoor vermeldde inderdaad dat er waarschijnlijk ook nog een lading "groene" op komst zou zijn, toen ik mijn grijze ging ophalen.
Dus wie weet...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Olivier77

Een goede avond,

Voor de 3 rail rijders.
Het is gelukt de sleper en vooral de onderzijde van de bogie wat bij te vijlen/schuren.
Ook gekeken naar de sleperhouder en wat plaats gemaakt voor de contactdraad,die duwde ook het plaatje naar beneden .
Nu rijdt de lok zonder problemen over slanke K rails (ook de "nieuwere" met vast hartstuk)
Voor de koppeling gebruik ik een nieuwe Roco kortkoppeling, deze kun ook je nml. ook met Marklin kortkoppelingen
gebruiken en blijf de koppeling niet haken onder de buffers.
Ook heb ik de verende buffers langs de koppelingszijde vastgelijmd in ingedrukte toestand.
En de persluchtslangen ingekort/afgeknipt, deze zaten in de weg van de koppeling.
Het geheel rijdt nu zonder problemen.
Nog even afwachten wat de wielen gaan geven op langer termijn
Ik heb ook foto's van de bogie aanpassingen, op vraag kan ik ze opsturen via email.

Mvg

Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Rangeerduivel

Tot nu toe nog geen last van vuile wielen(wielvlakken zijn nog als nieuw en blinken zelfs)
of haperende koppelingen,ook geen hoofdbrekens
Enkel hopen dat het zo blijft!
Enkel de boogieflanken haperen ergens achter in de bochten en worden opengetrokken waarna ze in die open stand blijven staan,
Ik zal eens moeten uitvlooien WAAR die achter haperen;ik denk de zandleidingen... :-\
Er af kunnen ze niet meer vallen,de twee helften zijn aan elkaar gelijmd

;)

railtravelmanager

hallo,

PB02 & Captrain rusten uit in de lokbundel  :)


met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

eve

Citaat van: Rangeerduivel op 15 augustus 2015, 20:35:11 PM
Tot nu toe nog geen last van vuile wielen(wielvlakken zijn nog als nieuw en blinken zelfs)
of haperende koppelingen,ook geen hoofdbrekens
Enkel hopen dat het zo blijft!
Enkel de boogieflanken haperen ergens achter in de bochten en worden opengetrokken waarna ze in die open stand blijven staan,
Ik zal eens moeten uitvlooien WAAR die achter haperen;ik denk de zandleidingen... :-\
Er af kunnen ze niet meer vallen,de twee helften zijn aan elkaar gelijmd

;)

Hier haperen de bogies achter :



Erik

Rangeerduivel

#193
Bedankt om het voor mij uit te zoeken Erik,

Als ik mij goed herrinner doet zich hetzelfde voor bij sommige Mehano/Lemke...
Afknippen is de boodschap,maar dan best een klein stukje van het draaistel,dat zal minst opvallen

;)

bellejt

als het plastic is gewoon ff dichtbij komen met een soldeerbout en verplooien.