Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Bouw van een Duitse BR E52

Gestart door Tjalling, 30 mei 2015, 22:02:29 PM

Kees-Jan

Modelspoorfabrikanten zoals Marklin en Roco gebruiken voor hun H0 modellen gewoon de RAL kleuren zonder afvlakking oid. Dit weet ik omdat ik regelmatig voor oa deze fabrikanten werkzaamheden gedaan heb.

Gewoon de bestaande RAL kleuren dus gebruiken  ;).

Succes.

Tjalling

Hallo,

Een week eigenlijk helemaal geen tijd gehad om te prutsen   :'(
Vandaag gelukkig wel!

Eindelijk ook tijd gehad om verf te bestellen, toch maar besloten om de bak inderdaad flessengroen te spuiten.

In de kit zitten kleine splitpennetjes om de handrails vast te zetten aan de onderkant. Ik had nog messing gietdelen van handrailhouders liggen. Omdat het daarmee eenvoudiger is om de afstand tussen de handrail en de lok in te stellen, heb ik de messing exemplaren gemonteerd. Verder ook de trappen gemonteerd. De handrails kunnen verwijderd worden voor het spuiten.

Plaatjes!



Verder begreep ik dat er toch misschien meer mensen ooit nog aan deze kit willen beginnen. Op dit plaatje kun je zien dat ik ter hoogte van het vliegwiel de bodemplaat iets uitgezaagd heb:


Nu kan de bodemplaat rechtstandig van het onderstel af.

Je ziet ook 2 vierkante moertjes die op de bodemplaat gesoldeerd zitten: Aan één kant wordn daarmee de draaistellen vastgezet, en hoede ik geen draad in het witmetaal te tappen. Aan de andere kant ben ik dat vergeten, dus daar heb ik alsnog draad in getapt (de kit werkt met zelftappers, dat vind ik niks). Ook aan de twee uiteinden zit de bodemplaat vast met M2 schroefjes in getapte gaten. De kap kan nu rechtstandig inclusief de bodemplaat van de draaistellen af.
Ik zit er nog wel over te denken om een andere verbinding te maken tussen de draaistellen, zodat ik de lok kan laten rijden zonder kap.

Nu eigenlijk vooral wachten op de wielen, en op de verf.
Het correct terugplaatsen van de wielen gaat nog wel een avontuur worden, eens kijken hoe ik dat ga doen.

Groet,
Tjalling