Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

volgende week in kinkempios

Gestart door stefan rosiers, 02 juni 2006, 19:21:17 PM

ERVIN

@Tufken,wow!!Grandioos idee.[:p]

Roderik

Waarom geen tof, klein caf?ke met een ferm groot terras?
Caf? "Den 51": Al uw pinten met minstens 5 minuten vertraging.[:p][:D][:p]
En om het dan nog straffer te maken, kan je dan naar plaatsen rijden waar bijvoorbeeld de bovenleiding is gebroken en daar je hemel verdienen door de dorstigen te laven.
Ervin,
Toen ik de laatste keer voorbij reed in Merelbeke, stonden er daar nog 3 of 4 weggemoffeld achter een loods. All?, onder het roest kon je er nog een 51 van maken. Hoeveel staat het roest tegenwoordig?
Always be modelling!

trainfreak

Nog altijd zoals ervoor. Maar er zijn er wel enkele bij met grafitti.
Maar waarom een 51? Een oude MW is veel beter voor dat doel (wel met airoc dan[:D])
Spoorse groeten
Dimitri

rixke rail

citaat:
Geplaatst door ERVIN

AAHH,de 5001 was eigenlijk de 5101!![:0]
Wist ik niet,


Nee, Ervin, eigenlijk bestond de 5101 niet.
Voor diegenen die het mocht interesseren, heb ik de historiek van deze merkwaardige loc kort samengevat.
Bij de hernummering in 1971 wordt de 200.001 de 5001. Een nieuwe experimentele motor van 4000 pk wordt ingebouwd. Hij krijgt de staalblauwe livrei van de meerstroomlocomotieven. (Dat moet dus een idee geven van de ?chte kleur). Op 14/07/1972 wordt hij aldus in dienst gesteld. Maar reeds op de tweede dag geeft de motor problemen, en dat was slechts het begin van een hele lange reeks problemen. De uiteindelijke buitendienststelling gebeurt op 09/03/1976 in Kinkempois. Hij wordt gestald te Latour, om op 27/11/1980 te Salzinnes te worden voorzien van de motor van de verongelukte 5176. D? geboorte van de 5101.
Het volledige verhaal staat in S.J. 74 van 08/93.
Modelspoorse groeten,
Eric.


http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN