Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Heljan Class 66 SUPER PROMOTIES !!!

Gestart door ceuleer, 13 juni 2015, 20:33:21 PM

Rangeerduivel

Zopas een mailtje gekregen dat mijn bestelde loc's binnen zijn,
gelieve ze af te halen voor 31/08,
morgen dus... :)

:)

Rangeerduivel

Wil ik de afgehaalde Heljan's hier met foto op  het forum gooien,blijft Flikr toch wel vasthangen zeker,ik krijg niets anders te zien dan een grijs fotoblad met niets er op! >:( >:(
Iemand ervaringen hiermee?

Misschien later op de dag nog eens proberen... :-\
Vandaag niet zo veel tijd.
Ze hebben wel al testrondjes gereden,
Eerste indruk;
Dat ambetante licht in de kabine,
Rijgedrag goed
afwerking goed,maar stukken vallen er af ???(boogieflanken),er zit olie op de montagepinnetjes,kuisen en lijmen ja,maar indien later problemen met de wielen niet meer mogelijk om te demonteren... :-\
Captrain zeer mooi met kleurtjes op de remleidingen en real-life trekhaak,
Crossrail gewoontjes(zoals bvb een Mehano)...wel dezelfde trekhaak maar geen kleuren op de bufferbalk,zal ik moeten zelf doen 8)
Testrit met Piko ketelwagentrein(14stuks)er achter gaf geen problemen met de koppeling in r2 bochten.

;)

Rangeerduivel

#107
Ze zijn weer wakker bij Flikr! ;D ;D

In feite moest dit in "mijn nieuwste aanwinst(en)" staan maar ze zijn hier ook te bewonderen hé
Hadde het niet geweest voor die aanlokkelijke prijs,had ik ze beter aan mij laten voorbij gaan,maar 60€ voor zo'n loc verplicht je bijna om ze te kopen.

Tip voor wie ook het probleem zou/zal hebben met de boogieflanken die er afvallen,
van onderaan gezien hebben de stukken de vorm van een L,
links en rechts samengevoegd is dat een U,dus vooraan zijn ze niet met elkaar verbonden.
Als je nu enkel op de plaats waar de 2 l'n bij elkaar komen lijmt,kunnen de boogieflanken later nog in één ruk verwijderd worden en blijven ze nu zitten door de 'klemkracht' van de gevormde U.
Snapte 't plaatje? ;D

;)

Ben

Bedankt voor het verhaal en de plaatjes Rudy. Ik ben in afwachting van verzending. :)

Gr, Ben.

bellejt

heb de mijne vandaag ook in ontvangst genomen dankzij rangeerduivel die hem voor mij opgehaald heeft :) . Al eens open gedaan en er zit een esu locsound V4 in.Sommige connectordraadjes zijn afgeknipt en dat vraagt een ombouw.Ben bezig de print aan het uittekenen en een ombouw te doen om verlichtingen apart te laten werken.Zodra ik er echt aan begin maak ik foto's en een verslagje.Weet iemand toevallig welke connectortjes ze gebruiken ? Als ik dat weet kan ik ze bestellen via china en wordt het ombouwen eenvoudiger dan prutswerk aan de oude connectortjes. Vermits het een ESU 21 pins is moet ik gewoon een AUX3/4 extendertje op het printje aankoppelen om 4 aux functies ter beschikkng te hebben.Ook een machinist inbouwen is simpel omdat bij het afnemen van de kap de stuurposten vrijkomen.

Metpetergaathetbeter


Break302

Citaat van: bellejt op 16 juli 2015, 19:10:28 PM
Vermits het een ESU 21 pins is moet ik gewoon een AUX3/4 extendertje op het printje aankoppelen om 4 aux functies ter beschikkng te hebben.Ook een machinist inbouwen is simpel omdat bij het afnemen van de kap de stuurposten vrijkomen.

