Heljan Class 66 SUPER PROMOTIES !!!

Gestart door ceuleer, 13 juni 2015, 20:33:21 PM

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 25 juli 2015, 15:04:37 PM
Misschien het moment om mijn ESU-Class66 van HGK aan te bevelen,
in perfecte staat,
enkel de remflikkerlichtjes(of hoe noem je die dingen?) blijven kontinue branden,
maar daar zijn mannen die er zeker met een kleine moeite iets kunnen aan doen,
Voor de prijs moet men het niet laten(liefst via PM) :)
En de rookmodule krijg je er gratis bij,je hoeft ze echter niet te gebruiken...

;)
'k heb geen cence jong! Anders direct, want 't is ne knappe!

Ben

Voor een min of meer objectief (optisch) vergelijk kijk je even op Beneluxspoor, daar heeft iemand de moeite genomen een net verhaal te maken.

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,65521.0.html

Gr, Ben.

ward

Knappe vergelijking. Ik had de mehano niet, maar de ESU komt er wel op alle vlakken beter uit.
Zowel van uiterlijk, als rijden, als zijn geluid.
Maar ja, nu heb ik 2 locs voor de prijs van 1 esu :)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

ceuleer

Hier enkele foto's van een Mehano Class 77.










Ik vind de afwerking zeker niet slecht voor 99,95 €.  :D
Deze versie kost bij ESU 369 €.  :o

eve


Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 04 augustus 2015, 21:12:43 PM
Deze versie kost bij ESU 369 €.  :o

::) ::) ::)

Geen kat met een koe vergelijken hé Gunter!

Waarschijnlijk een Mehano/Lemke,dus met 21polige decoderstekker en betere verlichting dan de vroegere Mehano,
Mooi,goed machien,zijn geld zeker waard,
maar om er nu direct een Esu-waardige naam aan te geven...???
Doe er 100€ bij voor een sounddecoder en je hebt een prachtloc met perfecte rijeigenschappen,
Maar het zal nooit een ESU worden hoor!

Ja de ESU kost 369€ :(
Idd,de prijs lijkt er ook niet op :(

;)

ceuleer

Hoe meer functies erop zitten, hoe meer er aan kapot kan gaan he Rudy.

ERVIN


ceuleer

Merci Erwin,
en ge weet, ik ben een Mehano fan hé.  ;)

Ben

Inmiddels is ook hier de 6601 aangepakt en rijdt deze zijn rondjes met een gemengde keteltrein. Wat nog rest zijn wat afvallende onderdelen zoals draaistel bekleding. Zo word ik langzamerhand toch wel verliefd op m'n knutsel aanwinst. :P





Gr, Ben.

Rangeerduivel

Doet mij twijfelen aan de oorzaak van de vuil wordende wielen!
Mijn twee Heljan's rijden tot nu toe perfect,de wielen zijn nog als nieuw,zeker niet vuil,en ik verzeker jullie dat ze er reeds een paar rondjes hebben opzitten hoor!
Ik rij op Piko A-gleis,ligt het misschien daar aan?

De boogieflanken vallen er idd ook af! ;D

;)

Ben

Zou zo maar kunnen dat de wielen niet het voornaamste stroomafname probleem zijn. Overigens rij ik ook Piko A uit zicht maar Tillig code 83 in het zicht.

Ik heb getracht te rijden zonder kap maar dat gaat niet want de draaistel ophanging schiet direct scheef in een boog.  Ook weer zo'n raar bedenksel van meneer Heljan. :-\ Op de rollenbank lukt het wel zonder de kap en wat blijkt is dat het heel veel uitmaakt of de 2 kleine stekkertjes naar de print goed contact maken. Het licht aanraken geeft al stotter gedrag. Als dat een terugkerend probleem blijft wordt de kniptang en de soldeerbout gehanteerd.

De loszittende ramen heb ik gelijmd met een klein druppeltje hotmelt lijm, dat is er altijd weer af te peuteren zonder achterblijvende lijmresten.

Gr, Ben.

MDK193

Moeten de draaistellen er helemaal uit voor deze aanpak ? Of kunnen ze ook blijven zitten ?


Ben


Ben

Een vraag: wie heeft er een Heljan Class66 als 3railer gekocht en weet welk merk decoder er in zit? Ik bedoel dan niet de soundversie.

Hoor graag. :)

Gr, Ben.