Heljan Class 66 SUPER PROMOTIES !!!

Gestart door ceuleer, 13 juni 2015, 20:33:21 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Binco op 24 juli 2015, 17:07:54 PM
Wat hebben ze bij Heljan het model (kop) lelijk vorm gegeven zeg!  :o
Ik weet weer waarom ik 2 Mehano's heb.

Nochtans volgens Heljan,(of toch zeker de mensen die ze promoten en verkopen) zou het de enige zijn met de correcte kop,en vooral de ruiten...

;)

Rangeerduivel

Citaat van: LS Models op 24 juli 2015, 15:24:47 PM
Indien iemand zijn sound nog niet heeft aangezet:

https://www.youtube.com/watch?v=h8O1DIxjWIQ

Cedric,
Als je CV3 waarde 200 of iets meer geeft,zal je treintje veel realistischer ver/optrekken,
en ook topsnelheid wat afknotten(CV5-140à150)
Nu is het net een dragrace... ;D

;)

Binco

Citaat van: Rangeerduivel op 24 juli 2015, 17:12:41 PM
Citaat van: Binco op 24 juli 2015, 17:07:54 PM
Wat hebben ze bij Heljan het model (kop) lelijk vorm gegeven zeg!  :o
Ik weet weer waarom ik 2 Mehano's heb.

Nochtans volgens Heljan,(of toch zeker de mensen die ze promoten en verkopen) zou het de enige zijn met de correcte kop,en vooral de ruiten...

;)

De ruiten waren inderdaad te weinig gerond bij de Mehano. Maar de ronding van het dak, claxon unit, en eigenlijk heel de bovenkant alsook de zijruiten doen mij het idee krijgen naar een ander type lok te kijken bij de Heljan.

En zeg nu zelf, wie gaat er als promoter nu zeggen dat zijn eigen lok niet tot in de puntjes correct is?  ;)

Gelukkig is ieder vrij in zijn keuze van model.

Rangeerduivel

Er wel rekening mee houden dat de zijruiten niet dezelfde zijn bij de 66 en de 77,
de 66 heeft ze in 3- en de 77 in 2 delen

;)

ERVIN

@Binco  , jij ziet dingen die ik niet zie blijkbaar , volgens mij is het dak , de claxonunit , de ruiten enz. correct hoor. Jij mag gerust je Mehano's houden , ik hoef ze niet meer.  ;)



Wat mij opvalt tussen de Heljan en de ESU , ramen en ruitenwissers zijn beter en mooier afgewerkt bij de Heljan, qua rijeigenschappen kan ik geen vergelijking maken omdat ik geen ESU heb , maar daar zal wel niets op aan te merken zijn.
Mijn Heljan met sound heeft " bijna" dezelfde soundfuncties als de ESU , naar mijn weten mist hij enkel de vonken tijdens het afremmen , voor de rest is hij redelijk compleet qua geluiden.


TBCédric

Het probleem met de stroomafname werd door Erwin al bekend gemaakt en was eerst ook te merken. Na een poetsbeurtje van de wielen (loopvlak) en de rails met ontsmettingsalcohol reed de PB 03 zoals een zonnetje. Hier nu op de stoombaan en zonder stroom.

Moest deze superpromotie er niet zijn geweest, had dit lokje waarschijnlijk ook niet in mijn collectie gezeten en had ik wat langer gewacht en waarschijnlijk een DC mehano class 66 gekocht. Maar hij is tot nu toe zeker de 160 euro waard.




HELJAN Crossrail PB 03 by Tren di Belgica, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ceuleer

#156
Citaat van: LS Models op 24 juli 2015, 15:24:47 PM
Indien iemand zijn sound nog niet heeft aangezet:

https://www.youtube.com/watch?v=h8O1DIxjWIQ

Dit is gewoon de standaard soundfile van ESU voor de Loksound V4 decoder die op de ESU site te downloaden is. Die staat al 3 jaar op de site, dus geen soundverschil tussen de heljans en andere klazen.

Binco

Citaat van: ERVIN op 24 juli 2015, 23:31:35 PM
@Binco  , jij ziet dingen die ik niet zie blijkbaar , ...

