Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Heljan Class 66 SUPER PROMOTIES !!!

Gestart door ceuleer, 13 juni 2015, 20:33:21 PM

ERVIN

@Rudy , Erik ( eve ) heeft al de wielen vervangen , telkens ik een bestelling plaatste voor een nieuwe Heljan bestelde hij onmiddelijk ook de benodigde wielen.

Ik heb er nu geen enkel probleem meer mee , locs rijden voortreffelijk.

Je ESU vraagje , dat laat ik over aan Erik. ;)

Huugooke

Maar waarom worden die wielen "vuil"; is dat oxidatie, vet...
Is het gewoon de metaallegering die zo fout is, of is er een verkeerde "zwarting" op toegepast?
Ik heb echt geen weet van wielen die vuil "aantrekken"

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 14 juni 2015, 16:52:34 PM
Maar waarom worden die wielen "vuil";is er een verkeerde "zwarting" op toegepast?
Als je het topic erover leest is dat blijkbaar de oorzaak,
overvloedig en effectief de sporen reinigen kan misschien wel baten,
wat niet aan de sporen hangt kan ook niet aan de wielen komen te hangen!

;)

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 14 juni 2015, 16:56:08 PM
Citaat van: Huugooke op 14 juni 2015, 16:52:34 PM
Maar waarom worden die wielen "vuil";is er een verkeerde "zwarting" op toegepast?
Als je het topic erover leest is dat blijkbaar de oorzaak,
overvloedig en effectief de sporen reinigen kan misschien wel baten,
wat niet aan de sporen hangt kan ook niet aan de wielen komen te hangen!

;)
De wielen "polieren" tot op het bloot metaal zou dan helpen?

bellejt

ik rijd wel 3 rail dus zou het een stuk beter kunnen zijn.En soms doet waterschuurpapier van 1200 wonderen.Bij de eerste gebruikname van mijn nieuwe K rails ook gebruikt en nadien geen enkel probleem meer gehad.

ERVIN

Het zou inderdaad kunnen dat onze 3-rail vrienden  ;) minder last gaan hebben van snel vervuilende wielen.
Ik hoop in ieder geval dat jullie hier jullie bevindingen laten horen van hoe de locs het bij jullie doen , ben ik echt wel benieuwd naar. ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 14 juni 2015, 17:03:30 PM
De wielen "polieren" tot op het bloot metaal zou dan helpen?

Best toch maar even volledig lezen...kan niet verrassend zijn want je hebt er gereageerd.

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,20834.0.html

;)

doomslu

Lees ik dan dat schuren helpt en vervangen eigenlijk niet echt hoeft?
Erwin/Eric ??
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

@Luc , ja en nee , als de wielen geschuurd zijn blijven ze inderdaad langer mooi ( enkele dagen) maar daarna kwam het probleem van flikkerende lichten terug , en je zag dat er zich een laagje vuil had vastgezet op de wielen. Je moet weten dat bij de originele wielen het zo erg was dat de loc na verloop van tijd op geen enkel commando meer reageerde omdat de wielen werkelijk zo vuil zagen.Hij bleef maar doorrijden , zelfs met de regelaar volledig in de nul-stand.

Omdat deze locs hier dagelijks , soms meerdere uren , aan het bollen zijn , was ik niet tevreden over het resultaat , daarom dat Erik op zoek is gegaan naar andere ( blank metalen) wielen. Sindsdien geen enkel probleem meer mee gehad. En ik blijf het zeggen , dit zijn mijn beste " klazen" die ik tot nu toe heb gehad , misschien dat er een ESU Class 66 gaat komen , want daar ben ik toch benieuwd naar.

Toch ook nog even bij vermelden dat mijn poetswagens hier dagelijks meerijden in reguliere goederentreinen , dus elke dag krijgen de rails een poetsbeurt!!

Rangeerduivel

#24
Ik heb ook zo van die 'schienenreinigungswagens'...NIETS WAARD!

De druk op de railgom bij die wagens is niet groot genoeg,dit vergt handwerk.
Er wordt enkel wat vers stof en pluisjes weggeveegd maar het hardnekkig vuil blijft achter.
Bovendien gaan die vast geinstalleerde gommen verslijten altijd op de plek waar ze niet mogen,maw ter hoogte van de rails.
Met een railgum,met de hand,droog,zonder enig produkt tot de rails blinken,dan heb je het beste resultaat

;)

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 14 juni 2015, 17:13:42 PM
Citaat van: Huugooke op 14 juni 2015, 17:03:30 PM
De wielen "polieren" tot op het bloot metaal zou dan helpen?

Best toch maar even volledig lezen...kan niet verrassend zijn want je hebt er gereageerd.

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,20834.0.html

;)
Staat wel niet bij hoe lang het geduurd heeft voor het terug prijs was ;D
Of toch... Enkele dagen.. ;D

bellejt

als iedereen nou eens wat degelijk zou kopen en één maal in de buidel tasten dan heb je een super railreiniger set : de Lux modelbau.Ik heb de volledige set hier rondrijden en lost heel wat problemen op.Kost nieuw wel 470 euro voor de 3 delige set.Maar dit koop je toch maar 1 maal.Alhoewel ik stilaan een 2de set aan het samenstellen ben.2 stuks als 2dehands en de stuurwagon nieuw met start/stop functie.
Kan wel alleen maar spreken over 3 rail.Collega's die 2 rail rijden zijn echter ook zeer tevreden van de set.En voor hun is er nog een stuk goedkoper alternatief : Dapol

Huugooke

Als ik de kleur van die gekuiste wielen zie doet dat me denken aan die ouwe Lima locs; die worden zwart terwijl je er naar kijkt.
De samenstelling van het metaal waarschijnlijk.
Misschien iemand met een CNC machientje die er een paar honderd wil maken?
Of de wielen laten vernikkelen. :)

eve

#28
Eve leest mee.  Maar ik ga een uurtje of twee wachten om te reageren.
Kwestie van geen zaken te schrijven waar ik later spijt van heb...

Erik

centauri167

Heb er eentje besteld, hoop dat hij meevalt.

Zo'n promo's zijn altijd super, behalve voor de sukkelaars die er daarvoor nog net de volle pot voor betaald hebben ...

Iemand die trouwens weet waarom ze nu zo gedumpt worden ?