Heljan Class 66 SUPER PROMOTIES !!!

Gestart door ceuleer, 13 juni 2015, 20:33:21 PM

ERVIN

Ik zeg niet dat die ATF slecht is , maar als ik hier mijn hele baan moet gaan insmeren met dat spul ben ik 3 dagen bezig. ???
Ik hou het bijgevolg bij mijn poetswagonnetjes , waarvan ik verder heel tevreden over ben. ( sorry Rudy) ;)

Huugooke

Even gaan lezen bij 3rail: hilarisch!

SuSke

Citaat van: ERVIN op 15 juni 2015, 18:45:36 PM
Ik zeg niet dat die ATF slecht is , maar als ik hier mijn hele baan moet gaan insmeren met dat spul ben ik 3 dagen bezig. ???
Ik hou het bijgevolg bij mijn poetswagonnetjes , waarvan ik verder heel tevreden over ben. ( sorry Rudy) ;)
Erwin, niet je hele baan insmeren met dat spul  8) 8)
gewoon met een ATF-vochtig wattenstaafje een streepje van ongeveer 3 cm trekken op elke rail en dit ongeveer elke 3 à 4 m en het steekt niet op een metertje meer. Je treinen zullen die ATF wel verder verdelen over de volledige baan.
Zeker niet te veel en niet over een hele meter want dan slippen je treinen zeker door.
Als je de treinen de eerste keer laat lopen, doe het zonder wagons, de locs kunnen een beetje doorslippen op je hellingen maar dat is na een rondje of 2, 3 over. En dan kan je gewoon volle bak gaan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Betekent dit dat jullie dat ook gebruiken, Frans?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eve

Citaat van: Ben op 15 juni 2015, 18:32:52 PM
Citaat van: eve op 15 juni 2015, 16:16:30 PM

IK vind dat het beter onderzocht moet worden.
Ongetwijfeld zal Ben ons berichten over de resultaten.


Ben is nieuw hier en zal zich vanavond even netjes voorstellen zoals het heurt.  :)

Wat Ben niet gaat doen is proberen een ieder er van te overtuigen dat ATF werkt. Het spul kost geen drol in je lokale garage en wat let een ieder zelf even een testje te doen. Maar ben je echt nieuwsgierig: begin januari heb ik een post geopend op het 3railforum waar ik inmiddels vertrokken ben. Je kunt zo je wilt daar mijn ervaringen lezen. ;)

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54231.0

Gr, Ben.

Het genoemde forum komt er bij mij niet in wegens hun onnozel openingsscherm met de cookies. Dat kan ook anders.
Om in het taalgebruik van Ben te blijven : geen drol belangstelling...

Erik

Rangeerduivel

Naar verluidt zouden de bestelde Heljan Class66 half juli aankomen (onder voorbehoud...)

;)

Ben

Bedankt voor de informatie Rudy.

Gr, Ben.

SuSke

#52
Nog niet Luc, maar dat is een samenvatting van de bevindingen op BNLS-forum.
Ik ben wel van plan het te gaan proberen op de clubbaan.
Huidige toestand van de baan leent zich niet direct tot "vlot" rijden tenzij we van bak naar bak rijden met "luchtspoor" :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Olivier77

Een goede middag,

Voor de mensen die een 2 rail versie hebben gekocht heb ik een set assen te koop.
Zijn nieuw en komen van een Mehano/Lemke model.
Ik heb deze in 2rail in Dortmund op de beurs gekocht (Crossrail versie) daar ik nog een kompleet onderstel
in 3 rail had liggen.
Graag reactie via pb

Mvg

Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

ceuleer


Rangeerduivel


krispy

@ Oliver77 

Is het mogelijk om de nr van de asset hier te noteren ( voor diegeene die geen mehano/lemke ) in hun bezit hebben en er zouden willen bestellen  ;)

DC assenset :

AC assenset :

thanks
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

bellejt

ik had ook die vraag al eens gesteld voor de roco assen maar helaas geen antwoord op gekomen omdat men plotseling over dat railprodukt begon  >:(

Klaas Zondervan

Voor Roco onderdelen: ga naar de site van Roco http://www.roco.cc/en/home/index.html
Klik op Spare parts, vul het artikelnummer van de loc in, klik dan op de pdf van het ET-Blatt.
Je krijgt dan het onderdelenoverzicht van die loc. En je kunt ze daar ook online bestellen.

Ben

Citaat van: bellejt op 19 juni 2015, 14:05:35 PM

.........omdat men plotseling over dat railprodukt begon  >:(


Niet zo'n aardige opmerking van je. :( Ik geef slechts een alternatief aan zoals jij dat ook doet met de peperdure Lux-poets-veeg-en-zuigmachine.

Gr, Ben.