Ach, ik hou voortaan wel gewoon mijn mond!  ;) Een mening is er blijkbaar om te ontkrachten.


ERVIN

Waarom zou jij je mond moeten houden?? ???

Je mag iets meer in detail treden als je dingen ziet bij de Heljan of de ESU die niet conform de werkelijkheid zijn , zoals ik al zei , ik zie niet direct " grote" verschillen met de " echte " loc .  ;)

Ik ontkracht helemaal je mening niet , jij zegt jou mening , ik zeg de mijne , daar is toch niets mis mee??

MDK193

Ik ben ook heel benieuwd Binco. Ik zie ook geen grote verschillen waardoor ik denk naar een andere lok te kijken.

Maar ik laat me graag onderwijzen.

Binco

Citaat van: ERVIN op 25 juli 2015, 11:44:11 AM
Ik ontkracht helemaal je mening niet , jij zegt jou mening , ik zeg de mijne , daar is toch niets mis mee??

Ik was misschien wat snel met mijn antwoord, al merk ik toch dat er hier op het forum men vaak dingen in de wind slaat.

Je wilt iets meer details, ik zal proberen.  ;)
Ik heb even de 3 foto's naast elkaar geplakt. Ik denk dat we kunnen stellen dat de Mehano en de ESU modellen qua uitstraling vrij identiek zijn. Class 66 en 77 op de specifieke details na.

De claxon unit: Bij de Heljan had hij wat platter en breder gemogen, zoals bij de ESU.
De ronding van het dak: Heb de indruk dat die bij de Heljan nogal spits omhoog gaat en die in werkelijkheid toch platter is? Lijkt een beetje een puntdak te hebben. Door dat puntdak lijkt het uitstekend gedeelte ook wat breder te zijn. Alles te samen geeft dit een apart beeld van de lok.
De ronding van de ramen: Bij de Heljan ronder dan bij de andere, daar had het toch wat meer mogen zijn.

Vooral de bovenkant van de lok deed mij afknappen op het model. Misschien is dit wel muggenzifterij, maar ieder zijn mening natuurlijk. Erwin vroeg de mijne, wel dit is ze.  :)

centauri167

Welk merk is het links en welk rechts ?

Rangeerduivel

Citaat van: centauri167 op 25 juli 2015, 14:23:05 PM
Welk merk is het links en welk rechts ?
Citaat van: Binco op 25 juli 2015, 14:02:14 PM


Bij de les blijven hé Paul,
Links is de Heljan,
Midden is de ESU
Rechts,...euh...een niet nader te bepalen merk! ;D ;D

;)

ceuleer

Elke merk zal wel zijn pro's en contra's hebben.
Het minst mooie aan de Heljan vind ik de lichten, het zijn precies kikkerogen, en de scheve bumpers vind ik ook niet mooi, dan nog de steun tussen de ramen, die is ook breder dan bij het origineel en de ESU.
Maar als de loc op de baan rondrijdt, wie gaat dat dan nog merken, details zijn zo belangrijk, tot alles vervuilt wordt, en dan zie je van de details eigenlijk niks meer.
Ik heb geen Heljan-loc gekocht ondanks de super promotie, ik heb geen goesting om de wielen te vervangen en de bumpers vast te plakken, en ik heb al een hele verzameling klazen van Mehano, dus waar moet ik ze allemaal blijven zetten.
Als ik er nog ene koop, wordt het waarschijnlijk een ESU, alleen de prijs houd mij (nu nog) tegen, en die rookmodule vindt ik ook maar niks, het lijkt helemaal niet op de rookpluim die uit de echte class 66 komt.



Rangeerduivel

#164
Misschien het moment om mijn ESU-Class66 van HGK aan te bevelen,
in perfecte staat,
enkel de remflikkerlichtjes(of hoe noem je die dingen?) blijven kontinue branden,
maar daar zijn mannen die er zeker met een kleine moeite iets kunnen aan doen,
Voor de prijs moet men het niet laten(liefst via PM) :)
En de rookmodule krijg je er gratis bij,je hoeft ze echter niet te gebruiken...

;)