Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Heljan Class 66 SUPER PROMOTIES !!!

Gestart door ceuleer, 13 juni 2015, 20:33:21 PM

efl045

Citaat van: Ben op 17 juli 2015, 06:26:25 AM
De logische uitgang kan 10mA verwerken.
Dag Ben,

Bij ESU vind ik niks over de maximumstroom van AUX3/4 en op het Stummi forum spreekt dan weer iemand van maximum 2mA.
Wordt die 10mA ergens opgegeven door ESU zelf?

Groeten,

Franky

Ben

Citaat van: efl045 op 17 juli 2015, 10:04:29 AM

Wordt die 10mA ergens opgegeven door ESU zelf?


Dat lijkt me niet Franky. ;D

Gr, Ben.

eve

Citaat van: Ben op 17 juli 2015, 09:41:15 AM
Zoals je zegt: het is elektronisch correct dus kan het. Wat Esu er van vindt is van minder belang. Daarnaast dienen zij het te vermelden i.v.m. garantie afwikkeling.

En het is een tip. En het aardige van tips is dat je er niets mee hoeft te doen Erik. ;)

Gr, Ben.

En het onaardige van deze "tip" is, dat een elektronische leek snel kan eindigen met een opgeblazen decoder.
Je zet deze mensen op het verkeerde been.
Als ESU zelf zou opgeven dat je 10 mA kan "aftappen", dan zal ik mijn mond houden.

Erik

Ben

Daar heb je natuurlijk gelijk in Erik. Maar printbanen doorkrassen op een dragerprint etc. wordt ook niet gedaan door een leek. Ik ga er van uit dat mensen hun verstand gebruiken en als dat er niet in voldoende mate is er niet aan beginnen.

Gr, Ben.

Rangeerduivel

Citaat van: centauri167 op 17 juli 2015, 09:57:08 AM
als ik dit hier lees: moet je de decoder zelf nog aankoppelen en ontbreken er stukken aan ???

Nee Paul,
wees gerust, alles is kompleet gemonteerd en je kan de loc zo uit de doos op je baan zetten en alles werkt perfect met adres 3.

Het enige in feite is,wanneer je de lichten aansteekt,brandt de kabineverlichting mee en die is niet apart te schakelen.
Daar proberen die mannen een oplossing voor te vinden en zoals met de meeste dingen heeft ieder daar zijn eigen mening over ;D

;)

centauri167

Citaat van: Rangeerduivel op 17 juli 2015, 11:31:00 AM
Citaat van: centauri167 op 17 juli 2015, 09:57:08 AM
als ik dit hier lees: moet je de decoder zelf nog aankoppelen en ontbreken er stukken aan ???

Nee Paul,
wees gerust, alles is kompleet gemonteerd en je kan de loc zo uit de doos op je baan zetten en alles werkt perfect met adres 3.

Het enige in feite is,wanneer je de lichten aansteekt,brandt de kabineverlichting mee en die is niet apart te schakelen.
Daar proberen die mannen een oplossing voor te vinden en zoals met de meeste dingen heeft ieder daar zijn eigen mening over ;D

;)

Oke, thx Rudy !  :D

bellejt

een beetje geduld en in de volgende weken (week) komt er een verslagje met foto's voor de leken :) .
Ik ga ook enkel de cabineverlichting alleen apart aansturen.De rest is in orde zoals het komt.

dani

en ook een fillempie ????

Dedju ik had deze aanbieding natuurlijk veel te laat gezien.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ceuleer

Even naar het spoor bellen Dani, hij heeft er meer besteld, misschien heeft hij nog een model wat je wil.  ;)

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 17 juli 2015, 14:30:28 PM
Even naar het spoor bellen Dani, hij heeft er meer besteld, misschien heeft hij nog een model wat je wil.  ;)
Citaat van: dani op 17 juli 2015, 14:05:47 PM
en ook een fillempie ????

Dedju ik had deze aanbieding natuurlijk veel te laat gezien.

Ja inderdaad,
ik ben er gisteren geweest en er zijn er een paar op overschot,
Een Email is ook goed,
An zit voor het ogenblik aan haar PC vastgeplakt!(zo druk) ;D ;D
Maar ik zou er niet te lang mee wachten,ze vliegen de deur uit als warme broodjes!

;)

dani

#130
het zou mooi zijn.....

Maar ik vrees dat het budget er momenteel even door is.   Dat gebeurt me niet vaak.
Maar ja...  we zijn al op vakantie geweest, ik heb wat onvoorziene kosten gedaan aan de auto (dakddragers en schoonmoederbox van 500 liter voor zo'n dikke 500 €)  en dan nog de hond op komst...    Ik was flink verschoten wat er allemaal bij komt kijken als je een puppy in huis wil halen.   Kost je al gauw 300-500 euro extra  (bovenop de hond zelf)  maar ja...   je krijgt er wat voor terug  (zie een ander topic)


Aan de andere kant... ne mens leeft maar 1 keer... misschien doe ik toch nog es een mailtje !   Die grijze of zwarte in AC uitvoering.....   *KWIJL*



*** EDIT ***  : mail is verstuurd, nu benieuwd of ze reageren.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Sorry voor de schaduw,dat is mijn dikke kop! :-[


De koppelhaak van de Heljan is een mooi ding,te weten dat dit in HO is!
Leuk om er een 100tal van te bestellen om je andere loc's mee te superen...ware het niet dat bij de Class66 geen onderdelenlijst zit :(
Iemand een idee om dit zelf te maken of bestaat dit ook bij een ander merk(en)?
Zou eventueel ook kunnen geetst worden maar dat is niet voor iedereen weggelegd...

;)


Rangeerduivel

Bedankt Erik,
maar ze zijn nogal prijzig,dus zal ik maar meteen van het voornemen afstappen om er een honderdtal te bestellen! ;D ;D

Ondertussen uit andere bron vernomen dat Brawa ze ook maakt

;)

Ben

Of als alternatief Hornby HC8053, 10 stuks voor €14,31.



Gr, Ben.