In geval van een sound versie werken aux 3 en 4 alleen via bijkomende transistors, ik heb deze ingebouwd en zo de cabine verlichting schakelbaar gemaakt;
van de drie aangekomen loks zijn drie van de bufferbalken niet recht gelijmd en wijzen de buffers naar de sporen zoals na een aanrijding  ::)
Bij de sound versie had ik sound zonder het aan te zetten, doordat de motor niet vlak in de lok zat.
De sound gaat in vergelijking met mijn Mehano model ook veel stiller !

jos

bellejt

extendertje is dus een bijkomend goedkoop versterkertje.Verder is mijn Captrain perfect afgewerkt en de sound is zelfs heeeeeel luid

eve

Citaat van: Break302 op 16 juli 2015, 20:40:51 PM
Citaat van: bellejt op 16 juli 2015, 19:10:28 PM
Vermits het een ESU 21 pins is moet ik gewoon een AUX3/4 extendertje op het printje aankoppelen om 4 aux functies ter beschikkng te hebben.Ook een machinist inbouwen is simpel omdat bij het afnemen van de kap de stuurposten vrijkomen.

In geval van een sound versie werken aux 3 en 4 alleen via bijkomende transistors, ik heb deze ingebouwd en zo de cabine verlichting schakelbaar gemaakt;
van de drie aangekomen loks zijn drie van de bufferbalken niet recht gelijmd en wijzen de buffers naar de sporen zoals na een aanrijding  ::)
Bij de sound versie had ik sound zonder het aan te zetten, doordat de motor niet vlak in de lok zat.
De sound gaat in vergelijking met mijn Mehano model ook veel stiller !

jos

Ze zijn toch geen versies aan het verkopen die de eerste kwaliteitscheck niet hebben overleefd ???

Erik

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 juli 2015, 19:21:15 PM
klinkt voor mij nu al Chinees !  :o ;D ;)

Voor mij ook,maar wees gerust,die mannen weten wel waarmee ze bezig zijn,
Het komt er gewoon op neer de kabineverlichting aan en uit te schakelen onafhankelik van de frontverllichting van de loc,
Ze laten het  gewoon wat ingewikkelder doorschijnen dan het is,hun imago,weet je wel! ;D ;D

;)

Ben

Citaat van: Break302 op 16 juli 2015, 20:40:51 PM

In geval van een sound versie werken aux 3 en 4 alleen via bijkomende transistors, ik heb deze ingebouwd en zo de cabine verlichting schakelbaar gemaakt;


De ledjes van de cabineverlichting hebben geen versterker nodig, kun je zo aan AUX3/4 en GND hangen met een serie weerstandje. De logische uitgang kan 10mA verwerken.

Gr, Ben.

eve

Citaat van: Ben op 17 juli 2015, 06:26:25 AM
Citaat van: Break302 op 16 juli 2015, 20:40:51 PM

In geval van een sound versie werken aux 3 en 4 alleen via bijkomende transistors, ik heb deze ingebouwd en zo de cabine verlichting schakelbaar gemaakt;


De ledjes van de cabineverlichting hebben geen versterker nodig, kun je zo aan AUX3/4 en GND hangen met een serie weerstandje. De logische uitgang kan 10mA verwerken.

Gr, Ben.

ESU raadt dit uitdrukkelijk af in zijn handleidingen. Het mag elektronisch juist zijn, ik vind het een slechte aanbeveling...

Erik

Ben

Zoals je zegt: het is elektronisch correct dus kan het. Wat Esu er van vindt is van minder belang. Daarnaast dienen zij het te vermelden i.v.m. garantie afwikkeling.

En het is een tip. En het aardige van tips is dat je er niets mee hoeft te doen Erik. ;)

Gr, Ben.

bellejt

zo een versterkertje inclus weerstandjes kost amper 1 euro en solderen moet je toch.Safe spelen dus.Heb zojuist mijn neuwe Fluke testsnoeren gehaald voor SMD en chip metingen.Ga eens de volledige circuit uitvogelen en op papier zetten om te zien wat er allemaal mogelijk is.

centauri167

Misschien een stomme vraag maar als ik dit hier lees: moet je de decoder zelf nog aankoppelen en ontbreken er stukken aan ???