Leuke gadget voor Tablet en smartphone.

Gestart door PietB, 07 juni 2015, 15:44:40 PM

PietB

Vrijdag binnengekregen deze Solar charger Voor telefoon, Tablet en MP3 player.

Je kunt de in het panel ingebouwde accu opladen met de solarcel en met een USB aansluiting.
De capaciteit van de accu is 10.000 mAh, de accu van mijn Samsung Smartphone is 2500mAh dus er zit genoeg power in dit kastje om de accu volledig op te laden.
Het solarpanel heeft een output van 1.5 W.

De prijs van het dingetje is $15,20 gratis thuisbezorgd.

grt Piet.

gardevil

Piet

heb je ook een link, waar je deze kan kopen?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Houdini

Citaat van: gardevil op 07 juni 2015, 16:30:21 PM
Piet

heb je ook een link, waar je deze kan kopen?

In de eerste zin zit de link:
http://www.ebay.com/itm/271851803226?_trksid=p2060353.m2749.l2649&var=570687154145&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ziet er heel leuk uit. Is het solargedeelte echt goed? Ben al langer op zoek naar iets écht goed
Want al die dingen verbruiken toch veel stroom hoor...


NielsVV

Heb ook iets gelijkaardigs liggen voor op de camping. Mijn ervaring is dat dit zonnepaneel veel te weinig output vermogen heeft om de accu volledig op te laden. Je moet deze echt in de volle zon leggen en dit voor verscheidene dagen voor de accu echt vol is. Je bent beter af met enkel de batterij samen met een snelle lader.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Houdini

Citaat van: NielsVV op 07 juni 2015, 20:01:27 PM
Heb ook iets gelijkaardigs liggen voor op de camping. Mijn ervaring is dat dit zonnepaneel veel te weinig output vermogen heeft om de accu volledig op te laden. Je moet deze echt in de volle zon leggen en dit voor verscheidene dagen voor de accu echt vol is. Je bent beter af met enkel de batterij samen met een snelle lader.

Wat is dan een goed alternatief?
Of zijn er forumleden die wel een goede solarblok hebben?

Zou dus graag op een of andere manier iets goed willen vinden, als het kan zo veel mogelijk onafhankelijk van
stroom uit de muur...

PietB

Citaat van: Houdini op 07 juni 2015, 21:38:03 PM
Wat is dan een goed alternatief?
Of zijn er forumleden die wel een goede solarblok hebben?

Zou dus graag op een of andere manier iets goed willen vinden, als het kan zo veel mogelijk onafhankelijk van
stroom uit de muur...
Deze dus, de capaciteit van de accu is ruimschoots voldoende om je telefoon accu op te laden, het solarpanel is 1,5 Watt.
De accu capaciteit is 23wh.
Dus met plm 15 uur zon zit de accu helemaal vol.
Lukt dat om de een of andere manier niet dan kun je met een autolader 5v uit de auto accu het powerblok een boost geven.
Er hoeft geen rechtstreeks zonlicht op de solarcel te vallen.
En het kan ook helemaal geen kwaad om heb 24/24 in de lucht te laten kijken.

grt Piet.

Dirky

ik heb zo een batterij van 4000mAh met een apart zonnepaneeltje van zowat 4 a 5W. De bedoeling van een dergelijk setje is niet van je batterijen er steeds mee op te laden maar eerder om je bij een onverwachte lege batterij en geen laadmogelijkheid te depaneren.
Bij normale zonnedagen duurt het op het dashboard van de auto 2 dagen voor de batterij vol is.
Let wel op, het zonnepaneel heeft graag volle zon, De batterij daarentegen zal bij "te warm" gewoon niet meer bijladen (gecontroleerd via software) om te vermijden dat die in de fik gaat.

PietB

Mijn ervaring is echt nderd.
Ik heb hen vrijdag uitgepakt en hij heeft geen direkt zonlicht gezien, de accu was compleet plat toen ik begon.
En eind van de zaterdag was hij helemaal vol.
Nou kan een autoruit best wat tegenhouden(meestal zijn ze getint) maar deze heeft op mijn bureau gelegen en in de kamer kwam gewoon invallend licht.

grt Pet.

NielsVV

Deze zou het al heel wat beter/sneller kunnen doen. http://www.goalzero.com/p/79/guide-10-plus-solar-kit
Is wel al iets minder portable omwille van zijn omvang.

Ik heb zelf deze : https://www.powertraveller.com/en/shop/portable-chargers/outdoor-adventure/powermonkey-extreme-12v/

Hij werkt, maar belange na niet zo snel als men ons doet geloven. Moest je nu in Spanje verblijven...

Het vermogen is simpel weg te laag van deze panelen. Hoe groter hoe beter.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

dani

de hele discussie bij zonnepanelen is hoeveel vermogen ze kunnen leveren...

Monokristallijne panelen leveren vaak bij hetzelfde oppervlak  meer  stroom (en dus vermogen) dan multikristallijne exemplaren.

-->  als je tijd hebt om de batterij helemaal of voor 90% op te laden, dan is een laag laadvermogen ok. maar als het wat sneller moet gaan, of je wil inderdaad de zonnecel gebruiken als  "werkbatterij"  dan moet je een exemplaar met een wat hoger vermogen hebben.

En dan is de prijs navenant.    Ik heb onlangs ook gekeken naar 12V zonneladers voor de auto en moto batterijen.   Het verschil tussen eentje van bvb  12V/180 mA  (1,5W)   als "druppellader" en eentje van  12V/1000 mA   (12W)  die een batterij echt kan "opladen"  is  minstens   3 a 4x de prijs...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.