Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Insolventie Modern Gala?

Gestart door guydhaese, 09 juni 2015, 22:56:17 PM

doomslu

Het meeste van wat hierboven staat is waar.

Ook al zijn de mallen eigendom van LS, VB etc, ze zitten ginder 'vast'. Het is China hé.
Vanzelfsprekend wordt gepoogd om die te recupereren.

Voor LS-Models is dit een heel trieste zaak als ze hun mallen niet kunnen recupereren. We duimen voor hen...

Wat de producties van VB betreft, zij werken al lang met een andere producent ginder. Wees gerust, er is geen probleem voor onze actie!
Enkel de mallen van de Duikbril zitten helaas vast bij Modern Gala.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

m.a.w met alle Chinezen maar dit met dezen !

Blij te horen voor't eerst een loc bestellen via MSM en al meteen ........Gelukkig maar dat dit niet zo is !

Alvast aan alle treintjesbouwers veel succes met het recupereren van jullie mallen, anderzijds voor de kopers iets rustige koopmaanden in het verschiet of gaan anderen snel in het vrijgekomen marktsegment springen ?

Groeten Peter ;)

Vosje

En er is nog veel meer aan de hand voor sommige producenten,  dat hoor je binnenkort wel ....

Ik hoop dat dit geen waarheid is!


guydhaese

Citaat van: Vosje op 13 juni 2015, 12:59:30 PM
En er is nog veel meer aan de hand voor sommige producenten,  dat hoor je binnenkort wel ....

Ik hoop dat dit geen waarheid is!

Dag Eric,
Zijn er ook buitenlandse producenten getroffen: REE Modèles, Brawa, Brekina, Bemo, Artitec, Exact-Train,... ?
En hoe zit het eigenlijk met de allergrootsten: de Engelse Hornby-groep (met Jouef, Rivarossi, Electrotren, Arnold) en het Amerikaanse Bachmann (met Liliput). Zijn die ook ergens gelieerd met Modern Gala, of hebben die gewoon hun eigen productie: Kader?
Mvg,
Guy


Chris

Ja maar ik spreek dit ook zeker niet tegen hoor.
Maar wat ik op Benelux schreef hoorde we net weer.

Duimen maar op een goede afloop.

Jurgen

Als dit zo is, zoveel te beter dan.
Maar ik begrijp dan niet waarom MG ineens andere (goeie) klanten afstoot omwille van 1 malafide klant.
In ieder geval, ik heb mijn duikbril nog steeds niet, dus ik hoop dat ze wel nog geproduceerd zullen worden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Herwig

bericht  #  39:      " ....bedrijf dat doet  ALSOF  het veel  producten afneemt ..." .
Enige verheldering graag, aub, indien mogelijk ?   Want klinkt nogal geheimzinnig, als was er een zakelijke  "zeepbel" ,  zonder voldoende werkelijke inhoud .

factageklerk

Dat ziet er precies dan ook niet goed uit voor de motorstelletjes van Rail-Track/Jocadis  :-\ Ik ga toch eens informeren
 

Martin Welberg

Het bedrijf neemt niet veel af Herwig, als het goed doet produceert het veel en neemt LS oid veel af...

dion

Mijn laatste aanwinsten van lsmodels waren de slaaprijtuigen van de CD(steelpannetjes).

Daar stond geen MG op de doos maar Run east.

Wat het evt. zegt weet ik niet maar het is een andere fabrikant.

Groeten, Dion
Stationsplein Baden Baden http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,6805.0.html

Metpetergaathetbeter

dion, zijn die nog steeds even fraai (afgewerkt) ?

Groeten Peter ;)

dion

#57
Ja, vind ik van wel.

Er staat hieronder een link naar Stationsplein Baden Baden, daar heb ik het een en ander laten zien van dit rijtuig(datum bericht 2 en 3 juni 2015). Het is een vergelijk tussen de uitvoeringen van Railtop en lsmodels.
Groeten, Dion
Stationsplein Baden Baden http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,6805.0.html


dion

Zeker weten.

Heb er nu 5, 2x railtop en 3x lsmodels. Lsmodels heeft er nog meer aangekondigd.
Groeten, Dion
Stationsplein Baden Baden http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,6805.0.html