Sturing roco lokmaus

Gestart door ThierryDS, 01 juni 2015, 10:32:35 AM

ThierryDS

Dag iedereen,
Ik ben bezig aan mijn baan waarop tegelijk 3 locs kunnen bollen. De oppervlakte is 5m80 x 1m20 en nog een 'L' in de hoek van 2m25 op 1m20. Ik ga ong om de 2 meter voeding plaatsen telkens vanaf een hoofdvoedinskabel. Dien ik een bijkomende versterker te plaatsen of kom ik toe met die ene lokmaus centrale?
Alvast bedankt, Thierry

Rangeerduivel

Met de MM kan men 4 loc's tegelijkertijd laten rijden,dus dat kan normaal geen probleem zijn...
Bij mij lukt dat met een 36VA transfo,maar eventueel mag daar wel een zwaarder type gebruikt worden.

;)

dani

Een zwaardere transfo kan enkel maar iets opleveren als je versterkertrap in je "stuurdoos"  ook daadwerkelijk meer stroom kan leveren.

Maar inderdaad voor 3 treinen lijkt me een standaard  LokMaus  setup voldoende...   Als je er natuurlijk ook seinen, lampjes, wissels en dergelijke gaat bij koppelen dan wordt het andere koek.  Ik zou aanraden om die op aparte kring te zetten met eigen voeding.

Hier zijn nog wat tips, ik hoop dat je een beetje basis Duits verstaat :  https://www.roco.cc/de/service/faq/lokmaus/index.html
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Brunel

De MM wordt ook geleverd met een 52VA trafo en dat levert daadwerkelijk meer vermogen op. Toch wel de moeite waard om op te letten. Nog zwaarder heeft geen zin, want meer kan de versterker inderdaad niet verwerken.

dani

dat klopt.  Märklin had iets gelijkaardig met de  Mobile STation 1:  een versie van 1,2A  en eentje van  1,9A.

Het verschil was niet alleen de zwaardere transfo, de  "hogere" versie had ook een ander setje eindtransistoren aan boord die het exta vermogen konden aansturen.   Een  1,9A  trafo op 1,2A  handset leverde nog steeds  1,2A.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ThierryDS

Dank u mannen, dan weet ik wat ik moet doen. Sporen hoofdbaan zijn gelegd. Nu nog nevenbaan, opstelsporen, dan elektriciteit leggen...  ;)

hapkin

moest je toch tekort komen kan je het altijd zo doen




mvg steve

ThierryDS

Vandaag eerste tests gedaan. Hoofdtraject bolt goed en de MM kan het idd hebben om drie locs probleemloos aan te sturen, bedankt voor de info!