Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

SÜDBRÜCKE

Gestart door Dirky, 12 juni 2015, 16:46:59 PM

stoomlokje

Zie je wel , zo'n knap staaltje van een werkstuk mag toch niet verborgen blijven voor de buitenwereld. ;) ;)

Dit is gewoon een super uitgewerkt schaalmodel van de boveste plank , proficiat :) :-X :-X

sdz1976

Is echt genieten , zo een pareltje  8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Dirky

bedankt voor de complimenten en sorry, de foto is weer verwijderd.
Ik onderhandel na levering om toch een reeks foto's te mogen publiceren op mijn website...

klant blijft koning!

Michiel

Foto of geen foto (ik heb ze wel snel zien voorbijkomen), je mag trots zijn op je creatie. Uiterst indrukwekkend bouwwerk is dat, met vakmanschap gemaakt. De klant mag er heeel tevreden mee zijn.

En het mooie is, dat je er nu een hoop tijd vrij bij krijgt om weer met nieuwe dingen te gaan beginnen. Verandering van spijs doet eten.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Heb de foto ook zien passeren.  Prachtwerk !!!
Het zou leuk zijn om later deze bruggen ingebouwd te zien bij je klant, Dirk.
En zoals Michiel zegt: Verandering van spijs ...  Ik kijk uit naar je volgende verwezenlijking  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

Dit draadje had z'n doel wat verloren. Op vraag van de klant moesten alle foto's van die bruggen van 't internet weggenomen worden.

We zijn inmiddels een paar jaar verder en via een goeie vriend heb ik vernomen dat de klant zwaar ziek is geweest en daardoor - en ook andere omstandigheden - alle spoor 1 materiaal heeft verkocht. De bruggen hebben een nieuwe bestemming gevonden.

De reden voor het weghalen is dus niet meer actueel en dus hier nog een paar fotootjes:

SÜD 002 by Dirky dyniMo, on Flickr

SÜD 003 by Dirky dyniMo, on Flickr

SÜD 001 by Dirky dyniMo, on Flickr

De bestelwagen was net enkele cm's te kort om de bruggen naast elkaar te plaatsen. Moesten dus een beetje inventief tewerk.


Voor de lange rit naar Zwitserland kon ik rekenen op de hulp van Evan.

Helaas heb ik geen foto's van hoe we de bruggen door een venstertje op 3 a 4 m hoogte moesten naar binnen steken met een heftruck die net niet hoog genoeg kon. Bloed, zweet en tranen...  :D :D :D

Al bij al geen happy end maar wie weet volgt er nog eens iets in deze zin...

Geert

Amaai zeg, mogen wij nu blij zijn dat we dit meesterstuk (x2)  mogen aanschouwen.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

sdz1976

Wat een vakmansschap 8) 8)


Grtz,


Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Het is en blijft een imposant werk dat je daar verricht hebt Dirk.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Dat was me een dagje toen!  Even naar Zurich, brugje afleveren en terug en dat op één dag  :o

Ik heb net even gekeken achter die foto's met de Heftruck, maar ik heb ze niet meer.  Jammer dat de bruggen amper gediend hebben op de gigantische baan. 

Ik geloof nog wel foto's te hebben van de baan met de plek waar de bruggen moesten komen.  Indien interesse snor ik ze wel op.



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

snorren maar Evan ;D ;D  zou ik zo zeggen, maar doe het vooral rustig aan ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

bij de opkuis van de PC een foto van de reeks van Evan teruggevonden. De houten brug op de voorgrond heeft gediend tot die van mij in de plaats kwamen... En dan hebben ze niet meer gediend. Helaas!

evan 1 by Dirky dyniMo, on Flickr