Demonstratie van Fleischmann-Roco

Gestart door Huugooke, 08 juni 2015, 16:32:01 PM

Huugooke

Demonstratie bijgewoond van FleiCo. Technologie is niet te stuiten!
Een paar hoogstandjes: een sneeuwruimer met uiteraard sound, de nodige signalen, draaiende "sneeuwmaalders" die ook nog op en neer gaan, en de hele carrosserie draait om zijn as zodat de machine zelf niet ergens op een schijf moet gaan keren.
Een loc met camera (onzichtbaar) met eigen router om de beelden door te sturen naar je tablet. Spijtig genoeg nog niet los te verkrijgen.
Een stoomloc waar de rook synchroon met geluid en beweging wordt uitgespuwd.
Plaatsbepaling op het spoor met inductie (zoals die swipe- kaartjes maar de naam ontschiet me)
Waw!
Prijs? Nog iets wawer.

Oh ja, en natuurlijk met Z21

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum


reeves


Huugooke

Citaat van: reeves op 08 juni 2015, 21:13:38 PM
Filmke?
Jammer genoeg niet, maar die demonstratie reist de winkels af, dus...

ERVIN

Zo'n camera ingebouwd in een loc , dat is nu iets dat ik nog graag zou hebben.

jb

Citaat van: ERVIN op 08 juni 2015, 22:36:56 PM
Zo'n camera ingebouwd in een loc , dat is nu iets dat ik nog graag zou hebben.

+1, toch al te verkrijgen bij Roco dacht ik voor een 4 a 500Euro  :P


dani

Märklin had ook al zo iets...  maar dan met een "viewer" ipv tablet omdat er toen op dat moment niet echt sprake was vanb de "tablet boom"

http://www.maerklin.com/en/products/tools_downloads/product_database/details.html?art_nr=26001
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: patatje70 op 09 juni 2015, 06:53:21 AM
Citaat van: ERVIN op 08 juni 2015, 22:36:56 PM
Zo'n camera ingebouwd in een loc , dat is nu iets dat ik nog graag zou hebben.

zou deze niet voor u zijn ervin.. nu er toch bovenleiding ligt in mol  :) :) :) :) :) :)

http://www.conrad.be/ce/nl/product/679406/Roco-73532-H0-elektrische-locomotief-Rh-1116-met-videocamera-Gelijkstroom-DC-digitaal-met-geluid?ref=list

grts Wim
Het is zo één die gedemonstreerd werd, alhoewel ik dacht een diesel. Je ziet dus inderdaad waar je rijdt!
Op mijn vraag of die camera ook los verkrijgbaar was, werd het binnenwerk van de loc getoond; op de basisprint zitten de cameramodule, de wifi en de sounddecoder, en een paar loeiers van condensators! Maar, zei de demonstrator, je weet maar nooit hoe snel het vordert; misschien binnen...
Uiteraard zijn de beschikbare modellen voor de Duitse modelspoorder, maar echte avonturiers kunnen de onderdelen natuurlijk bestellen en proberen ze in een bestaande loc in te bouwen. ;D
Een ander tof ding was de bediening van een stoomloc op je tablet: je ziet de cabine met een paar wielen en hefbomen die je met je vinger kan bedienen, en uiteraard zo de loc ! Dat dan gecombineerd met een camera is wel het einde!

Huugooke

En natuurlijk was dit alles in combinatie met de Z21 !

Michael

Citaat van: ERVIN op 08 juni 2015, 22:36:56 PM
Zo'n camera ingebouwd in een loc , dat is nu iets dat ik nog graag zou hebben.

Erwin voor 190 € ben je klaar, zie onderstaande link.

http://www.digikeijs.nl/locvision-2-0-inbouwset.html
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Huugooke

Citaat van: Michael op 09 juni 2015, 17:04:59 PM
Citaat van: ERVIN op 08 juni 2015, 22:36:56 PM
Zo'n camera ingebouwd in een loc , dat is nu iets dat ik nog graag zou hebben.

Erwin voor 190 € ben je klaar, zie onderstaande link.

http://www.digikeijs.nl/locvision-2-0-inbouwset.html
Ok, die dingen vind je bij de vleet; maar het gaat om het principe dat je het videosignaal via wifi op je tablet krijgt. Bij de Z21 is dat een deel van de mogelijkheden.
De loc van Roco is trouwens langs de binnenkant geheel gemetalliseerd, om storingen te voorkomen.
Werk je met een andere centrale dan kan je een monitor ernaast zetten en met een videosignaal werken, dat draadloos wordt overgebracht. Zoals ik zei, dergelijke "spionage" dingen zie je op internet overal te koop.

loebaske

Ga nog effe wat water door de schelde laten stromen...
en als ze niet meer aan de straatstenen kwijt geraken zal ik misschien zo een camera kopen!!!
Tenslotte is het éénmalig gebruik en dan .......(vuilbak)

zou beter zijn als iemand zo een ding koopt en het dan even uitleent (verhuurd)

dani

al de hoger beschreven mogelijkheden had Märklin al in de mfxPlus  op de Central Station 2, dacht ik.


Maar het blijft idd spectaculair.  Voor een keertje.........
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.