M.a.w. zal het wel eens kunnen dat de produkten die bij VBV uitkomen/naleveringen er ook niet zullen doorkomen, denk bvb aan de sprinter??
Stond er op hun site of in een nieuwsflash al niet te lezen dat de uitlevering hiervan serieuze vertraging zou hebben, of vergis ik me ?
En nu even niet over VBV, maar dit probleem rond Modern Gala bevestigd mij weer om in onze hobbytak geen voorschotten te betalen, beter gewoon wachten tot de goederen in de winkel liggen en getest zijn.
Dat vermijd je de kans om geld kwijt te spelen, stress te hebben zoals bij de hld'91 of modellen met mankementen te hebben als bij die van PIko.
Denk trouwens ook dat dit faillissement nog eens vergaande gevolgen kan gaan hebben voor vele kleinseriefabrikanten, de grote merken zullen in hun nopjes zijn ...
Volledig mee akkoord!!!
En ja, de grote fabrikanten hebben zich, goed voor hen, op tijd uit China weggetrokken. En Piko heeft ginds al heel lang een eigen fabriek, Dr. R. Wilfer was een visionair en pionier ter zake.
Maar inderdaad, al die fraaie modellen van de kleine fabrikanten... wat wordt ervan?
Hopelijk zijn er in China nog firma's die de lacune na het verdwijnen van Modern Gala kunnen vullen.
Andere forumleden zijn beslist beter op de hoogte van de situatie in China.
Met vriendelijke groet,
Guy
Ps: Weet soms iemand hier op het forum bij welke Chinese firma Brawa laat produceren? Ik vind dat de laatste (reeds in 2014) aangekondigde modellen wel heel lang op zich laten wachten (V100 en G10 (BR 57.10) bijv.).